ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Περδίος: Δεν επιβεβαιώθηκαν φόβοι για επιπτώσεις λόγω Ουκρανικού

Το 2019 μόνο 5 εκατ. αφορούσαν στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, ενώ τώρα αφιερώνονται 15 εκατ. για τον ίδιο σκοπό

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Δεν επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι για επιπτώσεις στον τουρισμό λόγω Ουκρανικού και ότι θα υπήρχε πλέον πλήρης εξάρτηση από τους τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο, σημείωσε ο Υφυπουργός Τουρισμού, Σάββας Περδίος.

Μιλώντας στο πλαίσιο παρουσίασης του προϋπολογισμού 2023 του Υφυπουργείου στην Επιτροπή Οικονομικών εξήγησε ότι το 40% των τουριστικών αφίξεων προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ οι αφίξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο είναι περίπου στο 38%. «Οι φόβοι που είχαν κάποιοι ότι θα χάσουμε τους Ρώσους και θα εξαρτηθούμε από του Εγγλέζους δεν ισχύουν», είπε χαρακτηριστικά.

Την ίδια ώρα, ο κ. Περδίος απαντώντας σε σχετική ερώτηση, διαφώνησε πως οι δαπάνες των Ρώσων ήταν πολύ μεγάλες σε όλες τις επαρχίες της Κύπρου και είπε πως οι δαπάνες των ευρωπαίων φάνηκε πως είναι μεγαλύτερες ανά επαρχίες. Απαντώντας δε σε ερώτηση για τα προγράμματα «all inclusive», υπολογίζει ότι δεν ξεπερνά το 25% - 30% των επισκεπτών της Κύπρου και είναι προγράμματα που συνδέονται άμεσα με το προϊόν «ήλιος και θάλασσα».

Στη συνέχεια, ο κ. Περδίος έδωσε ενδεικτικά ποσοστά αυξήσεων σε σχέση με το 2019. Ο Υφυπουργός είπε πως από τη Γερμανία οι αφίξεις σε σχέση με το 2019 για το 2022 ήταν αυξημένες κατά 28%, από την Πολωνία +130%, Δανία +63%, Γαλλία +105%, Αυστρία +53%, Ουγγαρία +63%.

Τα τρία συμπεράσματα του προϋπολογισμού

Τα τρία συμπεράσματα του προϋπολογισμού του 2023 του υφυπουργείου όπως είπε ο Υφυπουργός είναι τα εξής: Πρώτον, ότι η Κύπρος μπορεί να προσελκύσει επισκέπτες από περισσότερες χώρες, από διάφορες ηλικίες και διάφορα ενδιαφέροντα.

Το δεύτερο, είναι ότι αναβαθμίζεται το τουριστικό προϊόν της Κύπρου. ‘Όπως εξήγησε, η Κύπρος πλέον δεν εδράζεται στο «ήλιος και θάλασσα» και η χώρα είναι πλέον σε θέση να υποδεχθεί περισσότερους τουρίστες και τους χειμερινούς μήνες. «Αλλάξαμε την τουριστική ταυτότητα της Κύπρου και αν μας ρωτήσει κανείς πλέον δεν θα πούμε ότι είναι ένα νησί μόνο με ήλιο και θάλασσα, είναι ένα νησί γεμάτο με ιστορία και πολιτισμό το οποίο πάνω από όλα έχει αυθεντικές εμπειρίες, ευκόλως προσβάσιμες από όλους και ολόχρονα», συμπλήρωσε.

Όσον αφορά στο τρίτο συμπέρασμα, ο κ. Περδίος είπε πως αποδεικνύεται η ανθεκτικότητα της Κύπρου ως τουριστικός προορισμός, καθώς τα ποσοστά και επιδόσεις το επιβεβαιώνουν.

Απογαλακτισμός από ταξιδιωτικούς πράκτορες

Ο Υφυπουργός στη συνέχεια ανάφερε πως το 70% πριν την πανδημία ήταν από οργανωτές ταξιδίων, ενώ σήμερα είναι στο 50%. «Στόχος μας ήταν να μειώσουμε την εξάρτησή μας από τους οργανωτές ταξιδίων και να αυξήσουμε τους μεμονωμένους, διότι είναι πιο πολλές οι δαπάνες τους.

55 εκατ. από 48 εκατ. ο προϋπολογισμός

«Μόνο το 10% του προϋπολογισμού που παραλάβαμε και ήταν στα 48 εκατ. αφιερωνόταν στην αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος», είπε στη συνέχεια ο κ. Περδίος. Φέτος, ο κ. Περδίος είπε πως το 28% των 55 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού αφιερώνεται στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος. Εξήγησε, πέρα από τα σήμερα ποιότητας, «τρέχει» 18 σχέδια επιχορηγήσεων για κάθε μορφή τουρισμού (ύπαιθρος, χωριά και άλλα). Πως αντιστοιχούν τα παραπάνω νούμερα σε ποσοστά; Το 2019 μόνο 5 εκατ. αφορούσαν στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, ενώ τώρα αφιερώνονται 15 εκατ. για τον ίδιο σκοπό. «Καλύτερη διαφήμιση, είναι η βελτίωση του προϊόντος», σημείωσε χαρακτηριστικά.

20 εκατ. για διαφήμιση

Περίπου το 27% του προϋπολογισμού του υφυπουργείου τουρισμού αφορά στη διαφήμιση. Σχεδόν 20 εκατ. ευρώ, και αυτό έχει σχέση με digital marketing, φυλλάδια, εκθέσεις και άλλα.

Ο Υφυπουργός τόνισε σε αυτό το σημείο πως πλέον στοχεύουν στις αγορές που έχουν τη μεγαλύτερη προοπτική και ευκολία διείσδυσης, με την ΕΕ να είναι ο κύριος στόχος, με αγορές ώριμες που δεν είναι του «all inclusive» και έρχονται για εξειδικευμένο τουρισμό.

Τέλος, ο κ. Περδίος υπογράμμισε ότι ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποίησε το Υφυπουργείο όλο τον προϋπολογισμό του.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση