ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Περιμένει τη διαφήμισή του το χαλλούμι - Μουδιασμένες ακόμα οι πωλήσεις

Μπαίνει σε εφαρμογή το σχέδιο δράσης για την προώθηση του προϊόντος στις αγορές

Της Μαρίας Ηρακλέους

Μουδιασμένες τις τελευταίες μέρες οι πωλήσεις χαλλουμιού τουλάχιστον στην εγχώρια αγορά. Σύμφωνα με τον εκτελεστικό γραμματέα του συνδέσμου Υπεραγορών, Ανδρέα Χατζηαδάμου, η αύξηση της τιμής του προϊόντος τις τελευταίες δύο εβδομάδες, φαίνεται να έχει αποθαρρύνει τους καταναλωτές, με αποτέλεσμα λιγότερα χαλλούμια να φτάνουν στο ταμείο των υπεραγορών. Στην διατήρηση των πωλήσεων του προϊόντος δεν βοήθησε ούτε και η συζήτηση περί αύξησης της τιμής που προηγήθηκε τις προηγούμενες ημέρες. Μια αύξηση που κυμαίνεται μέχρι 2 ευρώ το κιλό, και που ενδεχομένως να επηρεάζει περισσότερο την ψυχολογία του καταναλωτή παρά να συνδέεται με την αγοραστική του δυνατότητα, ιδιαίτερα όταν ευρύτερα οι τιμές των τυροκομικών προϊόντων παρουσιάζουν σχετική αύξηση λόγω πληθωρισμού, κόστους παραγωγής και μεταφοράς. Πάντως, όπως εξήγησε ο κ. Χατζηαδάμου, στην περίπτωση του χαλλουμιού, αυτό το μούδιασμα στην αγορά, είναι προσωρινό και η εικόνα πωλήσεων θα επανέλθει τους επόμενους 1-2 μήνες. Καταλυτικό ρόλο σε αυτή την αλλαγή θα έχει η έναρξη προωθητικών ενεργειών – προσφορές, διαφήμιση, κίνητρα, εκπτώσεις- για το προϊόν, από πλευράς παραγωγών και υπεραγορών.

Περισσότερο κυπριακό τυρί

Χωρίς αξιοσημείωτη μεταβολή συνεχίζονται, σύμφωνα με τον σύνδεσμο Υπεραγορών, οι πωλήσεις των προϊόντων που φέρουν την επωνυμία κυπριακό τυρί. Πρόκειται για light προϊόντα τα οποία συνεχίζουν να διατίθενται στην αγορά παράλληλα με το χαλλούμι, ωστόσο εφόσον δεν πληρούν τις προδιαγραφές, δεν φέρουν την επίσημη επωνυμία. Τα συγκεκριμένα προϊόντα είναι φθηνότερα κατά 1-2 ευρώ στην τιμή/κιλό, σε σχέση με το χαλλούμι ΠΟΠ. Υπενθυμίζεται ότι οι τιμές διαφοροποιήθηκαν τις τελευταίες δύο εβδομάδες, με την συμμόρφωση και των παραγωγών αλλά και της αγοράς, στις υποδείξεις του Υπουργείου Γεωργίας για τερματισμό της περιόδου χάριτος, και την εφαρμογή του ευρωπαϊκού κανονισμού.

Στο εξωτερικό

Το μείζον ζήτημα ωστόσο είναι το πώς θα υποδεχτεί η αγορά του εξωτερικού το προϊόν, που θα τοποθετηθεί στην αγορά, φέροντας πλέον την σφραγίδα ποιότητας. Σύμφωνα με την αρμόδια υπουργό Νατάσα Πηλείδου, υπήρξε αύξηση στις εξαγωγές, αύξηση η οποία ωστόσο είναι νωρίς να διασυνδεθεί με την κατοχύρωση του προϊόντος. Και ο λόγος βεβαίως είναι το γεγονός ότι η μαζική παραγωγή του προϊόντος ξεκίνησε μόλις λίγο πριν το τέλος Σεπτεμβρίου. Θεωρείται λοιπόν ιδανική η επιλογή του χρόνου έναρξης εφαρμογής του σχεδίου δράσης προώθησης του προϊόντος στις αγορές του εξωτερικού, αφού η εγχώρια παραγωγή μπορεί να το υποστηρίξει. Ένα σχέδιο δράσης που επιδιώκει να αναδείξει το προϊόν ως premium πλέον, τονίζοντας την τοπικότητα και την αυθεντικότητα του προϊόντος και στοχεύοντας και σε νέες ομάδες στόχευσης με συγκεκριμένες καταναλωτικές συνήθειες. Πάντως ήδη, εμπορικά κέντρα της Κύπρου στο εξωτερικό έχουν δεχθεί κρούσεις από εκπροσώπους υπεραγορών οι οποίοι ενδιαφέρονται συγκεκριμένα για το χαλλούμι ως ένα πιο premium προϊόν, σύμφωνα με την υπουργό Νατάσα Πηλείδου. Στους στόχους και το άνοιγμα σε αγορές στόχευσης όπως Αυστραλία, Κίνα, Ιαπωνία, Ηνωμένες Πολιτείες, χώρες Μέσης Ανατολής, αλλά και η διατήρηση των υφιστάμενων, που ξεπερνούν σε αριθμό, τις πενήντα χώρες. Για την επίτευξη του στόχου, είναι καίρια η ενδυνάμωση του δικτύου διανομής και αντιπροσώπων καθώς και τον περιορισμό του αθέμιτου ανταγωνισμού.

Premium προϊόν

Ως ένα premium πλέον προϊόν, είναι σημαντικό να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις αυτής της αγοράς. Για παράδειγμα, τα υλικά και ο τρόπος παρασκευής του προϊόντος, θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν επικοινωνιακά για προσέλκυση δυνητικών καταναλωτών με συγκεκριμένες διατροφικές συνήθειες. Το μεγαλύτερο ατού του χαλλουμιού θεωρείται πλέον η αυθεντικότητα, ο οικογενειακός και τοπικός του χαρακτήρας. «Πρόκειται για ένα προϊόν που παράγεται στην Κύπρο με υλικά από την Κύπρο, προσφέρει πολλά σε όλη την αλυσίδα σε σχέση με την συνεισφορά στην οικονομία του τόπου και αυτό είναι πλεονέκτημα για την οικονομία μας, αλλά και κάτι που μπορεί να αναδειχθεί επικοινωνιακά», ανέφερε σχετικά η κα Πηλείδου. Στο πλαίσιο της διάσκεψης Τύπου αναφέρθηκε επίσης ότι θα γίνουν ενέργειες για την ενίσχυση του brand του χαλλουμιού ως Αυθεντικού Κυπριακού Προϊόντος που παράγεται μόνο στην Κύπρο και κάτω από τις συγκεκριμένες προδιαγραφές ΠΟΠ ενώ, παράλληλα, θα γίνει προσπάθεια σύνδεσης της ονομασίας χαλλούμι με την Κύπρο.

Το Halloumi.cy

Σε αυτό το πλαίσιο έχει δημιουργηθεί και τρέχει από τον Ιούλιο η εξειδικευμένη ιστοσελίδα halloumi.cy, η οποία αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας (ΥΕΕΒ) με στόχο να αποτελέσει ένα από τα εργαλεία ενημέρωσης εισαγωγέων και καταναλωτών στο εξωτερικό για το χαλλούμι. Η ιστοσελίδα διαθέτει συμβατότητα με όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές και είναι διαθέσιμη στα Αγγλικά, Κινέζικα, Ιαπωνικά και Αραβικά, ενώ περιλαμβάνει την ιστορική αναδρομή χαλλουμιού και τη σύνδεση του με την Κύπρο. Περιλαμβάνει επίσης στοιχεία, όπως τα δικαιώματα διανοητικής ιδιοκτησίας – ΠΟΠ «Χαλλούμι (Halloumi) Hellim» και εμπορικά σήματα ΧΑΛΛΟΥΜΙ / HALLOUMI, τα συστατικά και θρεπτικά στοιχεία του χαλλουμιού, τρόπους ψησίματος και συνταγές με χαλλούμι, την ανάδειξη του προϊόντος ως υγιεινή επιλογή καθώς και τη συμπερίληψη Μητρώου Δικαιούχων Χρήσης (εγκεκριμένων παραγωγών ΠΟΠ) της ένδειξης ΠΟΠ «Χαλλούμι (Halloumi) Hellim». Πέραν της εξειδικευμένης ιστοσελίδας, το προϊόν θα προωθηθεί σε διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, με παρουσία κύπριων τυροκόμων. Θα αναπτυχθούν επίσης άλλα εργαλεία προβολής, όπως ενημερωτικές καμπάνιες μέσω των εμπορικών κέντρων του Υπουργείου, που εδρεύουν σε 14 χώρες και καλύπτουν συνολικά 42 αγορές. Θα καταχωρούνται επίσης διαφημίσεις σε εξειδικευμένα έντυπα και εκπομπές, θα γίνονται αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και θα διασυνδέεται το προϊόν με διεθνείς προσωπικότητες της γαστρονομίας κ.ά. Μια ενέργεια με οφέλη, όχι μόνο για το χαλλούμι αλλά και για άλλα παραδοσιακά προϊόντα της Κύπρου, είναι η προβολή επιλογών κατανάλωσης και διατήρησης του προϊόντος σε συνδυασμό με άλλα προϊόντα, όπως τα λουκάνικα Πιτσιλιάς, η λούντζα και ο κυπριακός οίνος.

Πέραν των 800 εκατ. ευρώ

Σύμφωνα με την Διευθύντρια Υπηρεσίας Εμπορίου, Παναγιώτα Πατσαλή, οι εξαγωγές χαλλουμιού κατέγραψαν σημαντική αύξηση της τάξης του 18,5% τα τελευταία πέντε χρόνια, ενώ εκτιμάται ότι οι πωλήσεις του προϊόντος μπορούν να ξεπεράσουν ακόμα και τα 800 εκατ. ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια. Υπενθυμίζεται ότι το χαλλούμι, μαζί με τα φάρμακα και τα πετρελαιοειδή αποτελεί το 70% της συνολικής εξαγωγικής δυναμικής της Κύπρου.

Χαλλούμι made in Cyprus

Μετά το ΠΟΠ έρχεται νέα σφραγίδα ποιότητας για το χαλλούμι. Πρόκειται για ένα πρότζεκτ που βρίσκεται σε εξέλιξη τον τελευταίο ένα χρόνο και αναμένεται να παρουσιαστεί στην εβδομάδα βιομηχανίας που διοργανώνει το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας. Το Made in Cyprus, θα συμπεριλαμβάνει διάφορα προϊόντα τα οποία θα έχουν έτσι ένα πρόσθετο στάτους ως αυθεντικά κυπριακά προϊόντα και θα επωφελούνται από προωθητικές προσπάθειες του Υπουργείου, με στόχο το άνοιγμα σε νέες αγορές, την ενίσχυση της θέσης των κυπριακών προϊόντων στις υφιστάμενες αλλά και την αύξηση των εξαγωγών.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση