ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Σε 19.000 οικογένειες παρέχεται το ΕΕΕ - Όλες οι πληροφορίες

Για τον χρόνο εξέτασης των αιτήσεων ενισχύθηκε σε προσωπικό που έχει εκπαιδευτεί

ΚΥΠΕ

Ο εκσυγχρονισμός, η αναβάθμιση και η ενίσχυση των υπηρεσιών του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας, καθιστώντας τις πιο αποτελεσματικές και πιο φιλικές ως προς τις καθημερινές ανάγκες των πολιτών, είναι μία από τις προτεραιότητες της Κυβέρνησης και του Προέδρου της Δημοκρατίας προσωπικά, και η επίτευξη του στόχου που είχαμε θέσει για την ηλεκτρονική αίτηση για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, δήλωσε η Υφυπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας Μαριλένα Ευαγγέλου.

Σε χαιρετισμό της το μεσημέρι στην παρουσίαση, μαζί με τον Υφυπουργό Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, του συστήματος ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης για το ΕΕ, η Υφυπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας σημείωσε ότι μετά από 9 χρόνια από τη δημιουργία της Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας, την εφαρμογή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και την εξυπηρέτηση δεκάδων χιλιάδων πολιτών, «έχει αποκτηθεί πολύτιμη εμπειρία, η οποία μας επιτρέπει σήμερα να προχωρήσουμε σε εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών μας».

Η ηλεκτρονική αίτηση του ΕΕΕ, είπε, ήταν μία από τις σημαντικότερες προτεραιότητές μας, η οποία έχει υλοποιηθεί. «Έχουμε θέσει ως στόχο την ταχύτερη, πιο αποτελεσματική και πιο προσβάσιμη προς όλους εξυπηρέτηση των πολιτών και προς τον σκοπό αυτό έχουμε καταρτίσει πολύ συγκεκριμένο πλάνο το οποίο τίθεται ήδη σε εφαρμογή».

Πέρα από την μείωση της γραφειοκρατίας και την απλοποίηση των διαδικασιών, πρόσθεσε, συμβάλλει στην αποσυμφόρηση των στελεχών της Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας, ώστε να επισπευσθούν άλλες σημαντικές διεργασίες, όπως η διαδικασία της εξέτασης των αιτήσεων.

Παράλληλα με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής αίτησης του ΕΕΕ, σημείωσε, θα λειτουργούν για κάποιο μεταβατικό διάστημα και οι υφιστάμενες μέθοδοι υποβολής αίτησης δια χειρός στα σημεία εξυπηρέτησης επιδομάτων πρόνοιας, για να εξυπηρετηθούν και οι συμπολίτες μας οι οποίοι είτε δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο είτε έχουν δυσκολία στο να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο.

Ανέφερε επίσης ότι έχει γίνει εκπαίδευση των λειτουργών του τηλεφωνικού κέντρου 1450, καθώς και των Σημείων Εξυπηρέτησης Επιδομάτων Πρόνοιας, για να είναι σε θέση να καθοδηγούν τους πολίτες.

Η ψηφιοποίηση υπηρεσιών ο δρόμος για διευκόλυνση ζωής πολιτών, είπε ο Υφυπουργός Καινοτομίας

Η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών είναι ο δρόμος προς την απλοποίηση και διευκόλυνση της ζωής των πολιτών, που άλλωστε είναι και ο στόχος μας ως Υφυπουργείο Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής, ανέφερε από την πλευρά του ο Φίλιππος Χατζηζαχαρία.

Μέσα από την ηλεκτρονική εξυπηρέτηση παρέχεται εύκολη πρόσβαση στις κρατικές υπηρεσίες προς τον πολίτη, άμεση ανταπόκριση του κράτους προς τον πολίτη, μείωση του χρόνου στις διαδικασίες, και επομένως, λιγότερη ταλαιπωρία και σαφώς μικρότερος χρόνος αναμονής, τόνισε.

«Οι διαδικασίες υποβολής επιδομάτων, όπως είναι και το ΕΕΕ απαιτούν μια αναγκαία και χρονοβόρα διαδικασία με προσκόμιση αρκετών βεβαιώσεων, κατά την οποία πολίτες και λειτουργοί χάνουν πολύτιμο χρόνο. Μέσα από τη χρήση της ηλεκτρονικής πλέον πύλης, η υπηρεσία υποβολής του ΕΕΕ δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να διεκπεραιώσει την αίτησή του από οπουδήποτε επιθυμεί, χωρίς ουρές αναμονής και επιπρόσθετες μετακινήσεις».

Με την ψηφιοποίηση της υπηρεσίας της καταβολής του επιδόματος, εξασφαλίζουμε τη μείωση του χρόνου της εξέτασης των αιτήσεων, αφού εξοικονομούμε χρόνο από το ανθρώπινο δυναμικό που προηγουμένως καλείτο να διεκπεραιώσει επιπρόσθετες διαδικασίες ελέγχου εγγράφων και επιβεβαίωσης στοιχείων, σημείωσε ο Υφυπουργός.

Πρόσθεσε ότι η διασύνδεση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας για το ΕΕΕ με το Αρχείο Πληθυσμού και το σύστημα των Υπηρεσιών Κοινωνικών Ασφαλίσεων, επιτρέπει την αυτόματη ανάκτηση των στοιχειών του αιτητή, ελέγχοντας αυτόματα την εγκυρότητα της αίτησης και ελαχιστοποιεί τη λανθασμένη καταχώρηση των στοιχείων του.

«Με την ψηφιακή μετατροπή των υπηρεσιών μας παρέχουμε τη δυνατότητα εύκολης πρόσβασης σε όλους τους πολίτες του κράτους, προωθώντας την ένταξη και των πιο ευάλωτων ομάδων και κάνοντας τη ζωή τους απλούστερη», είπε.

Με επίκεντρό μας τον πολίτη και με τη δύναμη που μας παρέχει η τεχνολογία, έχουμε μετατρέψει άλλη μια περίπλοκη διαδικασία στην πιο απλή και ψηφιακή της μορφή, ανέφερε ο κ. Χατζηζαχαρία.

Ηλεκτρονική διαδικασία υποβολής αίτησης

Την διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής αίτησης για το ΕΕ παρουσίασε ο Χρίστος Διομήδους, Λειτουργός Επιδομάτων Α, εξηγώντας τα στάδια και σημειώνοντας ότι η αίτηση μπορεί να υποβάλλεται 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα μέσω οποιασδήποτε συσκευής με πρόσβαση στο διαδίκτυο και μέσω της ψηφιακής πύλης gov.cy στην κατηγορία «κοινωνική πρόνοια και κρατική ενίσχυση». Δικαίωμα υποβολής αίτησης έχουν οι πολίτες της ΚΔ, Ευρωπαίοι πολίτες, πολίτες τρίτων χωρών, άτομα με αναπηρία, είπε προσθέτοντας ότι διασφαλίζεται η πληρότητα της αίτησης εξοικονομώντας χρόνο και ανθρώπινο δυναμικό για γρήγορη εξέταση.

Ηλεκτρονικά, συνέχισε, θα μπορεί να υποβάλλεται αίτηση και για επίδομα ενοικίου στο πλαίσιο της παροχής του ΕΕΕ. Δίδεται επίσης η δυνατότητα αλλαγής στοιχείων και υποβολής νέων αιτημάτων από υφιστάμενους αιτητές και δικαιούχους ΕΕΕ.

Ο κ. Διομήδους είπε ότι υπάρχει καθοδήγηση βήμα με βήμα, καθώς και πληροφορίες για την συμπλήρωση της αίτησης, υπάρχει η δυνατότητα επιβεβαίωσης των στοιχείων της/του συζύγου προς τον οποίο αποστέλλεται ηλεκτρονικό μήνυμα. Σημείωσε ότι υπάρχουν ζωντανές διασυνδέσεις με άλλα κυβερνητικά συστήματα, όπως το Αρχείο Πληθυσμού, για την επιβεβαίωση των στοιχείων, ζητείται επισύναψη των αναλυτικών καταστάσεων όλων των τραπεζικών λογαριασμών τους τελευταίους 12 μήνες, όλων των μελών της οικογενειακής μονάδας.

Υπάρχει, συνέχισε, διασύνδεση με τις υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων για την λήψη των στοιχείων λογαριασμού όπου θα καταβάλλεται το επίδομα. Δίδεται ακόμη η δυνατότητα υποβολής αιτήματος για επιδότηση ενοικίου με παράλληλη υποβολή στοιχείων από τον ιδιοκτήτη. Ο κ. Διομήδους τόνισε ότι είναι απαραίτητη η υποβολή του πρωτότυπου έντυπου εξουσιοδότησης σε έντυπη μορφή, που αποτελεί νομική υποχρέωση για τα προσωπικά δεδομένα.

Ο κ. Διομήδους ανέφερε ότι υποβάλλονται περίπου 450 – 500 αιτήσεις για το ΕΕΕ τον μήνα και η ανάγκη αυτοματοποίησης της υποβολής αιτήσεων ήταν απαραίτητη.

Απαντώντας σε ερώτηση για το κόστους του εν λόγω έργου και της εξοικονόμησης σε εργατοώρες και διοικητικό κόστος, ο Υφυπουργός Καινοτομίας είπε ότι στοίχισε γύρω στις 140.000 – 150.000 ευρώ ενώ η Υφυπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας σημείωσε ότι το χρονοβόρο της διαδικασίας συμπλήρωσης ελλειπόντων στοιχείων εξαλείφεται, σημειώνοντας παράλληλα ότι οι πολίτες μπορούν να αποτείνονται στο 1450 για βοήθεια.

Η κ. Ευαγγέλου ανέφερε ότι στόχος του Υφυπουργείου είναι η κοινωνική ενσωμάτωση με εκπαίδευση και προγράμματα ενίσχυσης δεξιοτήτων και προσπάθεια εξεύρεσης εργασίας και όχι μόνο η επιδοματική πολιτική.

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση, ο κ. Διομήδους ανέφερε ότι περίπου το 60% των αιτήσεων είναι επαναλαμβανόμενες, σημειώνοντας ότι όταν ξεκίνησε το ΕΕΕ παρέχονταν σε 30.000 οικογένειες ενώ σήμερα σε 19.000.

Ο Γενικός Διευθυντής του Υφυπουργείου Κοινωνικής Πρόνοιας είπε ότι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση και η ανάπτυξη διαδραστικών υπηρεσιών μειώνει τις μετακινήσεις των πολιτών και συμβάλλει στην μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Η στρατηγική για την ψηφιοποίηση συμβάλλει και σε ευρωπαϊκούς στόχους, όπως και της κυβέρνησης, για την πράσινη μετάβαση, την μείωση των θερμοκηπιακών εκπομπών κτλ, συμπλήρωσε.

Δεν θα μειωθεί τόσο πολύ το κόστος του μισθολογίου, συνέχισε, αλλά οι εργατοώρες που θα εξοικονομηθούν θα χρησιμοποιηθούν για να βελτιωθούν άλλα πράγματα προς όφελος και πάλι του πολίτη.

Για τον χρόνο εξέτασης των αιτήσεων, η Υφυπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας είπε η υπηρεσία επιδομάτων έχει αναδιοργανωθεί εσωτερικά, ενισχύθηκε σε προσωπικό, που έχει εκπαιδευτεί, σημειώνοντας ότι γίνονται κι άλλες διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του ΕΕΕ και της Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιδομάτων, «που στοχεύουν στην ταχύτερη, απλούστερη, και πιο προσβάσιμη προς τον πολίτη διαδικασία».

Η διαδικασία αυτή είναι σε εξέλιξη, είπε και επειδή το ΕΕΕ είναι ένα επίδομα με πολλά κριτήρια, ομαδοποιεί ευάλωτες ομάδες πληθυσμού με εξατομικευμένα ζητήματα, καθιστώντας την εξέταση των αιτήσεων πιο δύσκολη από άλλα επιδόματα και παροχές. Ο χρόνος και η διαδικασία δεν είναι ίδιες για κάθε περίπτωση, σημείωσε.

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση η κ. Ευαγγέλου είπε ότι το μεταβατικό στάδιο υποβολής αιτήσεων για το ΕΕΕ δια χειρός, δεν έχει καθορισθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση