ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Διμερείς σχέσεις, πανδημία, εκπαίδευση, στην τηλεδιάσκεψη Υπουργών Παιδείας Κύπρου-Γαλλίας

Τι συζήτησαν οι δύο Υπουργοί

Newsroom K

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου είχε τηλεδιάσκεψη σήμερα με τον Υπουργό Εθνικής Εκπαίδευσης, Νεολαίας και Αθλητισμού της Γαλλίας κ. Jean-Michel Blanquer στη διάρκεια της οποίας επιβεβαιώθηκε η ιδιαίτερα στενή σχέση συνεργασίας μεταξύ των δυο χωρών και κοινές κατευθύνσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Τη διάσκεψη απασχόλησε η λειτουργία της εκπαίδευσης εν μέσω πανδημίας στις δυο χώρες και ανταλλάχθηκαν απόψεις, πληροφορίες και εμπειρίες γύρω από το θέμα. Υπήρξε κοινή αντίληψη ότι εφ’ όσον τηρούνται τα σχετικά υγειονομικά πρωτόκολλα τα σχολεία και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα είναι σχετικά ασφαλείς χώροι και θα πρέπει να επιδιώκεται η λειτουργία τους με φυσική παρουσία, προκειμένου να εξασφαλισθούν τα καλύτερα δυνατά εκπαιδευτικά αποτελέσματα χωρίς να σημειώνονται μεγάλες απώλειες. Κοινή ήταν η διαπίστωση ότι και στις δυο χώρες οι σχετικοί δείκτες και τα στοιχεία δείχνουν ότι στα σχολεία υπάρχει χαμηλότερη επιβάρυνση σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό. Με την ευκαιρία, έγινε ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την ενίσχυση της ψηφιακής τεχνολογίας μέσα στη σχολική πρακτική.

Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας ενημέρωσε τον Γάλλο ομόλογό του για τις πρόσφατες αποφάσεις διδασκαλίας της Γαλλικής Γλώσσας σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και των Τεχνικών Σχολών, στο πλαίσιο της «πολιτικής δυο ξένων γλωσσών στο σχολείο». Αναφορά έγινε και στη συνεργασία που αναπτύσσεται για τη θέσπιση διαδικασίας πιστοποίησης της γνώσης της Γαλλικής Γλώσσας/DELF στα σχολεία της Κύπρου σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο. Συζητήθηκε επίσης η ενίσχυση της συνεργασίας των δυο χωρών στον τομέα της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.

Ο Γάλλος Yπουργός κ. Μπλανκέ αναφέρθηκε στις προτεραιότητες που θα θέσει η επικείμενη γαλλική προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, με ιδιαίτερες αναφορές σε ένα πλαίσιο ενίσχυσης των επενδύσεων στην εκπαίδευση στην «μετά την πανδημία εποχή», όπως επίσης και στον προσανατολισμό για την ανάδειξη της «ευρωπαϊκής διάστασης» στην επιμόρφωση και τη συνεργασία των εκπαιδευτικών. Ευχαρίστησε επίσης την κυπριακή κυβέρνηση και τον Υπουργό για τη θετική στάση και την υποστήριξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην πρόταση που κατατέθηκε από τη Γαλλία στο πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης για τη δημιουργία Παρατηρητηρίου Διδασκαλίας της Ιστορίας.

Στη συζήτηση έγινε επίσης αναφορά στην ανάγκη ενίσχυσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και συμφωνήθηκε να αναζητηθούν τρόποι συνεργασίας σε αυτό τον τομέα, τόσο σε διμερές όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Συζητήθηκε επίσης η διαπανεπιστημιακή συνεργασία και έγιναν αναφορές τόσο στα συλλογικά ευρωπαϊκά σχήματα συνεργασίας μεταξύ πανεπιστημίων, όσο και στην κινητικότητα φοιτητών, εκπαιδευτικών και ερευνητών μέσω των ευρωπαϊκών προγραμμάτων (ERASMUS+, HORIZON EUROPE, UNIVERSITES EUROPEENNES).

Οι δυο Υπουργοί αντάλλαξαν επίσης απόψεις και υπήρξε συμφωνία στη βάση και προτάσεων που είχε κάνει παλαιότερα ο Γάλλος Υπουργός ως προς την ανάγκη ενίσχυσης της παρουσίας των κλασικών γλωσσών -ελληνικά και λατινικά- στο εκπαιδευτικό σύστημα και συζητήθηκε η προοπτική μιας ευρύτερης συνεργασίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο γύρω από το θέμα.
Στο πλαίσιο της ιδιαίτερα στενής σχέσης και της συνεργασίας μεταξύ των δυο χωρών έγινε αναφορά και στις συνεννοήσεις και την πρόοδο που γίνεται ως προς την ανανέωση του Μνημονίου Συνεργασίας σε Θέματα Εκπαίδευσης και Γλώσσας που υπάρχει μεταξύ Κυπριακής Δημοκρατίας και Γαλλικής Δημοκρατίας, για την περίοδο 2021-2025.

Τέλος, η τηλεδιάσκεψη κάλυψε θέματα συνεργασίας στο πλαίσιο του διεθνούς χώρου της Γαλλοφωνίας και ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας ενημέρωσε τον Γάλλο ομόλογό του για τις προεργασίες που γίνονται προκειμένου η Κυπριακή Δημοκρατία να καταστεί πλήρες μέλος του Διεθνούς Οργανισμού Γαλλοφωνίας, στον οποίο ήδη μετέχει.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Διπλωματία: Τελευταία Ενημέρωση