ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ελληνίδα θεά στο Παλέρμο

Με τον πλέον επίσημο τρόπο επιβεβαιώθηκε χθες η πολιτική βούληση της ιταλικής κυβέρνησης

Kathimerini.gr

Του Σάκη Ιωαννίδη

Με τον πλέον επίσημο τρόπο επιβεβαιώθηκε χθες η πολιτική βούληση της ιταλικής κυβέρνησης να βρει την κατάλληλη νομική φόρμουλα ώστε το θραύσμα Fagan από την ανατολική ζωφόρο του Παρθενώνα να μείνει για πάντα στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης του ελληνικού «αντίδωρου» στην ιταλική πολιτιστική χειρονομία, του αγάλματος της θεάς Αθηνάς στο Μουσείο Antonino Salinas στο Παλέρμο, η υφυπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας, Λουτσία Μποργκοζίνι, σημείωσε πως η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου της έχει ξεκινήσει τις αναγκαίες διαδικασίες. «Εργαζόμαστε προκειμένου το θραύσμα να μείνει στην Αθήνα για πάντα», είπε η κ. Μποργκοζίνι και αυτό σημαίνει την αλλαγή του ιταλικού Κώδικα Πολιτιστικής Κληρονομιάς, μια διαδικασία που περνάει μέσα από το ιταλικό Κοινοβούλιο.

Στην ομιλία της, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη αναφέρθηκε στην κοινή ιστορία των δύο χωρών και στους πολιτιστικούς δεσμούς που έχουν αναπτύξει. Τόνισε ακόμη ότι η συμφωνία μεταξύ της Ελλάδας και της Αυτόνομης Κυβέρνησης της Σικελίας δείχνει τον δρόμο που μπορεί να ακολουθήσει και η Μεγάλη Βρετανία στο ευρύτερο θέμα της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα και επανέλαβε την πάγια ελληνική θέση στο ζήτημα. «Τα αρχιτεκτονικά γλυπτά του Παρθενώνα βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο ως προϊόν κλοπής. Η Ελλάδα δεν αναγνωρίζει οποιοδήποτε δικαίωμα κυριότητας, κατοχής και νομής επ’ αυτών».

Ο διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης, καθηγητής Νίκος Σταμπολίδης, μίλησε για την επανένωση του σώματος της θεάς Αρτεμης έπειτα από αιώνες και τη σημασία της χειρονομίας των Σικελών. Από την πλευρά του, ο επίτιμος πρόεδρος της Διεθνούς Επιτροπής για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, καθηγητής Λουί Γκοντάρ, τόνισε ότι με μια παρόμοια κίνηση μπορεί να ανοίξει ο δρόμος για μια συμφωνία με τη Μεγάλη Βρετανία και την επιστροφή των Γλυπτών από το Βρετανικό Μουσείο.
Το άγαλμα της θεάς Αθηνάς χρονολογείται στην περίοδο 420-400 π.Χ. Ο κορμός εμφανίζεται λυγισμένος διότι στηριζόταν σε δόρυ που κρατούσε στο αριστερό της χέρι. Οι πτυχές ανήκουν σε πέπλο που φορούσε η θεά και από πάνω μια στενή αιγίδα, περασμένη λοξά κάτω από το αριστερό χέρι. Στο κέντρο της αιγίδας πιθανώς υπήρχε ένα μεταλλικό γοργόνειο που «κούμπωνε» στις οπές που διακρίνονται. Το άγαλμα τοποθετήθηκε στην αίθουσα των αρχαϊκών γλυπτών του μουσείου. Θα παραμείνει εκεί για τέσσερα χρόνια και έπειτα θα αντικατασταθεί από ένα αγγείο της γεωμετρικής περιόδου.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Εικαστικά: Τελευταία Ενημέρωση

Ο ζωγράφος και συγγραφέας Ανδρέας Καραγιάν μιλάει στην «Κ» με αφορμή την αναδρομική έκθεση για το έργο του στη Λεμεσό
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ