ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Μπόουι, Ιγκι, από το Ertflix στον Kosmos

Το Ertflix, η δωρεάν πλατφόρμα της δημόσιας τηλεόρασης, απέκτησε μια μουσική ενότητα

Kathimerini.gr

ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑ ΖΩΗ

Ανακοινώθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου και λογικά προκάλεσε χαμόγελα σε μουσικόφιλους και σινεφίλ: το Ertflix, η δωρεάν πλατφόρμα της δημόσιας τηλεόρασης, απέκτησε μια μουσική ενότητα, όπου ήδη προβάλλονται (και θα είναι διαθέσιμα τα περισσότερα έως τον Δεκέμβριο) μουσικά αφιερώματα και ντοκιμαντέρ για καλλιτέχνες του ροκ, του πανκ, της ποπ και της χορευτικής μουσικής, που επέδρασαν στα σύγχρονα μουσικά ρεύματα και στις καρδιές των ακροατών.

Λίγα γούστα μένουν ανικανοποίητα. Μπορεί κανείς να δει το «Ντέιβιντ Μπόουι: Τα τελευταία πέντε χρόνια» (2017) του Φράνσις Γουέιτλι, που παρακολουθεί τον Βρετανό μουσικό στη δημιουργία των δύο τελευταίων άλμπουμ του και στο ανέβασμα του μιούζικαλ «Lazarus», στο Μπρόντγουεϊ. Επίσης, το ντοκιμαντέρ «Γούντστοκ: Τρεις ημέρες που καθόρισαν μια γενιά» (2019) σε σκηνοθεσία Μπάρακ Γκούντμαν, με θέμα το σημαντικότερο, για πολλούς, μεγάλο μουσικό φεστιβάλ, που επηρέασε σχεδόν συνολικά την ποπ κουλτούρα. Εδώ είναι και το «Gimme Danger – Η ιστορία των Stooges και του Ιγκι Ποπ» (2016), σκηνοθετημένο από τον Τζιμ Τζάρμους, που ξεδιπλώνει την ιστορία ενός από τα επιδραστικότερα πρωτο-πανκ συγκροτήματα.

Και αν τα παραπάνω ονόματα είναι προφανή, ιδού μερικά πιο «ψαγμένα»: το ντοκιμαντέρ του Σαμ Πόλαρντ «Σάμι Ντέιβις Τζούνιορ: Αυτός είμαι εγώ» (2017) αφηγείται την πορεία ενός ταλαντούχου «διασκεδαστή» παράλληλα με τον αγώνα για τα ατομικά και φυλετικά δικαιώματα στην Αμερική των ’50s, ενώ το «Cool Daddio: The Second Youth of R. Stevie Moore» (2019), διά χειρός Ιμοτζεν Πούτλερ και Μόνικα Μπάραν, ακτινογραφεί την ιδιοφυΐα του Ρ. Στίβι Μουρ, του πρωτοπόρου των «σπιτικών» ηχογραφήσεων.

Δημοφιλή ή ψαγμένα, τα μουσικά ντοκιμαντέρ του ertflix.gr ξεκίνησαν στις αρχές της εβδομάδας να παρουσιάζονται από τους παραγωγούς του Kosmos 93,6, με εκείνο για τον Ντέιβιντ Μπόουι να συζητιέται τη Δευτέρα, στην εκπομπή του Λεωνίδα Αντωνόπουλου και του Γιάννη Δημητριάδη, ενώ η ταινία για τον Σάμι Ντέιβις Τζούνιορ «φιλοξενήθηκε» χθες από τη Ρουμπίνη Σταγκουράκη. Σειρά παίρνουν σήμερα στις 8 μ.μ. ο Πέτρος Αδάμ και το Γούντστοκ, αύριο στις 2 μ.μ. η Γιώτα Κοτσέτα και οι Stooges με τον Ιγκι Ποπ και την Παρασκευή, στις 6 μ.μ., ο Κώστας Αλαγιάννης με την ταινία για τον Ρ. Στίβι Μουρ.

«Οι παρουσιάσεις των ντοκιμαντέρ στις εκπομπές», λέει ο διευθυντής του Kosmos, Λεωνίδας Αντωνόπουλος, «είναι πιο αναλυτικές, πιο εκτεταμένες. Ενα μουσικό ντοκιμαντέρ σου δίνει την αφορμή να συζητήσεις για επιπλέον θέματα. Στην εκπομπή για τον Μπόουι συζητήσαμε για το πώς μεγάλοι μουσικοί, που έκαναν καριέρα ταυτιζόμενοι εν πολλοίς με ένα είδος, έχουν την ανάγκη στο διάβα της ζωής τους να δοκιμάσουν πράγματα που δεν είχαν τολμήσει, όπως ο Μπόουι συνεργάστηκε με τζαζ μουσικούς και έκανε το μιούζικαλ “Lazarus”».

Πέραν τούτου, η σύνδεση μιας εκπομπής με μια ταινία είναι ευκαιρία για να επιμείνεις σε μουσικές «μη ραδιοφωνικές» (όπως τα τελευταία άλμπουμ του Βρετανού) ή σε καλλιτέχνες που ειδάλλως θα εντάσσονταν δύσκολα στην κανονική ροή ενός σταθμού (όπως ο Σάμι Ντέιβις Τζούνιορ). Ωστόσο, όφελος υπάρχει και για τον παραγωγό: «Είναι δημιουργική διαδικασία το να πιάνεσαι από μια ταινία που σε ξαναβάζει στη μουσική με διαφορετικό τρόπο», καταλήγει ο Λεωνίδας Αντωνόπουλος. «Ξανακοιτάς το υλικό με το οποίο καταπιάνεσαι κάθε μέρα, με άλλη ματιά».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Μουσική: Τελευταία Ενημέρωση