ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 22:56
 

Το μουσικό σύμπαν της Nalyssa είναι ένας χώρος συναισθηματικά φορτισμένος

Στην Κύπρο έχει ήδη εμφανιστεί στο φεστιβάλ του Φέγγαρου, το περασμένο καλοκαίρι, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Η Nalyssa Green είναι μία νεαρή τραγουδοποιός και ερμηνεύτρια που φέρνει στα μουσικά πράγματα έναν νέο αέρα. Η Nalyssa Green είναι μια Αθηναία τραγουδοποιός, η οποία έχει κυκλοφορήσει τρία άλμπουμ: «Barock» (2010), «The Seed» (2012) και το πιο πρόσφατο «Μπλουμ» (2018). Συνθέτει επίσης μουσική για θέατρο. Στην Κύπρο έχει ήδη εμφανιστεί στο φεστιβάλ του Φέγγαρου, το περασμένο καλοκαίρι, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις. Με την ευκαιρία των εκδηλώσεων για τα 10χρονα της Louvana Records, και τη συναυλία που θα δώσει η Nalyssa, μιλήσαμε μαζί της, παίρνοντας απλώς μια μικρή γεύση απ’ ό,τι κάνει.

–Ποιο είναι το μουσικό σύμπαν της Nalyssa Green;

Η Nalyssa στον τελευταίο της δίσκο έγραψε στίχους στα ελληνικά, λέγοντας ότι ο αντίκτυπος που έχει η μητρική μας γλώσσα μέσα μας με το που ακούς τον στίχο, δεν συγκρίνεται με τα αγγλικά.

–Τα τραγούδια μου πηγάζουν από μέσα μου ή μπορεί και να εμφανίζονται μέσω εμού και η πηγή τους να είναι κάπου αλλού. Προσπαθώ να είναι πιστά στην κεντρική τους αλήθεια και να εξυπηρετούν τις αισθητικές μου ανάγκες. Με αυτά ως δεδομένα νομίζω ότι το μουσικό σύμπαν που δημιουργούν είναι ένας χώρος συναισθηματικά φορτισμένος, γεμάτος αστικές εικόνες, ενδοσκόπηση και ζεστά χρώματα.

–Σε έχουν ρωτήσει φαντάζομαι και άλλοι, γιατί επέλεξες να ξεκινήσεις με αγγλικό στίχο και να καταλήξεις σε ελληνικό;

–Η μουσική που ακούω είναι κυρίως δυτικότροπη. Δημιουργοί που μιλούν κυρίως στα αγγλικά και χρησιμοποιούν μουσικές φόρμες που ταιριάζουν με (γιατί φτιάχτηκαν για) την αγγλική γλώσσα. Οπότε, όταν πρωτοξεκίνησα να γράφω μου βγήκε πιο φυσικά να τραγουδήσω κι εγώ στα αγγλικά. Και πιο εύκολα. Τα ελληνικά είναι πιο δύσκολο να τα ταιριάξεις σε μουσική που δεν είναι ελληνική. Όμως ο αντίκτυπος που έχει η μητρική μας γλώσσα μέσα μας με το που ακούς τον στίχο, δεν συγκρίνεται με τα αγγλικά. Αυτή η ποιότητα με έχει γοητεύσει και τελευταία γράφω κυρίως στα ελληνικά. Χωρίς όμως να αποκλείω την επάνοδό μου στον αγγλόφωνο στίχο.

–Το τελευταίο σου άλμπουμ «Μπλουμ» πώς προέκυψε;

–Κάποια στιγμή άρχισα να γράφω στα ελληνικά και προέκυψαν αρκετά τραγούδια που μου εμφανίστηκαν σχεδόν με χειμαρρώδη τρόπο. Διέκρινα ότι ανήκουν σε μία ενότητα, ότι αποτελούν δηλαδή ένα συγκεκριμένο σύνολο, και τα έκανα δίσκο. Πολύ σημαντική ήταν η παρουσία του παραγωγού μου Βασίλη Ντοκάκη σε όλο αυτό, ο οποίος φρόντισε αυτές οι πρωτόλειες συνθέσεις μου να βρουν τη μορφή που τους αρμόζει.

–Γιατί μπλουμ;

–Μάλλον ορμώμενη από το κομμάτι του δίσκου «πέφτοντας» και τη γενική μου μανία με την πτώση αλλά και με τα λουλούδια εκείνο τον καιρό, κατέληξα στο ελληνοαγγλικό λογοπαίγνιο μπλουμ για τίτλο του δίσκου. Μιλάει για πτώσεις και βυθίσεις, αλλά το ομόηχό του στα αγγλικά μιλάει για άνθιση. Μου αρέσει αυτό το παιχνίδι με τις έννοιες του προς τα κάτω/μέσα και του προς τα πάνω/έξω, και νομίζω ότι βγάζει κάπως την ατμόσφαιρα του δίσκου.

–Ποιες είναι οι μουσικές σου επιρροές; Σε τι μουσικούς δρόμους επιλέγεις να κινηθείς;

–Indie rock κυρίως. Και synth pop. Αλλά και ελληνική μουσική. Ελαφρολαϊκά των 60’s κυρίως. Έχω περάσει και εποχές post punk που αν και δεν ακούω πια νομίζω με έχουν επηρεάσει. Και πάνω απ’ όλα η ποπ φόρμα. Τελευταία πειραματίζομαι με λαϊκότροπες συνθέσεις, εκμοντερνισμένες και παιγμένες με ήχους πιο ηλεκτρονικούς.

–Θέλω την άποψή σου για τις πλατφόρμες μουσικής, όπως το youtube, υπονομεύουν ή βοηθούν τη μουσική δημιουργία;

–Το ίντερνετ εν γένει και ο διαμοιρασμός της πληροφορίας άμεσα και παντού νομίζω ήταν μια επανάσταση για το πώς γίνεται η επικοινωνίας της μουσικής. Έγινε όλο πιο εύκολο για να το κάνεις μόνος σου και να το επικοινωνήσεις με τον υπόλοιπο κόσμο. Αυτό είναι σίγουρα βοηθητικό. Από την άλλη, μέσα σε τόση πληροφορία μπορεί κάποιος εύκολα να χαθεί. Και επίσης ο κλασικός τρόπος διανομής της μουσικής κατέρρευσε χωρίς ακόμα να έχει καταφέρει να αντικατασταθεί πλήρως από κάτι νέο. Με λίγα λόγια όλα έχουν τα θετικά και τα αρνητικά τους. Δεν μπορώ εύκολα να βάλω κάποιο πρόσημο. Προσωπικά δραστηριοποιούμαι μουσικά την εποχή τους ίντερνετ μόνο και δεν έχω καμιά εικόνα κάποιου διαφορετικού τρόπου.

–Μπορεί κάποιος σήμερα να ζήσει μόνο από τη μουσική στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό;

–Πολύ δύσκολα. Τουλάχιστον όσον αφορά την τραγουδοποιία. Δηλαδή μπορείς να βρεις τρόπους να βιοποριστείς από δουλειές που έχουν σχέση με τη μουσική αλλά αμιγώς από τα τραγούδια σου –αν δεν είσαι κάποιος αναγνωρισμένος τραγουδοποιός– δεν νομίζω ότι γίνεται εύκολα. Δε γνωρίζω με σαφήνεια, άλλα νομίζω ότι το ίδιο ισχύει λίγο πολύ και στο εξωτερικό. Όσο επιμένεις όμως κάτι αλλάζει προς το καλύτερο. Ίσως όχι με θεαματικούς ρυθμούς αλλά η πρόοδος ακόμα και μικρή είναι κάτι το ευχάριστο.

5η μέρα με Stelafi και Náma

Μαζί με τη Nalyssa Green θα δούμε το Stelafi και η Náma ένα από τα πρώτα projects και κυκλοφορίες της Louvana Records, που χτίστηκε γύρω από την ηθοποιό / τραγουδίστρια Στέλα Φυρογένη, από τους Αντρέα Τραχωνίτη και Λευτέρη Μουμτζή. Στο Εβδομάδα Λουβάνα οι Φυρογένη, Μουμτζής και Τραχωνίτης επανενώνονται για μια μοναδική εμφάνιση για πρώτη φορά μετά από το Μάιο του 2012. Η Náma σήμερα, κάνει τα πρώτα της βήματα στη σκηνή, παίζοντας τη δική της μουσική δημιουργία. Στα κομμάτια της αρέσκεται στον πειραματισμό με folk, soul, κλασική μουσική και blues στοιχεία.

Πληροφορίες:

Τετάρτη, 20 Νοεμβρίου, ώρα 8:30 μ.μ. Nalyssa Green (GR), Stelafi (CY) και Náma (CY), θέατρο Δέντρο, Ενότητας Ενότητας 44Β, Παλουριώτισσα, Λευκωσία. 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Μουσική: Τελευταία Ενημέρωση

Η δημιουργία του Piano Quartet, προέκυψε από την ανάγκη τεσσάρων πιανιστριών να αφήσουν πίσω τη μοναξιά μιας σόλο εμφάνισης

Piano Quartet: Επιστρέφει το Musical Bridges

Συναυλίες θα πραγματοποιηθούν σε διάφορα μέρη της Κύπρου, με στόχο να χαρίσουν στο κοινό μοναδικές μουσικές στιγμές
Του Απόστολου Κουρουπάκη
 |  ΜΟΥΣΙΚΗ
X