ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας: Σπουδαία Κόλμαν, κλασικός Αντονιόνι

Η οσκαρική ηθοποιός πρωταγωνιστεί στη «Χαμένη κόρη», ενώ μια επανέκδοση του «Blow up» έρχεται επίσης στις αίθουσες

Kathimerini.gr

Του Αιμίλιου Χαρμπή

Η χαµένη κόρη ★★★½
∆ΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Μάγκι Τζίλενχαλ
Ερµηνείες: Ολίβια Κόλµαν, Ντακότα Τζόνσον, Τζέσι Μπάκλεϊ

Το γυρισμένο στην Ελλάδα φιλμ του Netflix και της Μάγκι Τζίλενχαλ, στο σκηνοθετικό ντεμπούτο μάλιστα της Αμερικανίδας ηθοποιού, έρχεται αυτή την εβδομάδα στις αίθουσες. Βασισμένη σε μια ομώνυμη νουβέλα της Ελενα Φεράντε, η ταινία έχει για πρωταγωνίστριά της τη Λήδα, μια πενηντάρα Βρετανίδα ακαδημαϊκό, που φτάνει στο ελληνικό νησί για μοναχικές διακοπές. Εκεί ωστόσο θα συναντήσει τη Νίνα (Ντακότα Τζόνσον), μια νεαρή μητέρα, η οποία παραθερίζει επίσης με τη φωνακλάδικη παρέα και την ατίθαση κόρη της. Η μεταξύ τους σχέση θα πυροδοτήσει στη Λήδα μια σειρά αναμνήσεων, από τον καιρό που και εκείνη ήταν νέα μητέρα και τις θυσίες που χρειάστηκε να κάνει.

Η βραβευμένη με Οσκαρ Ολίβια Κόλμαν είναι προφανώς εδώ η αιχμή του δόρατος ενός φιλμ που δεν διστάζει να μπλέξει τα στοιχεία του θρίλερ με εκείνα της απλούστατης κατά τα άλλα πλοκής του. Ο μηχανισμός που κινεί ολόκληρη την ιστορία είναι στην ουσία αυτός της ακούσιας αντίδρασης, η οποία σαν ηλεκτρική εκκένωση διαπερνά τη Λήδα όποτε έρχεται σε επαφή με τη Νίνα και την κόρη της. Το ταξίδι στο παρελθόν, το οποίο παρακολουθούμε μέσα από συνεχή φλας μπακ, έχει για πρωταγωνίστρια την επίσης εξαιρετική Τζέσι Μπάκλεϊ, με το πρόσωπό της να διαδέχεται αρμονικά εκείνο της Κόλμαν στα (πολύ) κοντινά πλάνα που προτιμά η Τζίλενχαλ. Παρά τις όποιες αστοχίες –ο ρυθμός δεν είναι ακριβώς απρόσκοπτος ούτε το θρίλερ απόλυτα πειστικό– το ντεμπούτο της τελευταίας μόνο επιτυχημένο μπορεί να χαρακτηριστεί με τις τρεις οσκαρικές υποψηφιότητες και τη γενικότερη υποδοχή του.

Ενα πολιτικό δράμα, που εξελίσσεται σε ιστορία λύτρωσης, ενορχηστρώνει η σημαντική Ισπανίδα δημιουργός Ισιάρ Μπολάιν.

Μαϊσάµπελ ★★★
∆ΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Ισιάρ Μπολάιν
Ερµηνείες: Μπλάνκα Πορτίγιο, Λουίς Τοσάρ

Με μια αληθινή ιστορία που συνυφαίνει το πολιτικό με το βαθιά ανθρώπινο στοιχείο, επιστρέφει η Ισιάρ Μπολάιν, η Ισπανίδα σκηνοθέτις που μας έχει δώσει την πολύ αξιόλογη «Ελιά». Πρωταγωνίστρια εδώ είναι η Μαϊσάμπελ, η οποία βλέπει τον πολιτικό σύζυγό της να δολοφονείται από αυτονομιστές της βασκικής οργάνωσης ΕΤΑ. Περίπου μία δεκαετία μετά, με αρκετούς από τους φυλακισμένους μαχητές να δηλώνουν μετανιωμένοι για τις πράξεις τους, η Μαϊσάμπελ δέχεται να συναντήσει τους εκτελεστές του άνδρα της, σε μια προσπάθεια λύτρωσης, η οποία θα αποδειχθεί εξίσου σημαντική και για τις δύο πλευρές.

Η Μπολάιν δημιουργεί ένα σφιχτοδεμένο σύνολο, το οποίο εκπέμπει το δικό του μήνυμα κατά της τυφλής βίας και υπέρ της συνεννόησης των ανθρώπων. Κυρίως όμως η ταινία της επιτυγχάνει να μας αποκαλύψει το άδυτο της ψυχής των εκτελεστών, εκείνων δηλαδή που πιστεύοντας με πάθος μια ιδέα έφτασαν να καταστρέψουν ζωές και να προκαλέσουν πόνο, ο οποίος τελικά στοιχειώνει και τους ίδιους. Στα θετικά και οι πολύ καλές και βραβευμένες με Γκόγια ερμηνείες, τόσο της Μπλάνκα Πορτίγιο, που υποδύεται τη Μαϊσάμπελ, όσο και του Λουίς Τοσάρ, ο οποίος ερμηνεύει τον μετανιωμένο τρομοκράτη.

Σε ένα φιλμ γεμάτο εμβληματικές σκηνές, με πιο θρυλική αυτήν της πρώτης φωτογράφισης, από την οποία προκύπτει και η διάσημη αφίσα της ταινίας.

Blow up ★★★★★
∆ΡΑΜΑ (1966)
Σκηνοθεσία: Μικελάντζελο Αντονιόνι
Ερµηνείες: Ντέιβιντ Χέµινγκς, Βανέσα Ρεντγκρέιβ, Τζέιν Μπίρκιν

Μία από τις κορυφαίες στιγμές του σύγχρονου ευρωπαϊκού σινεμά και σίγουρα το δημοφιλέστερο έργο του Μικελάντζελο Αντονιόνι έρχεται αυτή την εβδομάδα σε ψηφιακά επεξεργασμένη επανέκδοση. Ο σπουδαίος κινηματογραφιστής καταφέρνει εδώ να απορροφήσει στον φακό το ρηξικέλευθο-καλλιτεχνικό πνεύμα της δεκαετίας του 1960, ενώ ταυτόχρονα ενορχηστρώνει μια σπουδή πάνω στο βλέμμα τόσο του δημιουργού όσο και του ίδιου του ανθρώπου απέναντι στην πραγματικότητα. Ολα αυτά σε μια υπόθεση σχεδόν αστυνομική, αφού ο πρωταγωνιστής, Τόμας, ένας μάλλον αλαζονικός φωτογράφος μόδας, καταγράφει άθελά του με τον φακό του τη σκηνή μιας δολοφονίας. Η υπόθεση τελικά θα εξελιχθεί σε εμμονή για τον ίδιο, συνδέοντάς τον και με μια μυστηριώδη γυναίκα.

Ο Αντονιόνι συνδυάζει την αισθητική με τη φιλοσοφία και την κοινωνική παρατήρηση, σε ένα φιλμ που ελάχιστα έχει χάσει τον σύγχρονο χαρακτήρα του ακόμη και σήμερα. Η δε δομή είναι σχετικά χαλαρή, αποτελούμενη από μια σειρά από σεκάνς ανθολογίας: από την πρώτη εμβληματική φωτογράφιση, σκηνή γεμάτη πάθος και ερωτισμό, μέχρι το παιχνίδι ανάμεσα στον Ντέιβιντ Χέμινγκς και στη Βανέσα Ρεντγκρέιβ· φυσικά και τη σκηνή της συναυλίας με τους «θεούς» της ροκ, Τζίμι Πέιτζ και Τζεφ Μπεκ, να εμφανίζονται ως μέλη των Yardbirds.

Τα ζώα συνεχίζουν τις «αταξίες» στην Κιβωτό του Νώε.

Ουπς 2: Ο Νώε ξαναέφυγε ★★½
ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ (2021)
Σκηνοθεσία: Τόµπι Γκένκελ, Σον Μακόρµακ
Ακούγονται: Αρης Αβραµέας, Νίκη Γρανά, Αρτεµις Ματαφιά

Μετά την πρώτη επιτυχημένη ταινία, οι δημιουργοί του «Ουπς» μας επιστρέφουν ξανά στην Κιβωτό του Νώε, για μια καινούργια περιπέτεια με πρωταγωνιστές τον Φίνι, τη Λέα και τα υπόλοιπα ζωάκια. Εκεί πάντως τα πράγματα έχουν… σφίξει, αφού έπειτα από εβδομάδες χωρίς να φαίνεται πουθενά στεριά, οι προμήθειες έχουν αρχίσει να λιγοστεύουν επικίνδυνα, απειλώντας την εύθραυστη ειρήνη ανάμεσα σε σαρκοφάγα και φυτοφάγα ζώα. Σαν να μην έφτανε αυτό, οι δύο νεαροί πρωταγωνιστές βρίσκονται ναυαγοί σε ένα απομακρυσμένο νησί, στο οποίο μάλιστα υπάρχει και ένα ενεργό ηφαίστειο.

Ο Ρικάρντο Σκαμάρτσιο και η Ελένα Λιέτι στα «Τρία πατώματα».

Τα τρία πατώµατα
∆ΡΑΜΑ (2021)
Σκηνοθεσία: Νάνι Μορέτι
Ερµηνείες: Ανα Μποναϊούτο, Αλµπα Ρορβάχερ, Ρικάρντο Σκαµάρτσιο

Ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Νάνι Μορέτι («Αγαπημένο μου ημερολόγιο») παρουσιάζει το νέο του φιλμ, το οποίο κινείται γύρω από τις ιστορίες τριών διαφορετικών οικογενειών, οι οποίες κατοικούν στο ίδιο κτίριο, σε μια ακριβή γειτονιά της Ρώμης. Παρακολουθώντας το διάστημα μιας δεκαετίας, βλέπουμε πώς η ζωή αναγκάζει τους πρωταγωνιστές να έρθουν αντιμέτωποι με συγκρούσεις που επηρεάζουν τις σχέσεις μεταξύ αδελφών, γονιών, παιδιών και συζύγων. Οι επιλογές τους αντανακλούν πανανθρώπινα ηθικά ζητήματα και έχουν συνέπειες στις ζωές τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση

Μέσα από την ματιά του Μαυρομμάτη, το ντοκιμαντέρ «Eleonora’s Falcon – Life in the Balance» παρουσιάζει τον μοναδικό φυσικό πλούτο της περιοχής και τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει

Φεστιβάλ Τεχνών FANEROMENI22

Ο Υπαίθριος καλοκαιρινός κινηματογράφος στην αυλή του Πολιτιστικού Ιδρύματος Τράπεζας Κύπρου συνεχίζει τη σειρά προβολών ...
Kathimerini.com.cy
 |  ΣΙΝΕΜΑ