ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Διατροφή και υγεία των ματιών

Πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την όραση μας;

Δελτίο Τύπου

Η καλή υγεία των ματιών, όπως και ολόκληρου του οργανισμού μας, συνδέεται αναμφίβολα με την καλή διατροφή. Υιοθετώντας κάποιες καλές συνήθειες και ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή, είναι δυνατόν να διατηρήσουμε και να βελτιώσουμε την όραση και την υγεία των ματιών μας αλλά και να προλάβουμε την εμφάνιση διάφορων οφθαλμοπαθειών, όπως καταρράκτη, εκφύλιση ώχρας κηλίδας, ξηροφθαλμία, φτωχή όραση τη νύχτα κ.ά.

Ποιες διατροφικές συνήθειες κάνουν καλό στην όραση μας;

Επιστημονικές έρευνες έχουν υποδείξει μια σειρά από συστατικά που κάνουν καλό στα μάτια. Πολλές τροφές είναι αντιοξειδωτικές, καθώς είναι πλούσιες σε βιταμίνες Α, C, D και Ε αλλά και Ω3 λιπαρά οξέα καθώς και ψευδάργυρο. Εμείς, σας παρουσιάζουμε μερικές προτάσεις για να εμπλουτίσετε τη διατροφή σας αλλά και να βελτιώσετε την όραση σας.

- Σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως μπρόκολο, μπιζέλια, ρόκα και σπανάκι. Αυτά τα λαχανικά, είναι πλούσια σε βιταμίνες που μας προστατεύουν από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, μια πάθηση η οποία γίνεται ολοένα και συχνότερη και είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, καθώς υπάρχει κίνδυνος να οδηγήσει σε τύφλωση.

- Κίτρινα φρούτα και λαχανικά, όπως πορτοκάλια, μανταρίνια, πεπόνια, βερίκοκο, καρότα, κολοκύθα, γλυκοπατάτα και κίτρινες πιπεριές. Αυτά είναι πλούσια σε βιταμίνη Α (Β καροτένιο), βιταμίνη C, ζεαξανθίνη, ένα συστατικό που προστατεύει από τον καταρράκτη αλλά και την ωχρά κηλίδα.

- Φρούτα και λαχανικά με πορτοκαλί χρώμα: Σε αυτή την κατηγορία συναντάμε τα ροδάκινα, κόκκινες πιπεριές και τα καρότα συμβάλουν στην κυτταρική ανάπτυξη των ματιών, καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνες, ειδικά βιταμίνη Α.

- Τροφές πλούσιες σε λουτείνη, όπως αβοκάντο, σπαράγγια, μαρούλια, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών καθώς και ο κρόκος του αυγού κάνουν καλό ενάντια στης φλεγμονές, καθώς το συστατικό αυτό είναι αντιοξειδωτικό.

- Παχιά ψάρια, όπως τόνος, σαρδέλες, σκουμπρί και σολομός. Γενικά, τα παχιά ψάρια και ορισμένα θαλασσινά είναι αυτά που περιέχουν περισσότερα Ω-3 λιπαρά οξέα. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα λίπη αυτά προστατεύουν τους ενήλικες από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και από την ξηροφθαλμία. Μπορεί επίσης να συμβάλλουν στην καλύτερη παροχέτευση του υγρού που υπάρχει στο εσωτερικό των ματιών (λέγεται υδατοειδές υγρό), μειώνοντας τον κίνδυνο να αυξηθεί η ενδοφθάλμια πίεση και να αναπτυχθεί γλαύκωμα.

Πέραν των πιο πάνω μπορούμε επίσης να βελτιώσουμε την όραση μας, αλλάζοντας κάποιες από τις συνήθειες μας , όπως:

- η αποφυγή του καπνίσματος ή ακόμα και η έκθεση σε περιβάλλον με καπνό,
- η χρήση γυαλιών ηλίου, ακόμα και τις μέρες με συννεφιά
- η φυσιολογική έκθεση μας στον ήλιο, όπου έτσι παράγουμε βιταμίνη D.

Προσοχή λοιπόν στα μάτια μας!

Τμήμα Οπτικών OJO SUN&GLASSES

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Δελτίο Τύπου

Υγεία: Τελευταία Ενημέρωση

Τι άλλο δεν πρέπει να τρώμε

Τι άλλο δεν πρέπει να τρώμε

Αγαπητοί αναγνώστες και φίλοι, καθίστε τώρα αναπαυτικά: μετά από τα χταπόδια ήρθε η ώρα να σας μιλήσω και για τα άλλα πράγματα ...
 |  ΥΓΕΙΑ