ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κενά αέρος στο σχέδιο Β΄ για τις ΚΑ

Η κυβέρνηση ψάχνει αλλά δεν βρίσκει επενδυτές για νέο ξεκίνημα

Του Απόστολου Τομαρά

Του Απόστολου Τομαρά

tomarasa@kathimerini.com.cy

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ «Κ»

Η εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή, ο οποίος θα είναι διατεθειμένος να επενδύσει στις Κυπριακές Αερογραμμές ή όπως αλλιώς θα λέγεται η αεροπορική εταιρεία της Κύπρου, προκαλεί τεράστιο πονοκέφαλο στην κυβέρνηση. Τα πενιχρά αποτελέσματα που απέδωσε η δημόσια διαδικασία εξεύρεσης επενδυτή έχουν θορυβήσει τον μεγαλομέτοχο της εταιρείας σε τέτοιο βαθμό που το θέμα των ΚΑ απασχολεί προσωπικά τον ίδιο τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη. Η εικόνα που επικρατεί στην εταιρεία περιγράφεται με τα πλέον μελανά χρώματα με τον χρόνο να πιέζει ασφυκτικά. Στη συνέντευξή του στην «Κ» ο Πρόεδρος Αναστασιάδης εμφανίστηκε απαισιόδοξος, όταν κλήθηκε να περιγράψει το μέλλον του κρατικού αερομεταφορέα.

«Μακάρι να μπορούσα να μιλώ για το μέλλον των Κυπριακών Αερογραμμών. Εδώ που φθάσαμε, μέσα από μια σειρά παραλείψεων και απερίσκεπτων ενεργειών, έχουμε οδηγηθεί με καταγγελίες ενώπιον της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παρά τις προσπάθειες που έχουμε καταβάλει εκείνο που διαφαίνεται είναι ότι δυστυχώς η απάντηση της Επιτροπής δεν θα είναι θετική, άρα, ενδεχομένως να απαιτήσουν την επιστροφή των 86 εκατομμυρίων που δόθηκαν ως επιδότηση στις Κυπριακές Αερογραμμές. Μια τέτοια απόφαση θα σημάνει την ίδια ώρα και το κλείσιμο της εταιρείας, διότι δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί». Οι πενιχρές ελπίδες για διάσωση της εταιρείας, όπως είναι γνωστή σήμερα, οδηγούν την κυβέρνηση στην εξέταση εναλλακτικών σεναρίων. Αυτό που βρίσκεται στο τραπέζι είναι η δημιουργία μιας νέας εταιρείας, η οποία χωρίς να προκύψει κενό να αναλάβει το πτητικό έργο των ΚΑ. Το μόνο θετικό μέσα σε ένα ιδιαίτερα αρνητικό κλίμα είναι ότι η κυβέρνηση στους σχεδιασμούς που φαίνεται να κάνει στηρίζει την ύπαρξη μιας κυπριακής αεροπορικής εταιρείας.

Προς Αραβικό Κόλπο η προσοχή
Το διάστημα μέχρι τέλος του χρόνου αρχές του νέου κρίνεται καθοριστικής σημασίας για τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς με τον Νίκο Αναστασιάδη να αποκαλύπτει στην «Κ» ότι γίνονται συγκεκριμένες κινήσεις με άξονα τον ιδιώτη επενδυτή. «Επεξεργαζόμαστε κάποια σχέδια και προσπαθούμε να πείσουμε ότι μπορεί να επιβιώσει η εταιρεία. Την ίδια ώρα, λαμβάνοντας υπόψη και τους περισσότερους κινδύνους που είναι προς την αντίθετη κατεύθυνση, εξετάζουμε σχέδιο Β’ που να επιτρέπει τη συνέχιση ύπαρξης κυπριακής εταιρείας αερομεταφορών και βεβαίως τη μείωση του ποσοστού των υπαλλήλων που θα βρεθούν εκτός εταιρείας». Σε αυτό το σημείο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εμφανίζεται σχεδόν βέβαιος για τη δημιουργία μιας νέας κατάστασης πραγμάτων. Η εταιρεία, που θα είναι η διάδοχος κατάσταση των ΚΑ, θα συσταθεί με νέα δεδομένα και με βιώσιμους όρους, όπως είπε. Με δεδομένο το χαμηλό ενδιαφέρον που επιδείχθηκε η κυβέρνηση φαίνεται να κινείται στο παρασκήνιο προκειμένου να εντοπίσει κάποιο επενδυτή από την περιοχή του Αραβικού Κόλπου. Προσπάθειες που καταβάλλονται ακόμα και από αυτόν τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Προτάσσοντας τα δικαιώματα πτήσεων που έχουν οι ΚΑ κυρίως προς ευρωπαϊκούς προορισμούς η κυβέρνηση ενθαρρύνει, κατά τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, εταιρείες του Αραβικού Κόλπου να επενδύσουν στις ΚΑ. «Αυτή την ώρα δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται κανένας να αναλάβει υποχρεώσεις μιας θνησιγενούς εταιρείας. Έχουμε κάνει επαφές με την Qatar Airways, με την Εtihad, με την Emirates».

Οι τρεις πονοκέφαλοι για τις ΚΑ
Παράλληλα με τις προσπάθειες αναζήτησης επενδυτή την κυβέρνηση φαίνεται να την απασχολούν τρία βασικά θέματα. Οι προπωλήσεις εισιτηρίων, το Τμήμα Τροφοδοσίας και το Τμήμα Μηχανικών. Η πώληση των δύο τμημάτων αυτή την περίοδο κρίνεται ως πολύ σημαντική κίνηση, νοουμένου ότι θα μπει στο ταμείο της εταιρείας ζεστό χρήμα προκειμένου να αντιμετωπίσει το χειρότερο σενάριο που είναι το κλείσιμό της. Αυτό όμως που αποτελεί πονοκέφαλο για την κυβέρνηση είναι ο μεγάλος αριθμός προπώλησης εισιτηρίων. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της «Κ» το εμπορικό τμήμα της εταιρείας έχει προπωλήσει εισιτήρια μέχρι τον ερχόμενο Αύγουστο κάτι που μεταφράζεται σε αρκετές χιλιάδες ευρώ. Με δεδομένη την αδυναμία της κυβέρνησης να καλύψει τους επιβάτες που έχουν αγοράσει εισιτήρια στο ενδεχόμενο που κλείσουν οι ΚΑ η μοναδική πηγή άντλησης εσόδων είναι η πώληση των δύο Τμημάτων

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Απόστολου Τομαρά

Οικονομία: Τελευταία Ενημέρωση