ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Το μέλλον είναι πια εδώ

Του Δημήτρη Γιόκκα

Ένα ηλεκτροκίνητο crossover με μηδενικούς ρύπους, το οποίο μπορεί να τα βάλει με ένα supercar και, μάλιστα, χωρίς να σπαταλήσει σταγόνα βενζίνης.

Θα μπορούσε να πει κανείς πως το Model X, προϊόν της αμερικανικής Tesla, μοιάζει βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας, παρά από εργοστάσιο οποιασδήποτε αυτοκινητοβιομηχανίας. Κι αυτό, γιατί ο ιδρυτής της εταιρείας, ο νοτιοαφρικανικής καταγωγής Elon Musk, δεν επενδύει, απλώς, στο μέλλον, αλλά ονειρεύεται τον κόσμο του αύριο, με έναν εντελώς διαφορετικό και πιο ρομαντικό τρόπο.

Το Model X, που παρουσιάστηκε μόλις τον περασμένο μήνα στη βάση της Tesla στο Fremont της Καλιφόρνιας, αποτελεί το πιο γρήγορο και συνάμα το πιο ασφαλές SUV που έχει φτιαχτεί ποτέ στην ιστορία του αυτοκινήτου. Ικανό να μεταφέρει μέχρι και επτά επιβάτες, το αντιβακτηριδιακό αυτό όχημα (ναι, καλά το διαβάσατε) προσφέρει ασφάλεια 5 αστέρων, κάτι που δεν έχει πετύχει κανένα άλλο αυτοκίνητο αυτού του τύπου μέχρι σήμερα.

Ο τρόπος που ανοίγουν οι λεγόμενες «Falcon Wings» πόρτες του σίγουρα εντυπωσιάζει και μια γρήγορη ματιά στα ενδότερα, όπου συναντά κανείς τη γιγάντια οθόνη αφής των 17 ιντσών και τις τρεις σειρές καθισμάτων, που μπορούν άνετα να φιλοξενήσουν επτά… Stormtroopers, μαρτυρά πως ο Musk δεν αποτελεί κάποιον τυχαίο οπαδό της ταινίας Star Wars, αλλά έναν οπαδό με όραμα.

Η ουσία, στην περίπτωση του Model X, κρύβεται κάτω από το κάλυμμα του αυτοκινήτου, όπου υπάρχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ των 256 ίππων, συνδεδεμένο στον μπροστινό άξονα, και άλλο ένα των 496 ίππων, συνδεδεμένο στον πίσω άξονα (συνολικής απόδοσης 752 ίππων), τα οποία λειτουργούν μαζί με μια μπαταρία των 90 kWh, που προσφέρει αυτονομία 413 χλμ. Δύο αλέ ρετούρ ταξίδια από τη Λευκωσία στη Λεμεσό, με μία μόνο φόρτιση.      

Από πλευράς επιδόσεων, το Model X, που έχει αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας  0.24 (20% χαμηλότερο απ’ οποιοδήποτε άλλο SUV στον κόσμο), μπορεί να πιάσει το 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3.2 δεύτερα, επίδοση που επιτρέπει στον μεγάλο σχετικά όγκο του (5.004 χλστ. Χ 2.083 χλστ. Χ 1.626 χλστ.) να αφήσει πίσω μία Mercedes E63 AMG S Model και μία Porsche Panamera Turbo, κάνοντας τα πρόσωπα των οδηγών τους να αλλάζουν χρώμα. Δεν αποτελεί έκπληξη που το ασυνήθιστο αυτό SUV έχει τη δύναμη να τραβήξει βάρος μέχρι 2.268 κιλά, 272 περισσότερα από το ολοκαίνουριο Audi Q5.

Η μεγάλη έμφαση που έχει δώσει η Tesla στην ασφάλεια ξεκινά με την τοποθέτηση των μπαταριών (χαμηλά, στο δάπεδο του αυτοκινήτου) σε μια προσπάθεια να χαμηλώσει το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, περιορίζοντας, ως αποτέλεσμα, στο μισό τον κίνδυνο για ανατροπή, σε σχέση με άλλα οχήματα της κατηγορίας του.

Το γεγονός πως το Model X δεν φέρει κινητήρα εσωτερικής καύσης επιτρέπει στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου -όπου θα μπορούσε να πάρει θέση ο τελευταίος- να λειτουργεί ως μια ασφαλέστερη ζώνη πρόσκρουσης, απορροφώντας με περισσότερη αποτελεσματικότητα την ενέργεια απ’ οποιοδήποτε μετωπικό χτύπημα. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση των κάτω πλαϊνών τοιχωμάτων του αυτοκινήτου, που φιλοξενούν τις μπαταρίες σε μια ειδική θήκη που λειτουργεί και ως ασπίδα προστασίας για τους επιβάτες.

Το όχημα είναι, επιπλέον, εξοπλισμένο με προηγμένης τεχνολογίας συστήματα παρακολούθησης του κοντινού περιβάλλοντος (το Model X συναντά την άλλη μεγάλη αγάπη του αφεντικού, την Space X) με μια σειρά από κάμερες, ραντάρ και σόναρ να διαβάζουν ζωντανά τον κίνδυνο, πριν ακόμη τον συναντήσει ο οδηγός. Χάρη στο λεγόμενο HEPA filter, μέχρι και τα ανεπιθύμητα βακτήρια κρατιούνται μακριά από την καμπίνα του αυτοκινήτου.     

Άξιο αναφοράς είναι πως οι πόρτες «Falcon Wings», που ανοίγουν θεαματικά προς τα πάνω (προσφέροντας έτσι ευκολότερη πρόσβαση στις τρεις σειρές καθισμάτων), φέρουν αισθητήρες ultrasonic, έτσι ώστε να αποφεύγονται τα χτυπήματα με τα γύρω αντικείμενα, ακόμη και όταν το όχημα είναι σταθμευμένο δίπλα σε ένα… Audi Q7.

Σχετικά με τις παραλλαγές στις οποίες προσφέρεται, το Model X μπορεί να διατεθεί στην παραλλαγή  P90D Signature (ο αριθμός 90 αναφέρεται στα kilowatt), η οποία στοιχίζει $132.000 και στην παραλλαγή P90D Founder, που στοιχίζει $10.000 περισσότερα. Το Signature, που έχει αυτονομία 413 χλμ., μπορεί να πραγματοποιήσει το 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο 3.8 δεύτερα, ενώ το ακόμη πιο γρήγορο Founder έχει αυτονομία 402 χλμ. και μπορεί να πραγματοποιήσει το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3.2 δεύτερα.

Τα περίτρανα εργοστάσια της Porsche και της Mercedes αρχίζουν να παίρνουν στα πιο σοβαρά τον ακράτητο αυτό επαναστάτη της Δύσης.

Geek: Τελευταία Ενημέρωση