ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η σχετικότητα του πλούτου

Γράφει ο ΣΤΑΥΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά

«Η Δεξαμενή Σκέψης “Τα 5 Φ” (Φιλάνθρωποι – Φιλανθείς – Φιλόζωοι – Φιλάσθενοι – Φιλοτελιστές) σας προσκαλούν στην Ημερίδα με θέμα:“Η ειδική θεωρία της σχετικότητας του πλούτου”. Μετά τιμής (δικής σας) - Βίρνα Κυμβάλου, Πρόεδρος».

Η Ιουλία Παλαιολόγου Ουίλσον προβληματίστηκε τα μάλα εάν θα αποδεχόταν την πρόσκληση, αλλά στο τέλος επικράτησε η λογική έναντι του συναισθήματος. «Κανένας νουνεχής άνθρωπος δεν τα βάζει με τη Βίρνα», σχολίασε η Ευγενία η Καλαμαρού και βεβαίως είχε δίκαιο. Γιατί όπως ορθά επίσης επεσήμανε η αριστερή (με την καλή έννοια) Κουλλίτσα Κυριακού: «Όποιαν πέτρα τζιαι αν σηκώσεις εν να έβρεις που κάτω την πελλο-Βίρνα. Θα πάμε, λοιπόν, τζιαι θα πούμε τζιαι ένα τραούδι».

Τραγούδι δεν χρειάστηκε να πουν, αφού η οικοδέσποινα είχε φροντίσει και γι’ αυτό. Η Χορωδία Οικιακών Βοηθών Αγίου Ανδρέα ερμήνευε υποδειγματικά τη «Φτωχολογιά», ενώ οι κυρίες κατευθύνονταν προς τις ροτόντες με τα λινά τραπεζομάντηλα. «Φτωχολογιά, για σένα κάθε μου τραγούδι, για τους καημούς σου που σεργιανούν στη γειτονιά» τραγουδούσαν οι αλλοδαπές, καθώς το γκαρσόνι σέρβιρε στην Ιουλία το Royal Blend του Fortnum and Mason.

Όταν η Βίρνα Κυμβάλου ανέβηκε στο βήμα μια νεκρική σιγή απλώθηκε στον κήπο. «Τ’ είναι πλούσιος; τι μη πλούσιος; και τι τ’ ανάμεσό τους;» αναρωτήθηκε με παλλόμενη φωνή. «Η κατάθεση των Πόθεν Έσχες είναι η αφορμή για να διερευνήσουμε το ακανθώδες ερώτημα, μέσα από το πρίσμα της ειδικής θεωρίας της σχετικότητας του Άλμπερτ Αϊνστάιν η οποία, a propos, διατυπώθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου, 96 ολόκληρα χρόνια πριν. Ας δώσουμε όμως το λόγο στις ειδικούς…».

Πρώτη ανέβηκε στο βήμα η συνταξιούχος μαθηματικός Ευανθία Κάττου Σεϊττάνη, η οποία παρουσίασε εισήγηση με τίτλο: «Πλούσιοι πολιτικοί σε φτωχούς καιρούς». Το κοινό κρεμόταν από τα χείλη της, τη στιγμή δε που ανακοίνωσε: «Έχουμε νικήτρια:την Φωτεινή Τσιρίδου, με περιουσία 9,5 εκατομμύρια!» ακολούθησανξέφρενα χειροκροτήματα. Το αργυρό απονεμήθηκε στην Τέως, επιβεβαιώνοντας ότι το πιο λαμπερό κομμάτι της κυπριακής Ριβιέρας βρίσκεται στη Λεμεσό. «Σημειώστε ότι η αγαπητή Έμιλυ δήλωσε μείωση περιουσίας κατά 181.326 ευρώ, γεγονός που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το πολιτικό κόστος είναι μέγεθος μετρήσιμο» απογείωσε τον λόγο της η σεϊττάνισσα Σεϊττάνη, καταχειροκροτούμενη από το υπέργηρο ακροατήριο.

Ο πήχυς είχε ανέβει πλέον ψηλά. Οι κυρίες ανέμεναν με ενδιαφέρον την επόμενη εισήγηση, αφού ο πικάντικος τίτλος «Νίκος Αναστασιάδης – Ο φτωχούλης του Θεού» τούς είχε εξάψει τη φαντασία. Η συνταξιούχος λειτουργός του Φόρου Εισοδήματος Πολυτίμη Αργυρού Χρυσοχόου ανέβηκε στο βήμα κι ευθύς έθεσε τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων: «Ποιος περιπαίζει ποιον;» ρώτησε με στεντόρεια φωνή, ενώ κτυπούσε το χέρι της με δύναμη στο πόντιουμ.

Ακόμα και η Ευγενία αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι ο λόγος της ήταν καθηλωτικός. Και αναφέρομαι επίτηδες στην Καλαμαρού,γιατί βοούσε το σύμπαν τριγύρω «για τα πολιτικά παιχνίδια της πελλο-Βίρνας, η οποία διοργάνωσε μια φιέστα αποδόμησης της κυβέρνησης πίσω από τη βιτρίνα μιας ημερίδας προβληματισμού». Σε κάθε περίπτωση, όποια κι αν ήταν τα κίνητρα της οικοδέσποινας, οι κυρίες του καρέ παραδέχτηκαν ότι η δεύτερη εισήγηση ήταν ποταμός.

«Μόλις ένα χρόνο πριν, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας απέκρουε τις κατηγορίες για προσωπική εμπλοκή του στο εμπόριο διαβατηρίων δηλώντας στους Financial Times: «Έβγαλα αρκετά χρήματα ώστε να μην έχω ανάγκη διεφθαρμένων πρακτικών». Είναι αρκετά χρήματα οι καταθέσεις των 115.126 ευρώ; Γι’ αυτό επαναλαμβάνω, αγαπητές φίλες: Ποιος περιπαίζει ποιον; Για να μην πάμε στο κεφάλαιο ακίνητα και στα δύο διαμερίσματα αξίας 66.000 ευρώ, τα οποία αποφέρουν το μυθώδες ποσό των 6.000 ευρώ ετησίως από ενοίκια! Μια εξήγηση υπάρχει γι’ αυτόν τον τραγέλαφο: είτε κάποιος μας εμπαίζει απροκάλυπτα, είτε ισχύει η ειδική θεωρία της σχετικότητας του πλούτου». Με αυτό το μελοδραματικό κρεσέντο έκλεισε την ομιλία της η Πολυτίμη Αργυρού Χρυσοχόου και κατέβηκε από το βήμα.

Η Ιουλία σχολίαζε τη ρηξικέλευθη δήλωση της Ελένης Θεοχάρους, ότι θα είναι παρούσα στις εκλογές απέναντι στους Ανανιστές, όταν η οικοδέσποινα πλησίασε το τραπέζι τους. Η Χορωδία Οικιακών Βοηθών Αγίου Ανδρέα τραγουδούσε τη μεγάλη επιτυχία της Μπέλου «μην κλαις και μη λυπάσαι που βραδιάζει, εμείς που ζήσαμε φτωχοί», προσθέτοντας μια ζωηρή πινελιά στην ήδη σουρεαλιστική ατμόσφαιρα. «Λοιπόν;» ρώτησε η Βίρνα Κυμβάλου, κοιτώντας τη χήρα Ουίλσον θαρρετά στα μάτια.

Όσοι έζησαν ως ενήλικες τη δεκαετία του ’60 γνωρίζουν ότι η κόντρα ανάμεσα στις δύο γυναίκες κρατάει δεκαετίες. Όταν το πανελλήνιο παράπαιε ανάμεσα στα διχαστικά διλήμματα «Βουγιουκλάκη ή Καρέζη;» και «Βοσκόπουλος ή Πουλόπουλος;», η αστική Λευκωσία ήταν χωρισμένη σε δύο στρατόπεδα: «Ιουλία ή Βίρνα;».

«Έπειτα από τόσο καιρό δεν είναι αστείο να συντηρούμε αυτή την κόντρα;» αναρωτήθηκε, εν τη μεγαθυμία της, η Βίρνα Κυμβάλου, χαμογελώντας ειρωνικά. «Εσύ άλλωστε δεν είσαι πια παρά μια νεόπτωχη με πλούσιο εσωτερικό κόσμο» είπε, ρίχνοντας λίγο ακόμα αλάτι στην ανοιχτή πληγή. Η Ιουλία αρκέστηκε να της ρίξει μια παγερή ματιά κι ύστερα σηκώθηκε από τη θέση της, βαδίζοντας αργά προς το πόντιουμ.

«Αγαπητές φίλες, επιτρέψτε μου να προσθέσω μια ακόμα διάσταση στον γόνιμο προβληματισμό της σημερινής ημερίδας: “Πλούσιοι οι πτωχοί τω πνεύματι”. Καλώ στο βήμα, για να μας δώσει τα φώτα της, την πλέον αρμόδια Βίρνα Κυμβάλου!». Πνιχτά γέλια ακούστηκαν από παντού, καθώς η Ιουλία Παλαιολόγου Ουίλσον αποχωρούσε μεγαλοπρεπώς με το κεφάλι ψηλά.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Τα Ιουλιανά

Τα Ιουλιανά: Τελευταία Ενημέρωση