ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Πώς οι Μαρκ Ζάκερμπεργκ και Τιμ Κουκ έγιναν εχθροί

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι του Facebook και της Apple έχουν αντίθετα οράματα για το μέλλον του Διαδικτύου

Kathimerini.gr

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι του Facebook και της Apple έχουν αντίθετα οράματα για το μέλλον του Διαδικτύου. Οι διαφορές τους αναμένεται να κλιμακωθούν αυτήν την εβδομάδα, αναφέρουν σε δημοσίευμά τους οι New York Times.

Σε μια συνομιλία τους για τα μέσα ενημέρωσης στο Σαν Βάλεϊ του Αϊντάχο, τον Ιούλιο του 2019, ο Τίμοθι Κουκ της Apple και ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ του Facebook επιχείρησαν να γεφυρώσουν το μεταξύ τους χάσμα.

Για χρόνια, τα διευθυντικά στελέχη βρίσκονταν ετησίως στο συνέδριο της επενδυτικής τράπεζας Allen & Company, για να καλύψουν τις διαφορές. Αλλά αυτή τη φορά, το Facebook ήταν αντιμέτωπο με ένα σκάνδαλο διαρροής απόρρητων δεδομένων. Ο κ. Ζάκερμπεργκ κατηγορήθηκε από νομοθέτες, ρυθμιστικές αρχές και στελέχη – συμπεριλαμβανομένου του κ. Κουκ – ότι άφησε δεδομένα περισσότερων από 50 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook να συλλεχθούν από την εταιρεία Cambridge Analytica, χωρίς τη συγκατάθεσή τους.

Στη συνάντηση, ο κ. Ζάκερμπεργκ ρώτησε τον κ. Κουκ πώς θα χειριστεί το ζήτημα, σύμφωνα με άτομα με γνώση της συνομιλίας που επικαλούνται οι ΝΥΤ. Ο κ. Κουκ απάντησε δηκτικά ότι το Facebook πρέπει να διαγράψει τυχόν πληροφορίες που είχε συλλέξει εκτός των βασικών του εφαρμογών για τους χρήστες του.

Ο κ. Ζάκερμπεργκ έμεινε έκπληκτος, κατά τις ίδιες πηγές. Το Facebook εξαρτάται από τα δεδομένα σχετικά με τους χρήστες του, για να προωθεί διαφημίσεις. Προτρέποντας το Facebook να σταματήσει να συλλέγει αυτές τις πληροφορίες, ο κ. Κουκ έλεγε ουσιαστικά στον κ. Ζάκερμπεργκ ότι η επιχείρησή του ήταν μη βιώσιμη. Ο κ. Ζάκερμπεργκ αγνόησε τις συμβουλές του κ. Κουκ.

Δύο χρόνια αργότερα, οι διαφορές των δύο ανδρών έλαβαν μεγαλύτερες διαστάσεις. Η Apple σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μια νέα λειτουργία απορρήτου που απαιτεί από τους κατόχους iPhone να επιλέξουν ρητά εάν θα επιτρέπουν σε εφαρμογές όπως το Facebook να τις «παρακολουθούν» μέσω άλλων εφαρμογών.
Ένα από τα μυστικά της ψηφιακής διαφήμισης είναι ότι εταιρείες όπως το Facebook ακολουθούν τις διαδικτυακές συνήθειες των χρηστών του Διαδικτύου, καθώς αυτοί κάνουν κλικ σε άλλα προγράμματα όπως το Spotify και το Amazon. Αυτά τα δεδομένα βοηθούν τους διαφημιζόμενους να εντοπίσουν τα ενδιαφέροντα των χρηστών και να στοχεύσουν καλύτερα τις διαφημίσεις. Τώρα, πολλοί χρήστες αναμένεται να πουν «όχι» σε αυτήν την παρακολούθηση, προκαλώντας ένα πλήγμα στη διαδικτυακή διαφήμιση – και στο Facebook.

Στο επίκεντρο της διαμάχης βρίσκονται οι δύο διευθύνοντες σύμβουλοι. Οι διαφορές τους ήταν από καιρό εμφανείς. Ο κ. Κουκ, 60 ετών, εξελίχθηκε εντός της Apple κατασκευάζοντας αποτελεσματικές αλυσίδες εφοδιασμού. Ο κ. Ζάκερμπεργκ, 36 ετών, εγκατέλειψε το Χάρβαρντ και έχτισε μια αυτοκρατορία μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Οι αντιθέσεις των δύο ανδρών έχουν διευρυνθεί με τις βαθιά αποκλίνουσες απόψεις τους για το ψηφιακό μέλλον. Ο κ. Κουκ θέλει οι άνθρωποι να πληρώνουν -συχνά στην Apple- για μια ασφαλέστερη, πιο ιδιωτική έκδοση του Διαδικτύου. Όμως, ο κ. Ζάκερμπεργκ υποστηρίζει ένα «ανοιχτό» Διαδίκτυο όπου υπηρεσίες όπως το Facebook είναι ουσιαστικά δωρεάν. Σε αυτό το σενάριο, οι διαφημιστές πληρώνουν τον λογαριασμό. Η σχέση μεταξύ των διευθυντικών στελεχών έγινε όλο και πιο ψυχρή, σύμφωνα με άτομα του περιβάλλοντός τους.

Όσον αφορά τη νέα δυνατότητα απορρήτου, η Apple δήλωσε: «Πιστεύουμε απλώς ότι οι χρήστες θα πρέπει να έχουν την επιλογή έναντι των δεδομένων που συλλέγονται και πώς αυτά χρησιμοποιούνται». Το Facebook υποστηρίζει ότι η Apple δεν ενδιαφέρεται τόσο για απόρρητο, όσο για το κέρδος. «Οι δωρεάν, υποστηριζόμενες από διαφημίσεις, υπηρεσίες ήταν απαραίτητες για την ανάπτυξη του Διαδικτύου, αλλά η Apple προσπαθεί να ξαναγράψει τους κανόνες με τρόπο που την ωφελεί» δήλωσε εκπρόσωπος του Facebook.

Με πληροφορίες από New York Times

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση