ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Έως 20 δισ. δολ. το κόστος από την καθήλωση των 737 ΜΑΧ για Boeing

Η εταιρεία βρίσκεται στην ανάγκη να ζητήσει νέο δανεισμό ύψους 10 δισ. δολαρίων

Kathimerini.gr

Η κρίση που ταλανίζει τους τελευταίους 15 μήνες την αμερικανική αεροναυπηγική της Βοeing, εξαιτίας των τραγικών και πολύνεκρων δυστυχημάτων με τα 737 ΜΑΧ στα τέλη του 2018 και τον Μάρτιο του 2019, έχει σαφή αντίκτυπο και στην κατάσταση της οικονομικής της υγείας, απομυζώντας ρευστό και προκαλώντας την υποβάθμισή της από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης με κριτήριο την πιστοληπτική της αξιοπιστία. Πέραν όλων τούτων, η εταιρεία βρίσκεται στην ανάγκη να ζητήσει νέο δανεισμό ύψους 10 δισ. δολαρίων. Και ενώ πριν από αρκετούς μήνες είχε δηλώσει ο τότε επικεφαλής της ότι θα διακόψει το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών της, προσφάτως ο νυν διευθύνων σύμβουλος Ντέιβιντ Κάλουν διευκρίνισε πως «ουδέποτε συζητήθηκε από το διοικητικό συμβούλιο η διακοπή καταβολής μερίσματος».

Πέρυσι, η Boeing είχε διαθέσει στους μετόχους της συνολικά 3,9 δισ. δολάρια. Ο Κάλουν τόνισε, μάλιστα, ότι μόνον εάν συμβεί κάτι εντελώς απρόσμενο, θα αλλάξει η γραμμή πλεύσης, όπως αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμα η βρετανική εφημερίδα των Financial Times. Αξίζει να σημειωθεί πως το 737 ΜΑΧ, το οποίο ανέκαθεν εθεωρείτο η «χρυσοτόκος όρνιθα» για την Βoeing, έχει βρεθεί ακριβώς στον αντίποδα, προκαλώντας της οικονομική αιμορραγία. Και αυτό, διότι αφενός όλα τα 737 ΜΑΧ παντού στον κόσμο καθηλώθηκαν αμέσως μετά και το δεύτερο δυστύχημα, αφετέρου το ελαττωματικό λογισμικό στο 737 ΜΑΧ, που ευθύνεται για τα πολύνεκρα δυστυχήματα στην Αιθιοπία και την Ινδονησία και το οποίο έχει αναβαθμιστεί, δεν έχει ακόμα λάβει τις αναγκαίες εγκρίσεις από τις αμερικανικές, τις ευρωπαϊκές και τις λοιπές αρχές αεροπλοΐας. Φυσικά, δεν έχουν παραδοθεί στους αερομεταφορείς και όσα 737 ΜΑΧ έχουν κατασκευαστεί και αποθηκευθεί στα εργοστάσια της Bοeing. Κατά τον αναλυτή Κρεγκ Φρέιζερ του διεθνούς οίκου αξιολόγησης της Fitch, «τα οικονομικά της Boeing βρίσκονται κάπου μεταξύ ενός κακού κρυολογήματος και ενός καρδιακού επεισοδίου».

Βέβαια, οι άλλοι κλάδοι της αμερικανικής εταιρείας, όπως των πολεμικών αεροσκαφών και της παροχής υπηρεσιών, έχουν καλές επιδόσεις με υψηλά έσοδα και περιθώρια κέρδους, καθώς και καλές ταμειακές ροές, όπως προσέθεσε ο κ. Φρέιζερ. Και τόνισε ότι «αφ’ ης στιγμής η οικονομική απώλεια εξαιτίας του 737 ΜΑΧ παύσει, τότε ο αμερικανικός όμιλος αεροναυπηγικής θα επανέλθει στην παλιά του πορεία». Πάντως, το ερώτημα παραμένει: πόσο σύντομα θα συμβεί αυτό; Το κόστος της καθήλωσης κυμαίνεται, ανάλογα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, από 15 έως και 20 δισ. δολάρια. Βέβαια, αυτές ίσχυαν μέχρι πριν από μία εβδομάδα, όταν η Βοeing ανακοίνωσε πως τα αεροσκάφη θα παραμένουν ανενεργά έως και τα μέσα του 2020. Εν τω μεταξύ, κάθε μήνας καθυστέρησης ισοδυναμεί με 1,5 δισ. δολ. ζημία, βάσει του υπολογισμού που έχει κάνει ο Ρον Επστάιν, αναλυτής της Bank of America Merrill Lynch και τον επικαλούνται οι FT. Αναφορικά με το χρέος της εταιρείας, όπως εκτιμά η Fitch, διπλασιάστηκε το 2019 στα σχεδόν 27 δισ. δολάρια, ενώ και οι ταμειακές ροές περιορίστηκαν, διότι ναι μεν η Βοeing κατασκεύαζε αεροσκάφη τύπου 737 ΜΑΧ, αλλά δεν μπορούσε να τα πουλήσει. Συγκεκριμένα, οι ταμειακές ροές ανέρχονταν το πρώτο εννεάμηνο του 2018 σε 11,1 δισ. δολ. και το ίδιο διάστημα του 2019 είχαν περισταλεί σε 1,6 δισ. δολ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΗΠΑ  | 
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Κόσμος: Τελευταία Ενημέρωση