ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Οι λόγοι για την αυξημένη κίνηση στους δρόμους - Ο περιφερειακός και οι άλλες λύσεις

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί από την μια μέρα στην άλλη

Θέμα συζήτησης είναι τις τελευταίες μέρες το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στους δρόμους της πρωτεύουσας κυρίως τις πρωινές ώρες, σε κύριες οδικές αρτηρίες στις οποίες δημιουργούνται ουρές χιλιομέτρων.

Το φαινόμενο αυτό, είναι απολύτως φυσιολογικό και είναι κάτι που περίμεναν, μας είπε ο Υπεύθυνος Οδικής Ασφάλειας, του Τμήματος Τροχαίας Αρχηγείου, Γιώργος Μιλής, ο οποίος μας εξήγησε ότι η αυξημένη τροχαία κίνηση οφείλεται στο άνοιγμα των σχολικών μονάδων, των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων αλλά και στην επιστροφή όλων των εργαζομένων από τις διακοπές τους στις εργασίες τους.

Τα κυκλοφοριακά εμφράγματα στην πρωτεύουσα, είναι εντονότερα στον αυτοκινητόδρομο Λεμεσού – Λευκωσίας στην είσοδο της πόλης, στα φώτα του «καλησπέρα», στην Λεωφόρο Στροβόλου και στην Λεωφόρο Αρχαγγέλου στις οποίες οι πολίτες κατευθύνονται από τις νότιες περιοχές προς το κέντρο. Πυκνή τροχαία κίνηση παρατηρείται επίσης στην Λεωφόρο Ελαιώνων, στην Χατζηιωσήφ Περικλεούς και στην Λεωφόρο Καντάρας κυρίως τις πρωινές ώρες από τις 06:45 μέχρι τις 08:00.

Σύμφωνα με τον κ. Μιλή, η μόνη διευκόλυνση που παρέχει η Αστυνομία, είναι στα φώτα του «καλησπέρα», όπου μέλη της Τροχαίας συντονίζουν την τροχαία κίνηση. Στις άλλες Λεωφόρους, σύμφωνα με τον κ. Μιλή λειτουργούν τα φώτα της τροχαίας με ειδική ρύθμιση ανάλογα με την ώρα. Όπως μας εξήγησε τα φώτα τις τροχαίας δίνουν προτεραιότητα προς την κατεύθυνση της πόλης τις πρωινές ώρες και τις μεσημβρινές / απογευματινές ώρες δίνουν προτεραιότητα προς την έξοδο της πόλης.

Πιστεύεται ότι η τροχαία κίνηση θα ρυθμιστεί σε μεγάλο βαθμό αυτόματα με το πέρας του χρόνου, υποστηρίζει ο Υπεύθυνος της Οδικής Ασφάλειας, αφού πολλοί οδηγοί θα αναγκαστούν είτε να ρυθμίσουν την ώρα που βγαίνουν στον δρόμο, είτε να αναζητήσουν άλλες οδούς μακριά από τις κύριες οδικές αρτηρίες.

Σύμφωνα με τον κ. Μιλή έχει ξεκινήσει μελέτη για ένα νέο σύστημα φώτων τροχαίας για περεταίρω διευκόλυνση της τροχαίας κίνησης. Επιπλέον το έργο του Περιμετρικού Λευκωσίας αναμένεται να μειώσει κατά 20% την τροχαία κίνηση, εντούτοις το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του είναι ο Σεπτέμβριος του 2023. Ένα άλλο έργο που θα συμβάλει στην απάμβλυνση του κυκλοφοριακού χάους είναι η βελτίωση / κατασκευή της Λεωφόρου Αργυρουπόλεως η οποία θα ξεκινά από το ΓΣΠ με κατεύθυνση προς την Λακατάμια, θα είναι τεσσάρων λωρίδων, δύο κατευθύνσεων και θα είναι παράλληλη της Λεωφόρου Σπύρου Κυπριανού.

Οι ανακοινώσεις για την έναρξη υποβολής προσφορών για την κατασκευή της Λεωφόρου αναμένεται να γίνουν μέχρι το τέλος του έτους, σύμφωνα με τον κ. Μιλή.

Μεγάλο πρόβλημα που αυξάνει την δυσφορία και την τροχαία κίνηση είναι το φαινόμενο των μικροατυχημάτων, τα οποία δημιουργούν τεράστιες ουρές αυτοκινήτων και φράσουν κύριες οδικές αρτηρίες. Όπως μας εξήγησε ο Υπεύθυνος της Οδικής Ασφάλειας, δυστυχώς οι ασφαλιστικές προτρέπουν τους πελάτες τους να μην μετακινήσουν τα οχήματα τους σε περίπτωση μικροατυχημάτων διότι δεν θα τους καλύπτουν ασφαλιστικά μετά. Επομένως, τα οχήματα θα μείνουν εκεί μέχρι να μεταβεί στο σημείο η ασφάλεια των οδηγών.

Το μόνο που μπορεί να κάνει η Αστυνομία σε τέτοια περίπτωση, είναι αν υπάρχει περιπολικό κοντά, να πάει στο σημείο και να καταγράψει τις συνθήκες του ατυχήματος για να μετακινηθούν τα αυτοκίνητα εάν φυσικά υπάρχει πεζοδρόμιο ή νησίδα.

Καρούσος: Σημαντικά έργα είναι σε εξέλιξη

Σε συνομιλία μας με τον Υπουργό Μεταφορών Συγκοινωνιών και Έργων, Γιάννη Καρούσο, μας διαβεβαίωσε ότι το Υπουργείο έχει στα σκαριά σημαντικά έργα, τα οποία θα μειώσουν δραστικά την τροχαία κίνηση και θα αλλάξουν άρδην την εικόνα της πρωτεύουσας.

Ένα από αυτά τα οδικά έργα, είναι ο Περιμετρικός Αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας, μήκους 32 χιλιομέτρων ο οποίος θα εκτείνεται γύρω από όλη την ελεύθερη Λευκωσία και θα κατασκευάζεται σε 5 φάσεις. Ο αυτοκινητόδρομος θα συνδέσει περιφερειακά τους κύριους ακτινωτούς δρόμους της Λευκωσίας και τους υφιστάμενους αυτοκινητόδρομους Λευκωσίας-Λεμεσού (Α1) και Λευκωσίας-Κοκκινοτριμιθιάς (Α9) και τον προτεινόμενο αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Παλαιχωρίου.

Προχωρώντας ο κ. Καρούσος μας είπε ότι το Υπουργείο αξιοποιεί την τεχνολογία και ο στόχος του είναι η ψηφιοποίηση των μεταφορών. Το επόμενο εξάμηνο θα προκηρυχθεί διαγωνισμός προσφορών για τοποθέτηση έξυπνων φώτων τροχαίας στην Λευκωσία και στην Λεμεσό, τα οποία θα λειτουργούν με τεχνολογία τεχνίτης νοημοσύνης, δηλαδή θα επεξεργάζονται τα δεδομένα και θα «αποφασίζουν» για την προτεραιότητά των κατευθύνσεων.

Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Καρούσο, το Υπουργείο περιμένει τα αποτελέσματα δύο πολύ σημαντικών μελετών, στα πλαίσια του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την ευρύτερη αστική περιοχή της Λευκωσίας, σχέδιο που φιλοδοξεί να μειώσει δραστικά την τροχαία κίνηση.

Όπως μας είπε ο Υπουργός, η πρώτη μελέτη αφορά το κυκλοφοριακό πρόγραμμα και καλείται να αναλύσει τα ωράρια των κυβερνητικών και δημόσιων υπηρεσιών, όπως και των σχολείων, ούτως ώστε να προγραμματιστούν νέα ωράρια για τους εργαζόμενους με σκοπό να αποφεύγεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Η δεύτερη μελέτη, αφορά την δημιουργία λεωφοριολωρίδων στην πρωτεύουσα, μελέτη η οποία θα δώσει λύσεις και θα μειώσει κατακόρυφα τους χρόνους των δρομολογίων. Πάνω σε αυτό, ο Υπουργός μας εξήγησε ότι σε αυτές τις λωρίδες, θα τοποθετηθεί στο μέλλον το Τράμ της Λευκωσίας. Όσον αφορά τις υπόλοιπες πόλεις, ο Υπουργός απέκλεισε το ενδεχόμενο δημιουργίας Τραμ, ωστόσο είπε ότι σε βάθος χρόνου θα γίνουν μελέτες για διασύνδεση των πόλεων με ελαφρύ σιδηρόδρομο.

Ήδη, είπε ο Υπουργός, πολλά από τα μέτρα ωριμάζουν και όλα βαίνουν βάση προγράμματος. Όπως μας δήλωσε καταληκτικά, το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί από την μια μέρα στην άλλη και ότι το Υπουργείο μελετά όλα τα σενάρια για επίλυση αυτού του προβλήματος.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση