ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μια άριστη μαθήτρια σε ένα παραγκωνισμένο σχολείο

Η Χαρά Φωκά κατέλαβε την πρώτη θέση στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό συγγραφής επιστολών και μιλάει για τη διάκριση και το Γυμνάσιο Δροσιάς

Παγκόσμια περήφανους έκανε όλους τους Κυπρίους η 14χρονη Χαρά Φωκά από το Γυμνάσιο Δροσιάς. Η Χαρά κατέλαβε την πρώτη θέση στον 47ο Παγκόσμιο Διαγωνισμό Συγγραφής Επιστολών για νεαρά άτομα, με θέμα «Φαντάσου τον εαυτό σου ως μια επιστολή να ταξιδεύει στον χρόνο...». Η μαθήτρια του Γυμνασίου Δροσιάς της Λάρνακας παρέλαβε το βραβείο της την περασμένη Τρίτη 9 Οκτωβρίου, που είναι άλλωστε και η Παγκόσμια Ημέρα Ταχυδρομείων, στα κεντρικά γραφεία της Παγκόσμιας Ταχυδρομικής Ένωσης στη Βέρνη. Το βραβείο στη 14χρονη απένειμε ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας της Ένωσης κ. Pascal Clivaz, στην παρουσία του διευθυντή των Κυπριακών Ταχυδρομείων κ. Ανδρέα Γρηγορίου και αξιωματούχων της Ένωσης και άλλων Ταχυδρομικών Οργανισμών. Στον φετινό διαγωνισμό συμμετείχαν πάνω από ένα εκατομμύριο παιδιά απ’ σχεδόν όλες τις χώρες του κόσμου και όπως διαφάνηκε η επιστολή της Χαράς Φωκά ήταν η καλύτερη, με αποτέλεσμα να κερδίσει το χρυσό βραβείο. Ο εν λόγω διαγωνισμός διοργανώνεται κάθε χρόνο από τα Κυπριακά Ταχυδρομεία σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές μέχρι 15 ετών. Όσοι λαμβάνουν μέρος στον διαγωνισμό καλούνται να γράψουν μια επιστολή με το θέμα που δίνεται και οι δέκα καλύτερες ανά το Παγκύπριο βραβεύονται. Η καλύτερη επιστολή από τις δέκα μεταφράζεται και αποστέλλεται στη Βέρνη της Ελβετίας. Σημειώνεται πως είναι η πρώτη φορά στα χρονικά που κυπριακή συμμετοχή παίρνει το πρώτο βραβείο στον εν λόγω διαγωνισμό.

Το σκεπτικό του θέματος

Μιλώντας στην «Κ» η Χαρά Φωκά, αναφέρει πως επέλεξε να καταπιαστεί με το προσφυγικό θέμα για τρεις λόγους. Ο πρώτος αφορά το ότι είναι ένα επίκαιρο θέμα το οποίο εκτυλίσσεται στην καθημερινότητά μας και πολλές χώρες ανά το παγκόσμιο καλούνται να το επιλύσουν. Δεύτερον, όπως η ίδια είπε στην «Κ», «παρόλο που εγώ δεν είμαι πρόσφυγας μεγάλωσα ακούγοντας ιστορίες από διάφορους πρόσφυγες, αφού και στο σχολείο που φοιτώ έχω συμμαθητές, οι οποίοι είναι πρόσφυγες. Ο τρίτος και κυριότερος λόγος για τον οποίο αποφάσισα να διαλέξω αυτό το θέμα ήταν, διότι είχα λυπηθεί με εκείνη την τραγική ιστορία του 2015 με το τρίχρονο το αγόρι του οποίου το σώμα ξεβράστηκε στις ακτές της Τουρκίας. Επίσης, βλέποντας φωτογραφίες και άλλων προσφύγων ήθελα να αναδείξω την τραγική πραγματικότητα», τόνισε και πρόσθεσε ότι όλα αυτά δεν είναι μόνο φωτογραφίες και αριθμοί, αλλά «έχουν κι εκείνα τη δική τους ζωή και τη δική τους φωνή».

 

Η συμμετοχή

Όσο αφορά τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό εξήγησε πως ήταν η πρώτη φορά που έλαβε μέρος, ενώ σημείωσε, πως είναι χάρη στους καθηγητές, στον διευθυντή της, αλλά και στο σχολείο της που μπήκε στη διαδικασία να γράψει αυτή την επιστολή, έγιναν όλα πραγματικότητα, εφόσον είναι αυτοί που παροτρύνουν τους μαθητές να λαμβάνουν μέρος σε διάφορους διαγωνισμούς. «Στο πλαίσιο του μαθήματος των Νέων Ελληνικών η καθηγήτρια μάς έδωσε το θέμα και είχε πει ότι είναι ελεύθερο να γράψει μια επιστολή όποιος θέλει, και όντως όλη η τάξη έγραψε ένα γράμμα», σημείωσε. Η Χαρά ανάφερε επίσης στην «Κ», πως στον διαγωνισμό έλαβε μέρος όχι γιατί ήθελε να νικήσει, όσο επειδή της άρεσε το θέμα και το είδε σαν ευκαιρία να εκφράσει τις απόψεις της. «Αυτή η εμπειρία θα μου μείνει αξέχαστη και ένα μάθημα που πήρα είναι ότι οι λέξεις έχουν μεγάλη δύναμη. Με το γράμμα που έγραψα σχετικά με τους πρόσφυγες, φαίνεται πως πέρασε όντως το μήνυμα που ήθελα να περάσω. Ότι όλοι παρόλο που βιώνουν πόνο, έχουν μεγάλη δύναμη μέσα τους και πρέπει εμείς να εκτιμήσουμε το μεγαλείο της ανθρώπινης ζωής», τόνισε.

Κτηριακά προβλήματα στο Γυμνάσιο Δροσιάς

 

Το Γυμνάσιο της Δροσιάς, το οποίο είναι κτισμένο σε τ/κ γη, αντιμετωπίζει μεγάλα κτηριακά και πληθυσμιακά προβλήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τα προβλήματα μόνωσης είναι τα κυριότερα με αποτέλεσμα το ταβάνι να στάζει και να δημιουργούνται ανθυγιεινές συνθήκες για τα παιδιά του σχολείου. Επιπρόσθετα στο εν λόγω σχολείο φοιτούν συνολικά 426 μαθητές, ενώ οι εγκαταστάσεις του σχολείου μπορούν να ανταποκριθούν μόνο για 330, με αποτέλεσμα ο υπερπληθυσμός να είχε ως αποτέλεσμα οι καθηγητές να βγάζουν για μάθημα τα παιδιά έξω στην αυλή. Το όλο θέμα αναδείχθηκε στη συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας στις 26 Σεπτεμβρίου, ωστόσο, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτό το σχολείο δεν έχουν ακόμη επιλυθεί. Κληθείσα να σχολιάσει κατά πόσο υπάρχουν τα προαναφερόμενα για το σχολείο της η Χαρά Φωκά αναφέρει πως υπάρχουν αρκετά προβλήματα, και πως «στάζουν οι στέγες των κτηρίων ή και σε κάποιες αίθουσες λείπουν ολόκληρα κομμάτια από το ταβάνι. Δεν έχουμε τα κιόσκια που χρειάζονται ούτως ώστε να προστατευθούν οι μαθητές από τη βροχή. Το πιο σημαντικό πρόβλημα όμως που θεωρώ ότι αντιμετωπίζει το σχολείο είναι ότι έχουμε πολλά μετακινούμενα τμήματα. Για παράδειγμα στην Α΄ τάξη επειδή έχουμε οκτώ τμήματα δεν υπάρχει αίθουσα για όλους, γι’ αυτό τον λόγο κάποια τμήματα μένουν μετακινούμενα και εξαιτίας του βάρους από την τσάντα δυσκολεύεται η μετακίνησή μας». Καταγράφεται έτσι τουλάχιστον ως αξιοσημείωτο το γεγονός ότι ένα σχολείο με τόσα προβλήματα βγάζει άριστους μαθητές, όπως στην περίπτωση της Χαράς, αφού όπως πληροφορείται η «Κ», υπάρχουν πολλές διακρίσεις σε διάφορους διαγωνισμούς από τους μαθητές του Γυμνασίου Δροσιάς.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X