ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Σχολεία στο περίμενε, εκπαίδευση στον αέρα

Το χρονικό μίας προαναγγελθείσας αναβολής

Λίγο τα ακατάλληλα θρανία που γίνονταν viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την τελευταία βδομάδα, λίγο οι σοβαρές αντιδράσεις των εκπαιδευτικών για τη χρήση μάσκας εν μέσω καύσωνα σε αίθουσες χωρίς κλιματισμό και σίγουρα η απουσία παρουσίασης στους εμπλεκόμενους φορείς ενός σαφούς πλάνου για το πώς ακριβώς θα ανοίξουν τα σχολεία, ήταν αρκετά για να καταδείξουν πως η αναβολή ήταν η προδιαγεγραμμένη πορεία της κατάστασης.

Μέχρι και το πρωί της Παρασκευής, το Υπουργείο Παιδείας διαβεβαίωνε για την ετοιμότητά του να ανοίξουν τα σχολεία. Χρειάστηκε να ολοκληρωθεί μία μακρά σύσκεψη με τους εμπλεκόμενους φορείς και στη συνέχεια του υπουργού Παιδείας με τα υπουργεία Εργασίας και Υγείας για να γίνει η παραδοχή, πως τα σχολεία δεν είναι έτοιμα και πως θα ανοίξουν όλες οι βαθμίδες στις 14 Σεπτεμβρίου. Όλα τα πιο πάνω λάμβαναν χώρα εν μέσω διαβουλεύσεων της τελευταίας στιγμής με τις οργανώσεις και την επιστήμονα Δρα Ζωή Δωροθέα Πανά, όσον αφορά στον τρόπο λειτουργίας των σχολείων, αλλά και αντιδράσεων σε σχέση με τα θρανία και την προχειρότητα για την οποία κατηγορείται το Υπουργείο Παιδείας ότι ενήργησε σε σχέση με την διαρρύθμιση των σχολικών αιθουσών. Ερωτήματα πάντως μένουν αναπάντητα για το τι θα αλλάξει μέχρι και την 14η Σεπτεμβρίου στα σχολεία για να υποδεχτούν τους μαθητές.

Την τελευταία στιγμή

Στο πλαίσιο των δηλώσεων στις οποίες προέβησαν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών οργανώσεων, ΠΟΕΔ, ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ, έγινε αναφορά στην εισήγηση της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης για αναβολή της επιστροφής των μαθητών, αφενός εξαιτίας του γεγονότος ότι διάφορες σχολικές μονάδες εξακολουθούν να μην είναι έτοιμες να υποδεχθούν τους μαθητές και αφετέρου εξαιτίας των πρωτοφανών υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν τις τελευταίες ημέρες, σε συνδυασμό με την χρήση μάσκας, την οποία οι μαθητές της Μέσης Εκπαίδευσης θα είναι υποχρεωμένοι, βάσει πρωτοκόλλου, να φορούν εντός των τάξεων.

Μετά από διαδοχικές συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν, το απόγευμα της Παρασκευής, μεταξύ των Υπουργών Παιδείας, Υγείας και Εργασίας, αλλά και με τους οργανωμένους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, ελήφθη εν τέλει η απόφαση όπως οι μαθητές όλων των βαθμίδων επιστρέψουν στις τάξεις τους με μια βδομάδα καθυστέρηση, δηλαδή την Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου, αντί στις 7 του ιδίου μήνα όπως είχε αρχικά καθοριστεί. Ο υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, στο πλαίσιο των δηλώσεων που έκανε την Παρασκευή, σε σχέση με το θέμα της αναβολής της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, παραδέχθηκε ότι προβλήματα θα υπάρξουν, ωστόσο οι εκπαιδευτικοί εργάζονται με μεγάλο ζήλο για την όσο το δυνατόν ομαλότερη επιστροφή των μαθητών. Θα πρέπει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», κάποιες σχολικές αίθουσες θα διαμορφώνονταν αναλόγως το Σαββατοκύριακο, με εμπλεκόμενους φορείς να αντιδρούν και να διαμαρτύρονται κάνοντας λόγο για προχειρότητα.

Η αναβολή

Η απόφαση για αναβολή της προσέλευσης των μαθητών στα σχολεία, σε πρώτη φάση, δεν εξεταζόταν από το Υπουργείο Παιδείας. Μάλιστα, μέχρι και το μεσημέρι της Παρασκευής 4 Σεπτεμβρίου, ο υπουργός Πρόδρομος Προδρόμου, μιλώντας στα ΜΜΕ, είπε ότι δεν υπήρχε σύσταση από τις υγειονομικές αρχές του κράτους για την λήψη μιας τέτοιας απόφασης. Παρ’ όλ’ αυτά, το απόγευμα της ίδιας ημέρας, το πιο πάνω ανατράπηκε μετά την σύσκεψη με τους Υπουργούς Υγείας και Εργασίας. Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξεδόθη, ελήφθη η απόφαση για υιοθέτηση της εισήγησης των οργανωμένων γονέων και των εκπαιδευτικών της Μέσης Εκπαίδευσης για αναβολή στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Φυσικά, στην λήψη της απόφασης φαίνεται ότι συνέβαλε και η παραδοχή όλων ότι αριθμός σχολικών αιθουσών δεν είναι έτοιμες για να υποδεχθούν τους μαθητές όλων των βαθμίδων την ερχόμενη Δευτέρα.

Αμφιλεγόμενες λύσεις

Σε προηγούμενο ρεπορτάζ, η «Κ» είχε παρουσιάσει τα σενάρια τα οποία μελετούσε το Υπουργείο Παιδείας για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία. Μέχρι πριν από δύο περίπου εβδομάδες, το επικρατέστερο σενάριο αφορούσε στην επιστροφή με φοίτηση μόνο 17 μαθητών με φυσική παρουσία και των υπολοίπων εκ περιτροπής. Ωστόσο, μερικές μέρες αργότερα, κρίθηκε ότι πιο ωφέλιμη θα ήταν η επιστροφή όλων των μαθητών στα σχολεία, κάτι που θα αποτελούσε μεγάλη πρόκληση για το Υπουργείο Παιδείας, ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα γίνονταν οι διευθετήσεις για την ορθή εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Η επιστροφή στα σχολεία με πλήρη φοίτηση προέβλεπε την αναδιαμόρφωση των τάξεων, ώστε να διατηρούνται οι αποστάσεις του ενός μέτρου ανάμεσα στους μαθητές. Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι από τον Μάιο έγινε η εισήγηση για την προμήθεια μονών θρανίων από το Υπουργείο Παιδείας, ώστε να εξασφαλίζονται οι αποστάσεις μέσα στις τάξεις, ωστόσο όπως είχε αναφέρει στην «Κ» ο Υπουργός Παιδείας, δεν έγινε η εν λόγω διευθέτηση εξαιτίας του γεγονότος ότι ήταν γνωστό πως μέχρι και μερικές ημέρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, δεν θα υπήρχαν οριστικές αποφάσεις για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων. Τελικά, αντί για τα μονά θρανία, κρίθηκε ότι η καλύτερη λύση υπό τις περιστάσεις ήταν η ένωση των διπλών θρανίων, πρακτική η οποία αμφισβητήθηκε κυρίως για λόγους ασφάλειας και υγείας. Ο Υπουργός Παιδείας, ωστόσο, την Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου, επιχείρησε να διασκεδάσει τις ανησυχίες, λέγοντας ότι όλα έγιναν βάσει σχεδιασμών, με στόχο να μην υπάρξει κίνδυνος για τους μαθητές σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η Ημερίδα με θέμα: «Μετανάστευση και Εκπαίδευση: Πολιτικές και πρακτικές σε μια περίοδο αστάθειας» ...
Δελτίο Τύπου
 |  ΠΑΙΔΕΙΑ
X