ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Δεν θα διαλυθεί η σημερινή πραγματικότητα της διαφήμισης

Συνέντευξη του Στέλιου και Αντρέα Αναστασιάδη της TELIA & PAVLA BBDO στην Οικονομική Καθημερινή

Της Ειρήνης Χριστοφόρου

Τη θέση ότι η σημερινή πραγματικότητα της διαφήμισης δεν πρόκειται να διαλυθεί ούτε λόγω του Netflix ούτε λόγω οποιασδήποτε άλλης πλατφόρμας ροής ψυχαγωγικού ή άλλου περιεχομένου, διατυπώνουν στο ΔΕΚΑ στα ΔΕΚΑ οι Στέλιος και Αντρέας Αναστασιάδης, της TELIA & PAVLA BBDO. Επισημαίνουν επίσης ότι οι εταιρείες θα πρέπει να επαναφεύρουν τον τρόπο με τον οποίο θα διαθέτουν το περιεχόμενό τους, αν θέλουν να διατηρήσουν το κοινό τους. Αναφέρονται ακόμα στην τηλεδιάσκεψη και τονίζουν ότι έχει γίνει ο νέος κανόνας. Για το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτιμούν ότι η τάση αυτή θα συνεχισθεί καθότι οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές είναι τώρα πιο εξοικειωμένοι.

Πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις «ζεστούς» τους διαφημιζόμενους στην πανδημία για να συνεχίσουν να επικοινωνούν τα μηνύματά τους;

ΣΤΕΛΙΟΣ – Αυτό εξαρτάται από τον τύπο της επιχείρησης ή του προϊόντος που διαθέτει ένας συγκεκριμένος διαφημιζόμενος. Κάποιοι αντιλήφθηκαν ότι η πανδημία μπορούσε να τους προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες και τις αξιοποίησαν. Κάποιοι άλλοι υπέφεραν πραγματικά με τις απότομες μειώσεις εισοδημάτων λόγω του είδους των δραστηριοτήτων τους. Δεν μπορείς να περιμένεις από ένα ξενοδοχείο ή εστιατόριο να βομβαρδίζει με διαφημίσεις κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας, ούτε βέβαια ένα ακριβό κατάστημα μόδας. Τα αθλητικά καταστήματα από την άλλη πλευρά, πιθανότατα τα πήγαν καλύτερα καθώς πολλοί άνθρωποι που πλέον είχαν περισσότερο χρόνο στο σπίτι άρχισαν να ασκούνται πιο συστηματικά ή προτιμούσαν να φορούν πιο άνετα είδη ένδυσης -φόρμες- από εκείνα που συνήθως φορούσαν όταν πήγαιναν στη δουλειά τους.

2. Οι επιδοτήσεις των επιχειρήσεων από την κυβέρνηση πιστεύετε ότι έπιασαν τόπο; Αν ναι σε ποιο βαθμό;

ΣΤΕΛΙΟΣ - Ήταν ένα καλό πλάνο και κράτησε πολλές επιχειρήσεις ζωντανές, αλλά οι επιδοτήσεις από μόνες τους δεν μπορούν να διατηρήσουν μια επιχείρηση για πολύ.

ΑΝΤΡΕΑΣ - Βραχυχρόνια, η πρακτική αυτή κράτησε ζωντανές πολλές επιχειρήσεις, οπότε ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον θα αποδειχθεί μια λύση με βιώσιμα αποτελέσματα.

3. Υπάρχει καταναλωτικό απόθεμα λόγω της πανδημίας;

ΣΤΕΛΙΟΣ - Σίγουρα δημιουργήθηκε απόθεμα χρηματικό αφού έπαψε ο κόσμος να βγαίνει (εστιατόρια/ κλαμπ/ ταξίδια/ξενοδοχεία/ δώρα σε εκδηλώσεις κ.λπ).

4. Σε ποιους τομείς πιστεύετε ότι θα κατευθυνθεί η κατανάλωση στην μετά την πανδημία εποχή;

ΣΤΕΛΙΟΣ - Σίγουρα τα αεροπορικά ταξίδια θα είναι ο πρώτος και σημαντικότερος τρόπος για πολλούς ανθρώπους να δραπετεύσουν από ό,τι μας καθήλωσε, για να νιώσουν ξανά ότι η ζωή επιστρέφει στους φυσιολογικούς της ρυθμούς. Επίσης, θα δούμε και μια απότομη άνοδο σε αγορές πιο ακριβών αντικειμένων όπως π.χ. αυτοκίνητα και άλλα είδη πολυτελείας.

5. Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις ή και τα διαφημιστικά δίκτυα με τα οποία συνεργάζεστε πώς αντιμετώπισαν αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση;

ΣΤΕΛΙΟΣ - Οι τηλεδιασκέψεις έχουν γίνει ο νέος τρόπος επικοινωνίας και είμαι βέβαιος ότι πολύ σύντομα θα διδαχτούμε πολλά από το δίκτυό μας την BBDO, σχετικά με το πώς μπορούμε να είμαστε ακόμη πιο αποτελεσματικοί όσον αφορά τον τρόπο που χρησιμοποιούμε και αξιοποιούμε αυτά τα νέα εργαλεία. Στις ΗΠΑ, οι περισσότερες επιχειρήσεις εξακολουθούν να έχουν προσωπικό που εργάζεται από το σπίτι, οπότε η τηλεδιάσκεψη έχει γίνει ο νέος κανόνας.

6. Κατά την άποψή σας ποιοι ήταν οι κερδισμένοι της κρίσης; Ποια συμβουλή θα τους δίνατε;

ΣΤΕΛΙΟΣ Οι υπεραγορές, τα διεθνή διαδικτυακά μεγάλα καταστήματα αγορών και οι εταιρείες παράδοσης φαγητού. Θα τους συνιστούσα να δείξουν την εκτίμησή τους απέναντι στο κοινό μέσω δραστηριοτήτων και εκστρατειών κοινωνικής ευθύνης.

7. Ως προς τη διαχείριση αυτής της παγκόσμιας νέας τάξης πραγμάτων, τι γεύση σας αφήνει το κράτος μας αλλά και οι πολίτες του;

ΣΤΕΛΙΟΣ - Είναι πολύ εύκολο να επικρίνεις όταν δεν ασχολείσαι με τις μικρές λεπτομέρειες και δεν εμβαθύνεις σε κάποια θέματα. Αυτή ήταν μια άνευ προηγουμένου καταστροφή για να αντιμετωπιστεί από κάθε κυβέρνηση. Δεν ήμασταν οι καλύτεροι στον κόσμο, αλλά σίγουρα δεν ήμασταν και οι χειρότεροι. Προσωπικά, πιστεύω ότι ο πρώην υπουργός Υγείας, κ. Κωνσταντίνος Ιωάννου, αξίζει όλους τους επαίνους και τις ευχαριστίες μας για την αδιάκοπη προσπάθειά του να περιορίσει τη ζημιά.

8. Ποιες συνήθειες ήρθαν για να μείνουν κατά την άποψή σας;

ΣΤΕΛΙΟΣ - Προφανώς η τηλεδιάσκεψη. Και εξαιτίας αυτού, θα βλέπουμε στο μέλλον όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να διευθετούν με τους ανθρώπους τους να εργάζονται από το σπίτι ώστε με τη σειρά τους να επωφελούνται από χαμηλότερα γενικά έξοδα στον χώρο γραφείου και στα μεταφορικά. Επίσης, χωρίς να έχω δει ακόμη στατιστικά στοιχεία, ελπίζω ότι το κάπνισμα θα μειωθεί λόγω της σοβαρότητας αυτής της πανδημίας. Ω! και κάτι ακόμη: οι οθόνες υπολογιστών χωρίς ενσωματωμένες κάμερες και ηχεία θα αποτελούν πλέον παρελθόν! Γι’ αυτό ζητήστε μεγάλη έκπτωση στην τιμή σε όλες αυτές τις επί του παρόντος μη εξοπλισμένες οθόνες που υπάρχουν στην αγορά.

ΑΝΤΡΕΑΣ - Πιστεύω ότι η πανδημία υπήρξε (όχι ο επιθυμητός φυσικά) καταλύτης στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κύπρο, τόσο από την πλευρά των επιχειρήσεων όσο και από εκείνη των καταναλωτών. Σύμφωνα με ευρωπαϊκά δεδομένα, η Κύπρος είναι μία από τις λιγότερο ενεργές χώρες στο ηλεκτρονικό εμπόριο, παρά τον μεγάλο αριθμό χρηστών του διαδικτύου. Έτσι, οι επιχειρήσεις έπρεπε να βρουν έναν τρόπο να υιοθετήσουν και αξιοποιήσουν άμεσα τα τεχνολογικά μέσα προκειμένου να συνεχίσουν να προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, ενώ οι πελάτες δεν είχαν άλλη επιλογή από το να τα χρησιμοποιήσουν. Την ίδια στιγμή, οι πάροχοι υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας έπρεπε να δράσουν γρήγορα. Υποθέτω ότι είμαστε πλέον καλυμμένοι ως προς αυτό. Εφόσον και οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές είναι τώρα πιο εξοικειωμένοι με τον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, πιστεύω ότι αυτή η νέα τάση θα συνεχιστεί.

9. Το φαινόμενο «Netflix» τι επίδραση πιστεύετε θα έχει στη διαφημιστική αγορά και με ποιον χρονικό ορίζοντα;

ΣΤΕΛΙΟΣ -Αν με ρωτάτε αν θα διαλυθεί η σημερινή πραγματικότητα της διαφήμισης, αυτό με κανέναν τρόπο δεν θα γίνει ούτε λόγω του Netflix ούτε λόγω οποιασδήποτε άλλης πλατφόρμας ροής ψυχαγωγικού ή άλλου περιεχομένου. Τα brands θα έχουν πάντα την ανάγκη να ακούγεται η φωνή τους και να γνωστοποιείται η διαφοροποίησή τους. Το πώς θα διαφημίζουν (και πού) είναι κάτι που πάντα το αναλαμβάνουν εκείνοι που εξειδικεύονται στο κτίσιμο των brands σε κάθε εποχή. Αν το σκεφτείτε, το Netflix δεν διαφέρει και τόσο από τα βίντεο κλαμπ της προηγούμενης γενιάς. Η κύρια διαφορά (και μια πολύ σημαντική διαφορά) είναι ότι το κοινό έχει την πρόσθετη ευκολία να μην χρειάζεται να βγει από το σπίτι και να βρεθεί σε άλλο χώρο για να αναζητήσει και να επιλέξει εκεί το ψυχαγωγικό του βίντεο. Όσο για τα τηλεοπτικά κανάλια θα πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, αλλά θα επιβιώσουν. Πριν από εκατό χρόνια, είπαν ότι το ραδιόφωνο θα πεθάνει λόγω της γέννησης της τηλεόρασης. Το ραδιόφωνο δεν πέθανε! Άλλαξε. Προσαρμόστηκε. Ζει και βασιλεύει, ενώ βρήκε τη θέση του και το κοινό του αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και τη δυναμική που πάντα διέθετε ως μέσο.

ΑΝΤΡΕΑΣ - Η ανάπτυξη των υπηρεσιών ροής ψυχαγωγικού περιεχομένου όπως το Netflix, το Amazon Prime, η Disney, το HBO και το Apple TV αποδεικνύει ότι οι εταιρείες θα πρέπει να επανεφεύρουν τον τρόπο με τον οποίο θα διαθέτουν το περιεχόμενό τους, αν θέλουν να διατηρήσουν το κοινό τους. Ωστόσο, πιστεύω ότι αξίζει να σταθούμε περισσότερο σε μια άλλη τάση, η οποία είναι o εκδημοκρατισμός των media και του περιεχομένου. Τα YouTube, Twitch, TikTok και Instagram Reels αποτελούν παραδείγματα της συνήθειας των νέων να διαθέτουν περισσότερο χρόνο στο να βλέπουν περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (user generated content) παρά τις υψηλού κόστους τηλεοπτικές παραγωγές που είχαμε συνηθίσει. Σήμερα, τα περισσότερα budget που προορίζονται για διαφημιστικούς σκοπούς παγκοσμίως καταλήγουν σε τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως η Google και το Facebook. Η δική μου πρόβλεψη είναι ότι η τάση αυτή της διαφημιστικής αποκέντρωσης θα επεκταθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον και πως ο κάθε ιδιώτης ή «influencer» θα μπορεί να δημιουργεί περιεχόμενο και να εκμεταλλεύεται το δικό του μερίδιο στην αγορά της διαφήμισης.

10. ΛΑΚΩΝΙΚΑ

1. Digital ή Τηλεόραση;
ΣΤΕΛΙΟΣ - Digital
ΑΝΤΡΕΑΣ-Digital

2. Netflix ή Apple Tv;
ΣΤΕΛΙΟΣ- Netflix – τώρα- Αppletv στο μέλλον
ΑΝΤΡΕΑΣ- Netflix

3.Ραδιόφωνο ή Spotify;
ΣΤΕΛΙΟΣ - Ραδιόφωνο
ΑΝΤΡΕΑΣ - Spotify

4. Ανάλυση ή είδηση;
ΣΤΕΛΙΟΣ - Είδηση
ΑΝΤΡΕΑΣ – Ανάλυση

5. Desktop ή mobile
ΣΤΕΛΙΟΣ - Desktop
ΑΝΤΡΕΑΣ- Mobile

6. Twitter ή Instragram;
ΣΤΕΛΙΟΣ - Instagram
ΑΝΤΡΕΑΣ -- Instagram

7. Facebook ή Youtube;
ΣΤΕΛΙΟΣ- Facebook
ΑΝΤΡΕΑΣ - YouTube

8. Notifications ή email;
ΣΤΕΛΙΟΣ - Email
ΑΝΤΡΕΑΣ - Email

9. Zoom ή Teams;
ΣΤΕΛΙΟΣ - Zoom
ΑΝΤΡΕΑΣ - Zoom

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση