ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Δημήτρης Γερογιάννης στην «Κ»: Ψηφιακή αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας

Ο CEO της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης, μιλάει στην «Κ» για το γρήγορο Ιντερνετ στις πτήσεις της αεροπορικής

Kathimerini.gr

Δημήτρης Δελεβέγκος

Την ενίσχυση της ταξιδιωτικής εμπειρίας μέσω της περαιτέρω ψηφιοποίησης των τεχνολογικών υποδομών της επιδιώκει η Aegean, η οποία από την περασμένη Πέμπτη προσφέρει Διαδίκτυο στις πτήσεις της με τα κατάλληλα εξοπλισμένα νέα αεροσκάφη της Airbus neo. Η αεροπορική έχει δημιουργήσει και μια αναβαθμισμένη ψυχαγωγική πλατφόρμα, με στόχο οι επιβάτες της να έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύ οπτικοακουστικό περιεχόμενο, όπως τηλεοπτικές σειρές, ντοκιμαντέρ και παιδικά προγράμματα.

Το Wi-Fi onboard, σε συνδυασμό με τη νέα πλατφόρμα ψυχαγωγίας και υπηρεσιών βρίσκονται στον πυρήνα της ψηφιακής στρατηγικής του αερομεταφορέα, όπως εξηγεί σε συνέντευξή του στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης. «Η έλλειψη Ιντερνετ στις πτήσεις αποτελούσε ένα κενό και δεδομένων των τεχνολογικών δυνατοτήτων θέλαμε να το προσφέρουμε στους επιβάτες μας. Η επένδυση αυτή είναι συνεπής εξέλιξη των επενδύσεων που πραγματοποιούμε όλα τα προηγούμενα χρόνια για τη διαμόρφωση μιας νέας ψηφιακής εμπειρίας σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού», προσθέτει ο CEO της Aegean.

Οπως ανακοίνωσε η αεροπορική την περασμένη Πέμπτη, οι επιβάτες της θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν για 10 λεπτά δωρεάν την υπηρεσία («Free 10»), έχοντας στη διάθεσή τους δύο πακέτα. Το «Text and surf», που κοστίζει 4 ευρώ και προσφέρεται δωρεάν στα μέλη της βαθμίδας Gold του προγράμματος Miles+Bonus και με ταχύτητα έως 1,5 Mpbs επιτρέπει την περιήγηση στο Διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον έλεγχο των e-mail σε όλη την πτήση. Και το «Stream», που κοστίζει 9 ευρώ, είναι δωρεάν για τους επιβάτες των θέσεων Business και είναι κατάλληλο για streaming μουσικής ή βίντεο διαθέτοντας ταχύτητες έως 15Mbps.

Tο γρήγορο Ιντερνετ εν πτήσει (Wi-Fi onboard), του οποίου η αξία ως επένδυση, που περιλαμβάνει το κόστος απόκτησης του εξοπλισμού και λειτουργίας για ορισμένα χρόνια, τοποθετείται σε 30 εκατ. ευρώ –βάσει ομοειδών έργων στο εξωτερικό–, στηρίχθηκε στην τεχνολογική πλατφόρμα του Ευρωπαϊκού Δικτύου Αέρος (EAN) και στη συνεργασία της Aegean με την εταιρεία δορυφορικών επικοινωνιών Inmarsat, τη γερμανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών Deutsche Telekom και τη γαλλική τεχνολογική εταιρεία Display Interactive.

Η στρατηγική της Aegean εντάσσεται σε μια συγκυρία κατά την οποία, λόγω και της πανδημίας, η χρήση του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών εκτοξεύθηκε, με τους ταξιδιώτες να επιζητούν στα 35.000 πόδια ταχύτητες εξίσου γρήγορες με αυτές στο έδαφος. Είναι ενδεικτικό ότι τo 2019, παγκοσμίως, οι χρήστες κινητού τηλεφώνου πέρασαν, ανά ημέρα κατά μέσο όρο, 3,7 ώρες με τη συσκευή τους, ή κατά 35% περισσότερο χρόνο σε σχέση με δύο χρόνια πριν. Το μέγεθος αυτό αυξήθηκε στις 4,8 ώρες ανά ημέρα το 2021 και προβλέπεται να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο φέτος. Το Ιντερνετ εν πτήσει εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην ενίσχυση της διάθεσης για ταξίδι στην εποχή μετά την πανδημία.

Ποιες είναι όμως οι προοπτικές για τις ελληνικές αερομεταφορές φέτος; Οπως εκτιμά ο κ. Γερογιάννης, οι πτήσεις φέτος αναμένεται να αγγίξουν ή και να ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019, με τη χώρα να αναμένεται «να προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο των μεγάλων αεροπορικών εταιρειών όσο και των εταιρειών χαμηλού κόστους». Κι αυτό σε συνέχεια της βελτίωσης του τουριστικού προϊόντος αλλά και του brand name της Ελλάδας εν μέσω της πανδημίας.

– Πώς αναμένετε το Ιντερνετ εν πτήσει να διαμορφώσει την παρεχόμενη ταξιδιωτική εμπειρία από την Aegean;

– H παροχή Ιντερνετ υψηλής ταχύτητας στις πτήσεις μας και η νέα πλατφόρμα ψυχαγωγίας και υπηρεσιών που αναπτύξαμε αποτελούν ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για τη νέα εποχή της Aegean. Είμαστε συνεπώς ιδιαίτερα χαρούμενοι που μπορούμε σήμερα, χάρη στο Aegean Wi-Fi onboard και μέσα από τις επενδύσεις μας σε σύγχρονες τεχνολογικές υποδομές, στις δεξιότητες των ανθρώπων μας και φυσικά στα νέα μας αεροσκάφη, να παρέχουμε μία υπηρεσία υψηλών προδιαγραφών για κάθε επιβάτη μας, διαμορφώνοντας έτσι το ψηφιακό μέλλον του ταξιδιού.

Αλλωστε από την πρώτη στιγμή που ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε αυτό το project, όραμά μας ήταν να διαμορφώσουμε τις προϋποθέσεις ώστε να μπορούν οι επιβάτες μας να απολαμβάνουν στον αέρα μια ψηφιακή εμπειρία ανάλογη με αυτή που απολαμβάνουν στο έδαφος. Δηλαδή συνδεσιμότητα με υψηλή ταχύτητα, γρήγορη απόκριση και αδιάλειπτη κάλυψη στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

Αποτελούσε συνεπώς για εμάς μονόδρομο –σύμφωνα με τα όσα έχουμε οραματιστεί να προσφέρουμε στον επιβάτη μας– αλλά και πρόκληση, καθώς η τεχνολογική λύση που θα επιλέγαμε έπρεπε να είναι ταυτόχρονα αντάξια του επιπέδου των υπηρεσιών που έχουμε συνηθίσει να προσφέρουμε στους επιβάτες μας, προσιτή αλλά και ικανή να στηρίξει τεχνολογικά και άλλες υπηρεσίες που αναπτύσσουμε τώρα και στο μέλλον. Γι’ αυτό αναπτύξαμε την τεχνογνωσία, επενδύσαμε χρόνο και προσπάθεια, αρχικά για να επιλέξουμε και στη συνέχεια για να αναπτύξουμε τη σωστή τεχνολογική λύση.

Αλλωστε, η έλλειψη Ιντερνετ στις πτήσεις αποτελούσε ένα κενό και δεδομένων των τεχνολογικών δυνατοτήτων θέλαμε να το προσφέρουμε στους επιβάτες μας. Πρόκειται για συνεπή εξέλιξη των επενδύσεων που πραγματοποιούμε όλα τα προηγούμενα χρόνια για τη διαμόρφωση μιας νέας ψηφιακής εμπειρίας σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.

Ωστόσο η παροχή γρήγορου Ιnternet στην πτήση, αν και σίγουρα είναι πρωτόγνωρη για τον μέσο επιβάτη, δεν είναι το επίκεντρο της νέας μας υπηρεσίας. Το πιο σημαντικό είναι όλες εκείνες οι υπηρεσίες, οι εμπειρίες και οι δυνατότητες που αναπτύσσουμε, οι οποίες καθίστανται εφικτές εν πτήσει και προσβάσιμες για τον επιβάτη, ακριβώς επειδή υπάρχει πρόσβαση στο Ιnternet.

Ετσι, παράλληλα με την ψυχαγωγική και ενημερωτική διάσταση της εφαρμογής, που πρώτη φορά παρέχεται στην Ελλάδα εν πτήσει, δίνεται η δυνατότητα για καλύτερη και πιο προσωποποιημένη ενημέρωση προς τους επιβάτες σχετικά με το ταξίδι τους, για παράδειγμα πληροφορίες σχετικά με την επόμενη πτήση τους, την έξοδο αναχώρησης και άλλες υπηρεσίες που θα ακολουθήσουν.

– Υστερα από δύο χρόνια πανδημίας που έπληξε τις αερομεταφορές, ποια είναι η επόμενη μέρα για την Aegean; Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την πορεία του κλάδου των αερομεταφορών τη φετινή χρονιά; Θεωρείτε ότι τα πολύ δύσκολα πέρασαν;

– Παρά τις αβεβαιότητες που συνεχίζουν να διατηρούνται και απορρέουν κυρίως από την εμφάνιση πιθανών νέων μεταλλάξεων και των διαφορετικών περιοριστικών μέτρων, η πορεία της πανδημίας δείχνει ότι στην Ευρώπη ίσως εισέρχεται σε μια φάση αποκλιμάκωσης. Η εμπειρία των δύο τελευταίων χρόνων έχει δείξει ότι όταν αυτό συμβαίνει και συνοδεύεται από χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων, η διάθεση των επιβατών για ταξίδι εκδηλώνεται.
Η χώρα μας, έχοντας ενισχύσει σημαντικά το τουριστικό προϊόν αλλά και το brand name της εν μέσω της πανδημίας, αναμένεται να προσελκύσει και φέτος το ενδιαφέρον τόσο των μεγάλων αεροπορικών εταιρειών όσο και των εταιρειών χαμηλού κόστους, αγγίζοντας ή και ξεπερνώντας σε πτήσεις τα επίπεδα του 2019. Ολα δείχνουν πως και φέτος ο ανταγωνισμός θα είναι ιδιαίτερα έντονος.

Από την πλευρά μας συνεχίζουμε να υλοποιούμε τον αναπτυξιακό σχεδιασμό μας και να επενδύουμε δυναμικά τόσο στη διασυνδεσιμότητα και το εύρος του δικτύου μας όσο και στην αύξηση των προσφερόμενων θέσεων, οι οποίες για τους καλοκαιρινούς μήνες θα πλησιάσουν και ενδεχομένως ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019.

Ταυτόχρονα συνεχίζουμε να επενδύουμε στην ανανέωση του στόλου μας, στην αναβάθμιση του προϊόντος μας και την ενίσχυση της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Επίκεντρο του σχεδιασμού μας φυσικά παραμένει το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας, το οποίο προβλέπει μόνο μεταξύ 2022 και 2023 την παραλαβή άλλων 22 νέων αεροσκαφών, από τα συνολικά 46 της οικογένειας neo της Airbus, τα οποία θα προστεθούν στα ήδη 9 που έχουν ενταχθεί στον στόλο μας. Παράλληλα, συνεχίζεται και εντατικοποιείται κατά το 2022 η διαδικασία ένταξης αεροσκαφών σειράς ΑΤR-600, που ξεκίνησε το 2016 με τα ΑTR 42-600.

Επίσης, πριν από λίγους μήνες εγκαινιάσαμε το καινούργιο αναβαθμισμένο Aegean Business Lounge της Θεσσαλονίκης, το πρώτο που ενσωματώνει τη νέα εταιρική εικόνα της Aegean και δουλεύουμε εντατικά για να ολοκληρώσουμε μέχρι τον Μάρτιο το νέο Business Lounge στην Extra Schengen περιοχή της Αθήνας. Εμπλουτίζουμε συνεχώς το Miles+Bonus με σημαντικούς νέους συνεργάτες, εγκαινιάσαμε τη νέα υπηρεσία μας Miles+Cash, που προσφέρει τη δυνατότητα πληρωμής μέρους της αξίας του εισιτηρίου με μίλια και σε συνεργασία με την Alpha Βank στην Ελλάδα αλλά και την Τράπεζα Κύπρου στην Κύπρο, ανανεώσαμε και αναβαθμίσαμε με περισσότερες επιλογές και προνόμια τις co-branded κάρτες μας.

Γι’ αυτό και το 2022 θα είναι μια ακόμη χρονιά επένδυσης στο προϊόν μας και στην ενίσχυση της ταξιδιωτικής εμπειρίας, ώστε να συνεχίσουμε να αποτελούμε την πρώτη επιλογή και του πλέον απαιτητικού ταξιδιώτη, την πρώτη επιλογή για την Ελλάδα.

Καθώς η πανδημική κρίση θα αποκλιμακώνεται, το μεγάλο μας στοίχημα είναι να φέρουμε τη νέα εποχή της Aegean και να υλοποιήσουμε το όραμά μας για την εταιρεία που είχαμε σχεδιάσει πριν από το ξέσπασμά της. Ενός οράματος που περιλαμβάνει βελτιωμένες υπηρεσίες, αναβαθμισμένη ταξιδιωτική εμπειρία, περισσότερη καινοτομία και πιο πράσινες μεταφορές. Ενα στοίχημα που γίνεται πιο εύκολο όταν στο επίκεντρο της προσπάθειάς μας έχουμε τους επιβάτες μας και στο πλευρό μας έχουμε τους ανθρώπους μας.

Ο εξοπλισμός του στόλου της Aegean με υποδομή παροχής Ιντερνετ είναι μια επένδυση στον πυρήνα τόσο της ψηφιακής στρατηγικής όσο και του προϊοντικού σχεδιασμού για την επόμενη ημέρα της Aegean.

Εξατομικευμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους επιβάτες

– Το Διαδίκτυο εν πτήσει έρχεται σε συνέχεια και του προγράμματος ανανέωσης του στόλου με 46 νέα αεροσκάφη τύπου Airbus. Τι περιλαμβάνει η ψηφιακή στρατηγική που υιοθετεί η εταιρεία;

– Η πανδημική κρίση αναμενόμενα ανέστειλε προσωρινά μέρος του συνολικού αναπτυξιακού σχεδιασμού μας, ωστόσο ουδέποτε έθεσε εν αμφιβόλω την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος, όπως και των υπόλοιπων προγραμμάτων που αφορούν την εισαγωγή νέων τεχνολογιών σε όλο το φάσμα λειτουργίας της εταιρείας. Ο εξοπλισμός του στόλου μας με υποδομή παροχής Ιντερνετ, είναι μια επένδυση στον πυρήνα τόσο της ψηφιακής στρατηγικής μας όσο και του προϊοντικού σχεδιασμού μας για την επόμενη μέρα της Aegean.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η στρατηγική και το όραμά μας για τις ψηφιακές υπηρεσίες που θέλουμε να παρέχουμε τώρα και στο μέλλον ήταν αυτή που καθόρισε και το είδος της τεχνολογικής λύσης που τελικά επιλέχθηκε και όχι το αντίστροφο. Ετσι, στηριζόμενοι στη γνώση και τις δεξιότητες των ανθρώπων μας και σε συνδυασμό με τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία, αναπτύξαμε καινοτόμες εφαρμογές που αναβαθμίζουν συνολικά την ταξιδιωτική εμπειρία και ανταποκρίνονται στις νέες ανάγκες, αλλά και τις επιθυμίες των επιβατών μας, των συνεργατών και των ανθρώπων μας, ανοίγοντας τον δρόμο για τη νέα εποχή της Aegean.

Μάλιστα από τώρα και στο εξής, μαζί με την ανανέωση της εταιρικής μας εικόνας, έχουν ήδη ξεκινήσει να παρουσιάζονται οι υπηρεσίες που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν την προηγούμενη περίοδο. Πάνω σε αυτή την τεχνολογική πλατφόρμα δουλεύουμε τόσο για την επέκταση των υφιστάμενων υπηρεσιών όσο και τη δημιουργία νέων. Ηδη αναπτύσσονται εφαρμογές που θα επιτρέπουν πιο εξατομικευμένες υπηρεσίες και περιεχόμενο δυναμικά προσαρμοσμένο στις προτιμήσεις και τις ανάγκες του επιβάτη. Αντιστοίχως θα αξιοποιηθούν και οι δυνατότητες του συστήματος για την ανάπτυξη υπηρεσιών και εφαρμογών που θα εξυπηρετήσουν λειτουργικούς αλλά και εμπορικούς σκοπούς της εταιρείας. Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη projects ανάπτυξης νέων και αναβάθμισης υφιστάμενων ψηφιακών υπηρεσιών και λειτουργιών μας, που βελτιώνουν συνολικά την ταξιδιωτική εμπειρία, αλλά και την εσωτερική λειτουργία της εταιρείας. Αλλωστε η πανδημία και η προτροπή ή επιταγή, για ανέπαφη επικοινωνία και συναλλαγή με τον επιβάτη έχει επιταχύνει την ανάπτυξη τέτοιων τεχνολογικών λύσεων. Στην Aegean δουλεύουμε ήδη για εφαρμογές που θα επιτρέπουν την αδιάλειπτη και ανέπαφη ταξιδιωτική εμπειρία του επιβάτη με υπηρεσίες, όπως π.χ. για τον έλεγχο των ταξιδιωτικών εγγράφων, για τα συστήματα και τις μεθόδους πληρωμών, την πραγματοποίηση αγορών και επιπρόσθετων υπηρεσιών, κ.ά.

– Βρεθήκατε αντιμέτωποι με προκλήσεις κατά την υλοποίηση του έργου; Πώς εκτυλίχθηκε η συνεργασία με κορυφαίους τεχνολογικούς κολοσσούς, όπως η Inmarsat, η Deutsche Telekom και η Display;

– Η προσήλωση της Aegean από τα πρώτα βήματά της στην ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών σε εφαρμόσιμες λύσεις σε όλο το φάσμα της λειτουργίας της, είτε πρόκειται για υπηρεσίες προς τον επιβάτη είτε για εφαρμογές βελτιστοποίησης επιχειρησιακών διαδικασιών, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις δεξιότητες των ανθρώπων μας και την κουλτούρα διαρκούς βελτίωσης που έχουμε καλλιεργήσει.

Για αυτό μπορώ με υπερηφάνεια να πω ότι οι άνθρωποί μας διέθεταν τις αναγκαίες δεξιότητες, την τεχνική ικανότητα, γνώση και εμπειρία, όχι μόνο να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του σχεδιασμού, της εγκατάστασης και της υλοποίησης του συστήματος, αλλά και να το εξελίξουν.

Αλλωστε η ομάδα της Aegean διέθετε σχετική εμπειρία από in-flight entertainment συστήματα στο παρελθόν (Air Fi-Aegean Stream) που διευκόλυναν την υλοποίηση του έργου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εφαρμογή και υλοποίηση του συστήματος σε κάθε αεροσκάφος είναι μια πολύπλοκη και απαιτητική διαδικασία που γίνεται με την πολυήμερη συνεργασία εξειδικευμένου προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων της Aegean στην τεχνική μας βάση. Φυσικά είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που συνεργαστήκαμε με την Inmarsat, την Deutsche Telekom και την Display Interactive, όλες κορυφαίες τεχνολογικές εταιρείες του κλάδου τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση