ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Κενά αέρος και χαμηλές προσδοκίες για τουριστικές αφίξεις

Δεν έρχονται φέτος νέες αεροπορικές εταιρείες, στόχος τα περσινά επίπεδα των αφίξεων της καλοκαιρινής περιόδου στην Κύπρο.

Της Μαρίας Ηρακλέους

Της Μαρίας Ηρακλέους

Η τελευταία είδηση ότι η γειτονική Ελλάδα βρίσκεται στην 13η θέση της παγκόσμιας κατάταξης στις τουριστικές αφίξεις, ή το ότι η ευρωπαϊκή Ολλανδία αναζητεί τρόπους διαχείρισης και όχι αύξησης των τουριστών, δείχνει αν μη τι άλλο ότι οι πολιτικές εξελίξεις όπως το Brexit, ή το κενό που δημιουργεί το κλείσιμο και τα προβλήματα αεροπορικών εταιρειών, δεν έχει για όλες τις χώρες την ίδια βαρύτητα ή ίσως δεν προκαλεί την ίδια ανησυχία. Κάτι το οποίο ισχύει στην περίπτωση της Κύπρου η οποία βρίσκεται ακόμα σε αναζήτηση τρόπων αναπλήρωσης του κενού που έχει δημιουργήσει το λουκέτο στις αεροπορικές Cobalt και Germania Airlines και της στενότητας που προκύπτει στην αεροπορική σύνδεση της Κύπρου.

«Θα ήμασταν ευχαριστημένοι αν φτάναμε τα περσινά επίπεδα», ανέφεραν στην «Κ» αρμόδιες πηγές στον τουρισμό. Δήλωση που δείχνει ότι η φετινή χρονιά αν και ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για τον τουρισμό μας, το τοπίο άλλαξε στην πορεία και στατιστικά δεν φαίνεται ότι θα καταγράψει επίπεδα ρεκόρ. Χαμηλότερα επίσης αναμένονται και τα έσοδα στον τουρισμό, τα οποία υπενθυμίζεται ότι το 2018 έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ και ήταν γύρω στα 2,7 δισ. ευρώ.

Πάντως, η κυβέρνηση διά των αρμόδιων υπουργείων Μεταφορών και Τουρισμού έχει ξεκινήσει προσπάθειες για ενίσχυση της συνδεσιμότητας της Κύπρου. Υπενθυμίζεται και η πρόσφατη σύσκεψη στο Υπουργείο Μεταφορών στην οποία υπογραμμίστηκε η σημασία της συνεργασίας όλων των φορέων, πόσω δε μάλλον κυβερνητικής πλευράς και Hermes Airports αλλά και η ενίσχυση των σχεδίων κινήτρων τα οποία προσφέρονται για προσέλκυση εταιρειών. Αυτό που αναφέρεται από πηγές στο Υφυπουργείο Τουρισμού είναι ότι οι όποιες προσπάθειες έχουν γίνει ή γίνονται για προσέλκυση νέων εταιρειών και υπογραφή νέων συμφωνιών δεν αναμένεται ότι θα αποδώσουν καρπούς την φετινή σεζόν.

Προβληματισμός επικρατεί πάντως στον τουριστικό κόσμο από τις εξελίξεις με πηγές να αναφέρουν στην «Κ» ότι οι ενέργειες για προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών και η ενίσχυση της αεροπορικής σύνδεσης της Κύπρου, θα έπρεπε να είχαν ληφθεί εδώ και μήνες. Προτού δηλαδή βρεθούμε προ τετελεσμένων, και μας προλάβουν οι εξελίξεις του κλεισίματος δύο αερογραμμών, και της συνεχούς αβεβαιότητας που παρέχει η παράταση στο Brexit. Χάσαμε λοιπόν μεγάλο αριθμό προκρατήσεων, αν και όπως εκτιμάται, υπάρχει ακόμα το περιθώριο για τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής.

Χωρίς εμπορικό ενδιαφέρον

Οι ενέργειες γίνονται συντονισμένα τόσο από πλευράς του Υπουργείου Μεταφορών όσο και του Υφυπουργείου Τουρισμού, το οποίο προσεγγίζει μεγάλους διοργανωτές ταξιδίων. Στην περίπτωση της Υπουργού Μεταφορών καταγράφεται η τελευταία επίσκεψη της στο Ριάντ και η υπογραφή συμφωνίας για έναρξη πτήσεων από και προς την Κύπρο. Πηγές από την πολιτική αεροπορία αναφέρουν ότι δεν θεωρείται δεδομένο ότι η συμφωνία θα έχει συνέχεια και παρουσία στους αιθέρες, καθώς εξετάζεται το κατά πόσο η συμφωνία είναι βιώσιμη εμπορικά.

Το νομικό πλαίσιο υπάρχει, ωστόσο το ζήτημα είναι η εμπορική πτυχή του θέματος. Διαβήματα έχουν γίνει την τελευταία εβδομάδα και προς την Νότιο Κορέα ενώ καταγράφεται και το προσχέδιο συμφωνίας κατά τις επαφές της Υπουργού Μεταφορών στην Κίνα. Τα αποτελέσματα και πάλι δεν κρίνονται ικανοποιητικά καθώς φαίνεται ότι δεν υπάρχει έντονο επιβατικό ενδιαφέρον που να δικαιολογεί την έναρξη πτήσεων από και προς την Κύπρο.

Πηγές από το Υπουργείο Μεταφορών αναφέρουν ότι το καλοκαίρι αναμένεται η έναρξη δρομολογίων μεταξύ Γερμανίας και Κύπρου χωρίς ωστόσο να υπάρχουν επί του παρόντος άλλες πληροφορίες. Ήδη έχει δοθεί άδεια στην Ryanair για έναρξη πτήσεων από το αεροδρόμιο Πάφου προς την Βυρητό, ύστερα από αίτημα των τοπικών αρχών και του δημάρχου της Πάφου. Τα δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν από τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Λάρνακα- Αθήνα

Τον περασμένο Απρίλιο η «Κ» έγραφε για μεγάλη αεροπορική εταιρεία, η οποία φλέρταρε με το δρομολόγιο Αθήνα- Λάρνακα, αραβικών συμφερόντων και με πλούσιο βιογραφικό, με τις συζητήσεις να είναι σε εξέλιξη, χωρίς ακόμα να υπάρχουν ανακοινώσεις. Η τελευταία ενημέρωση θέλει εταιρεία η οποία ήδη δραστηριοποιείται στην Κύπρο να έχει εκφράσει ενδιαφέρον για να εντάξει στα δρομολόγιά της και το Αθήνα- Λάρνακα, με τις συζητήσεις με τα αρμόδια τμήματα της κυβέρνησης να είναι σε εξέλιξη.

Η προσπάθεια πάντως είναι να αυξηθούν εταιρείες και δρομολόγια ώστε να μειωθεί το καθ΄ ομολογία ψηλό ναύλο προς την Αθήνα, το οποίο όπως παραδέχτηκε πρόσφατα και ο σύνδεσμος ταξιδιωτικών πρακτόρων κυμαίνεται κατά 15% πιο ψηλά σε σχέση με το 2018. Η προσπάθεια του Υπουργείου Μεταφορών επικεντρώνεται σε ευρωπαϊκές εταιρείες οι οποίες δεν έχουν περιορισμούς για άμεση έναρξη δορμολογίων. Όπως για παράδειγμα η Wiss, με την οποία αναμένεται να αρχίσουν επαφές.

Καταγράφεται επίσης ότι στην περίπτωση της TUSAir έχουν επαναρχίσει οι πτήσεις από και προς τα Ιωάννινα ενώ συνεχίζει κανονικά τις πτήσεις στο Τελ Αβίβ. Πάντως την δεδομένη στιγμή 70 εταιρείες πετούν από την Κύπρο προς 40 χώρες σε 120 προορισμούς, ενώ σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση τους επόμενους μήνες θα προστεθούν νέα δρομολόγια, προς νέους προορισμούς και ειδικότερα από την Πάφο προς τον Λίβανο, προς τη Μύκονο και προς το Βερολίνο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X