ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μεγάλες ελλείψεις πρώτων υλών πιέζουν τη γερμανική βιομηχανία

Μείωση παραγωγής εργοστασίων, που κάνουν λόγο για πρωτόγνωρη κατάσταση

Μια πρωτόγνωρη κατάσταση καλούνται να αντιμετωπίσουν οι Siemens, BMW, Volkswagen και όλοι οι βιομηχανικοί όμιλοι της Γερμανίας, οι οποίοι δοκιμάζονται ταυτοχρόνως από ελλείψεις πολλών πρώτων υλών. Κι ενώ το μέγα ζήτημα ξεκίνησε με τις ελλείψεις ημιαγωγών, τώρα πλέον στερούνται ακόμα και απλών πρώτων υλών, μέχρι και ξύλινες παλέτες. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας, ειδικότερα, έχουν μειώσει 19% την παραγωγή τους λόγω της ανεπάρκειας ημιαγωγών, ενώ στο σύνολό τους τα εργοστάσια λειτουργούν κατά μέσο όρο 7% κάτω από τα επίπεδα του 2019, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το Bloomberg. Αυτό που θεωρούνταν η ατμομηχανή της γερμανικής οικονομίας γίνεται τροχοπέδη, απειλώντας την ανάκαμψη, όχι μόνο της χώρας αλλά και της Ευρωζώνης εν συνόλω. Kι ενώ η δυναμική προσήλωση της Γερμανίας στη μεταποίηση τη βοήθησε, διαρκούσης της πανδημίας, να έχει καλύτερη επίδοση από τις λοιπές χώρες που εστιάζουν κυρίως στις υπηρεσίες, τώρα η επαναφορά της στην κανονικότητα κινδυνεύει. Τα δε προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, που προξενούν σοβαρές ελλείψεις, ενδέχεται να παραταθούν και το 2022. Χαρακτηριστικά επισημαίνει ο Τόμας Νούερνμπεργκερ, γενικός διευθυντής πωλήσεων της κατασκευάστριας βιομηχανικών ανεμιστήρων EBM Papst, στο Μούλφινγκεν της Γερμανίας: «Οσο θυμάμαι στη σταδιοδρομία μου, ποτέ δεν βρέθηκα σε ανάλογη θέση, αντιμέτωπος με το να λείπουν τόσες πολλές πρώτες ύλες ταυτόχρονα – και να σημειωθεί ότι ασχολούμαι με τα ίδια υλικά από το 1996. Πρόκειται για ό,τι χειρότερο έχει υπάρξει στην εφοδιαστική αλυσίδα».

Λίγες μέρες νωρίτερα, μέσα στον Αύγουστο, ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens, Ρόλαντ Μπους, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την έλλειψη ημιαγωγών, την αύξηση των ναύλων και την αύξηση των τιμών πρώτων υλών. «Προβλέπω ότι η κατάσταση θα έχει διάρκεια και η ανάπτυξη θα καθυστερήσει έως το 2023, διότι, ακόμα και το 2022 θα έχουμε θέματα με τους ημιαγωγούς και την ανεπάρκεια εμπορευματοκιβωτίων». Ολα αυτά αποτυπώνονται και στην προειδοποίηση της προηγούμενης εβδομάδας από την Κεντρική Τράπεζα της Γερμανίας, η οποία ανέφερε πως ενδέχεται η οικονομική ανάπτυξη να υστερήσει της πρόβλεψής της του 3,7% του Ιουνίου και αυτό εν μέρει θα οφείλεται στα προβλήματα των συστημάτων εφοδιαστικής αλυσίδας. Η Volkswagen, με το μεγαλύτερο εργοστάσιο του κλάδου αυτοκινήτου στον κόσμο στο Βόλφσμπουργκ, όπου απασχολούνται 60.000 άτομα, ξεκίνησε και πάλι μετά το καλοκαίρι με μόνο μία βάρδια. Αλλά το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς και τις ελλείψεις ειδών αφορά και άλλους κλάδους. Ερευνα από την Ενωση Επιμελητηρίων Βιομηχανίας και Εμπορίου στη Γερμανία, με τη συμμετοχή 3.000 εταιρειών, δείχνει πως σχεδόν το 83% εξ αυτών χειμάζεται από ελλείψεις ή υψηλές τιμές. Οι Adidas και Puma, λόγου χάριν, πλήττονται από το κλείσιμο των εργοστασίων τους στο Βιετνάμ λόγω κρουσμάτων.

«Τα πράγματα χειροτερεύουν αντί να πηγαίνουν καλύτερα», διατείνεται ο Κλέμενς Φούεστ, πρόεδρος του οικονομικού ινστιτούτου Ifo. Ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του ινστιτούτου τον Αύγουστο εξασθένησε περισσότερο από όσο αναμενόταν και ο κ. Φούεστ αναμένει πιο αδύναμη οικονομική ανάπτυξη από όσο αρχικά είχε προβλεφθεί. Και όλα αυτά συμβαίνουν ενώ η Γερμανία προετοιμάζεται για μια από τις σημαντικότερες μεταπολεμικές της εκλογικές αναμετρήσεις, στο πλαίσιο της οποίας ο άνθρωπος που θα αναδειχθεί νικητής θα διαδεχθεί την Αγκελα Μέρκελ στην καγκελαρία μετά 16χρονη θητεία.

Πηγή: BLOOMBERG

 

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση