ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μποϊκοτάζ σε δυτικές αλυσίδες από κινεζικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες

Ευρωπαϊκές και αμερικανικές εταιρείες, όπως η H&M και η Nike, έχουν εδώ και μερικούς μήνες εκφράσει ανησυχία για την παραγωγή βάμβακος στην περιοχή Σιντζιάνγκ και της καταναγκαστικής εργασίας

Kathimerini.gr

Με μποϊκοτάζ των προϊόντων που πωλούν στην Κίνα απειλούνται μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου όπως η H&M και η Nike εξαιτίας των κατηγοριών που δέχεται το Πεκίνο από τη διεθνή κοινότητα για την παραγωγή βάμβακος στην περιοχή Σιντζιάνγκ, επιβάλλοντας καταναγκαστική εργασία στη μουσουλμανική μειονότητα των Ουιγούρων.

Ευρωπαϊκές και αμερικανικές εταιρείες, όπως η H&M και η Nike, έχουν εδώ και μερικούς μήνες εκφράσει την ανησυχία τους για τις παραπάνω καταγγελίες, με μεγάλες κινεζικές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου να προχωρούν στον αποκλεισμό της πώλησης των προϊόντων των αλυσίδων λιανεμπορίου από τις πλατφόρμες τους. Οπως αναφέρει το CNN Business, η πρόσβαση στα προϊόντα του σουηδικού κολοσσού H&M έχει αποκλειστεί από μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα στην Κίνα, ενώ έχουν μπλοκαριστεί από πολλές εφαρμογές αξιολόγησης.

Ενδεικτικά, κινεζικές εταιρείες του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Alibaba αλλά και η JD. com έχουν αποκλείσει την πρόσβαση στα προϊόντα της Η&Μ σε συνέχεια και της έντονης κριτικής που δέχεται η πολυεθνική από Κινέζους χρήστες μέσω κοινωνικής δικτύωσης για τη στάση της όσον αφορά τις καταγγελίες της διεθνούς κοινότητας σχετικά με τη μεταχείριση των Ουιγούρων. Μάλιστα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυκλοφορεί βίντεο που δείχνει πως mall στην περιοχή Τσενγκτού έχει αποσύρει τη διαφημιστική ταμπέλα της H&M. Σύμφωνα με το CNN Business, ένα τμήμα του Κομμουνιστικού Κόμματος αναδημοσίευσε την Τετάρτη μια παλαιότερη ανάρτηση της εταιρείας που εξέφραζε «βαθιά ανησυχία» για τις αναφορές περί καταναγκαστικής εργασίας σε περιοχή της Κίνας.

Αντίστοιχη κριτική δέχονται και η Νike και η Adidas, με την επίσημη εφημερίδα του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας, την People’s Daily, να επισημαίνει ότι οι δύο εταιρείες μαζί με άλλα μέλη της πρωτοβουλίας Better Cotton Initiative όπως η Burberry και η New Balance, έχουν εκφράσει ανησυχία σχετικά με την παραγωγή βαμβακιού στην περιοχή Σιντζιάνγκ. Την ίδια στιγμή, καλλιτέχνες και διασημότητες της Κίνας σπάνε συμβόλαια με τις εταιρείες και ανακοινώνουν την πρόθεσή τους να διακόψουν οποιαδήποτε σχέση με τα παραπάνω brands. Σε αυτά προστίθενται, η Puma, η Converse, η Calvin Klein, η Tommy Hilfiger και η Uniqlo, κίνηση την οποία επιδοκίμασαν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Eταιρείες όπως η H&M έχουν έρθει αντιμέτωπες με μπαράζ κατηγοριών, ενώ το «υποστηρίζω το βαμβάκι της Σιντζιάνγκ» έχει συγκεντρώσει πάνω από 4 δισ. views στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Υπενθυμίζεται ότι ανθρωπιστικές οργανώσεις έχουν κατηγορήσει το Πεκίνο για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των μελών της μειονότητας των Ουιγούρων στην περιοχή Σιντζιάνγκ, λέγοντας πως κρατούνται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης και ότι χρησιμοποιούνται για καταναγκαστική εργασία.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X