ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Νέα brands στα malls έφερε η πανδημία

Αριθμός καταστημάτων αντικαταστάθηκαν αφού δεν άντεξαν τα lockdown και έβαλαν λουκέτο

Της Μαρίας Ηρακλέους

Η πανδημία άρχισε να δείχνει τα σημάδια της σε αριθμό επιχειρήσεων οι οποίες δεν άντεξαν την πίεση των 14 μηνών και των τριών lockdown και αναγκάστηκαν να βάλουν λουκέτο. Τέσσερις τέτοιες περιπτώσεις καταγράφηκαν στο Nicosia Mall, η διοίκηση του οποίου ήρθε ήδη σε επαφή με άλλους ενδιαφερόμενους και έκλεισε το κενό που δημιουργήθηκε. Ως εκ τούτου, τέσσερα νέα καταστήματα είτε άνοιξαν είτε θα λειτουργήσουν μέχρι τον Ιούνιο. Πρόκειται για το ελληνικό κατάστημα life style αθλητικών Sneaker Ten-μέλος του ομίλου cosmos sport, το κατάστημα Socks and Tights, το American Eagle και το κατάστημα Players Family Entertainment centre σε εμβαδόν περίπου 1.400 τ.μ. στη θέση του JYSK, κατάστημα δανέζικης αλυσίδας το οποίο δεν κατάφερε να πείσει την κυπριακή αγορά στο σύντομο χρόνο που μεσολάβησε από την έλευση του στην Κύπρο το 2019, μέχρι και το ξέσπασμα της κρίσης του κορωνοϊού. Όσον αφορά το Socks and Tights έχει ήδη ανοίξει από την προηγούμενη Δευτέρα με την επαναλειτουργία των εμπορικών κέντρων, ενώ την περασμένη Τετάρτη άνοιξε τις πύλες του και το Players-family entertainment centre. Αρχές Ιουνίου αναμένεται η λειτουργία του American Eagle και του Sneaker Ten. Συνολικά οι επενδύσεις για τις νέες αφίξεις είναι ύψους 3 εκατομμυρίων, εκ των οποίων τα 2 εκατ. αφορούν το Players.

Όπως αναφέρει στην «Κ» ο γενικός διευθυντής του εμπορικού κέντρου Γιώργος Γεωργίου οι αποχωρήσεις ξεκίνησαν από το πρώτο lockdown. Τότε είχαν έρθει στο Nicosia Mall το US Polo (ένδυση- υπόδηση) το Dust and Cream στον τομέα των καλλυντικών και το Ximi Vogue στον τομέα των γυναικείων accessories. Εξέφρασε την εκτίμηση ότι το επόμενο διάστημα και μέχρι το τέλος του χρόνου θα υπάρχουν άλλες τέσσερις αντικαταστάσεις στα brands εντός του εμπορικού κέντρου. Ανάλογες περιπτώσεις υπήρχαν πάντως και σε άλλα εμπορικά κέντρα. Αυτή την περίοδο η διοίκηση του My Mall Limassol είναι σε συζητήσεις για την αντικατάσταση δύο καταστημάτων στο food court τα οποία δραστηριοποιούνταν στο mall από την έναρξη της λειτουργίας του το 2009.

Τα λουκέτα στα καταστήματα ήταν αναπόφευκτα μετά από τρία lockdown, την μειωμένη επισκεψιμότητα και την διστακτικότητα των καταναλωτών το προηγούμενο διάστημα. Τελευταία στο σκηνικό προστέθηκε και ο προβληματισμός του κοινού για τα safepass τα οποία εκτιμάται ότι έχουν στοιχίσει στα εμπορικά κέντρα ποσοστά επισκεψιμότητας που κυμαίνονται από 10- 25%. Όπως περιγράφεται στην «Κ», το πρώτο Σαββατοκύριακο εφαρμογής του μέτρου κινήθηκε σε επίπεδα από 10-25% κάτω σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Η Κυριακή κινήθηκε κατά 10-15% πιο κάτω από το Σάββατο.

Αθέμιτος ανταγωνισμός λόγω safepass

Οι διευθύνσεις των εμπορικών κέντρων πιέζουν για στήριξη των επιχειρήσεων και άρση του μέτρου του SafePass, το οποίο όπως αναφέρουν δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και στρεβλώσεις στην αγορά, καθώς για μαγαζιά του ιδίου Brand σε άλλους εμπορικούς δρόμους δεν απαιτείται το safepass. «Δεν μπορείς να βάζεις περιορισμούς ανάλογα με την χωροθέτηση ενός καταστήματος», ανέφερε ο κ. Γεωργίου.

Από την πλευρά του ο ιδιοκτήτης του My Mall Limassol Ανδρέας Χατζημιτσής περιέγραψε στην «Κ» ότι λόγω των rapid test έχει μειωθεί η επισκεψιμότητα στα malls. «Οι 72 ώρες είναι εμπόδιο για κάποιον να επισκέπτεται τα εμπορικά κέντρα γι΄ αυτό υπάρχει μείωση της τάξης του 20-25% σε σχέση με το 2019 στην επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις». Όπως σημείωσε οι επιχειρήσεις, από τον Μάρτιο του 2020 υποφέρουν και την ίδια ώρα στοχοποιούνται από μέλη της αστυνομίας «Μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μας σε συγκεντρώσεις 20 χιλιάδων κόσμου και εξαντλούμε την αυστηρότητα μας σε επιχειρήσεις οι οποίες υποφέρουν από τον Μάρτιο του 2020. Υπήρχε περίπτωση προστίμου 12 χιλιάδων σε συγκεκριμένο κατάστημα». Πρόκειται για θέμα για το οποίο έχει ήδη έρθει σε επαφή με την διοίκηση της αστυνομίας.

Ευκολίες στα ενοίκια

Από την δική τους πλευρά τα περισσότερα εμπορικά κέντρα απορροφούν το 50% του κόστους των ενοικίων. Πρόκειται για πρακτική η οποία εκτιμάται ότι θα εφαρμοστεί και στο τελευταίο Lockdown. Διαφορετική είναι η περίπτωση του Nicosia Mall το οποίο κατά τα προηγούμενα Lockdown εφάρμοσε μηδενικές χρεώσεις των ενοικίων, ενώ για το τελευταίο lockdown αναμένεται να παρθεί απόφαση εντός της εβδομάδας. Μέχρι σήμερα έχει απορροφήσει ενοίκια αρκετών εκατομμυρίων ευρώ αφού οι tenants δεν ήταν σε θέση να καταβάλουν ενοίκια, έχοντας να διαχειριστούν τις τεράστιες ζημιές που επέφεραν τα τρία μέχρι σήμερα lockdown, τις πιο κρίσιμες εμπορικά στιγμές- το Πάσχα του 2020, τα Χριστούγεννα και το Πάσχα του 2021. Οι ιδιοκτήτες καταστημάτων εφοδιάζονταν με στοκ, το οποίο ωστόσο δεν μπορούσαν να διαθέσουν αφού ήταν κλειστοί.

Λιγότεροι πελάτες ανά ώρα

Πάντως η προσπάθεια αποφυγής του συνωστισμού μέσα στα malls οδήγησε σε αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών όσον αφορά τις ώρες που επιλέγουν να κάνουν την βόλτα τους στα εμπορικά κέντρα. Στην προσπάθεια τους να είναι πιο προσεκτικοί σε χώρους συγχρωτισμού, πλέον «σπάζουν» τις ώρες τους ανάμεσα σε πρωινά και απογεύματα χωρίς να κυνηγούν τις ώρες αιχμής, μεταξύ 12:00-14:00 και 16:00-20:00, ενώ επιλέγουν να επισκεφτούν τα εμπορικά κέντρα τις καθημερινές οι οποίες έδιναν μέχρι σήμερα πιο χαμηλές επισκεψιμότητες. Την περασμένη εβδομάδα αυξήθηκε η ροή του κόσμου τις καθημερινές ενώ μειώθηκε η ροή του Σαββατοκύριακου, κάτι που δημιουργεί καλύτερη ισορροπία στον όγκο πελατών που βρίσκονται ανά πάσα στιγμή εντός των εμπορικών κέντρων.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίας Ηρακλέους

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση