ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Τίτλοι τέλους για την εταιρεία Tupperware

Αναμένεται να κηρύξει πτώχευση, άνω των 700 εκατ. δολαρίων τα χρέη της

Kathimerini.gr

Τέλος εποχής για την εμβληματική Tupperware, την αμερικανική εταιρεία πλαστικών ειδών οικιακής χρήσεως που είναι συνυφασμένη με τη γυναικεία χειραφέτηση μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η φίρμα οικιακών αγαθών που έβγαλε τις νοικοκυρές από τα σπίτια, τους πρόσφερε μία πηγή εισοδήματος και έφερε «επανάσταση» στην αποθήκευση φρέσκων τροφίμων αναμένεται να κηρύξει πτώχευση το συντομότερο αυτή την εβδομάδα, μετά μια μακροχρόνια προσπάθεια να ορθοποδήσει, εν μέσω φθίνουσας ζήτησης. Σχεδιάζει να εισέλθει σε δικαστική προστασία αφού παραβίασε τους όρους του χρέους της και επιστράτευσε νομικούς και οικονομικούς συμβούλους, με τις μετοχές της να βυθίζονται περισσότερο από 50% λόγω της είδησης. Είχαν προηγηθεί παρατεταμένες διαπραγματεύσεις μεταξύ της Tupperware και των δανειστών της για τον τρόπο διαχείρισης του χρέους ύψους άνω των 700 εκατ. δολαρίων. Η κάποτε πρωτοποριακή επωνυμία, που ήταν αγαπητή στις οικογένειες από γενιά σε γενιά, αδυνατεί πλέον να προσαρμοστεί σε μια εξελισσόμενη αγορά, λένε οι αναλυτές. Προσωρινή «ανάσα» είχε προσφέρει η πανδημία που έδωσε ώθηση στις πωλήσεις της, καθώς οι οικογένειες που έμεναν σπίτι, μαγείρευαν περισσότερο και παρήγαν περισσότερα υπολείμματα. Οταν ο κόσμος «άνοιξε ξανά» η κρίση επέστρεψε. Το 2023 η Tupperware αντικατέστησε τον διευθύνοντα σύμβουλο Μιγκέλ Φερνάντες και πολλά μέλη του διοικητικού συμβουλίου ως μέρος μιας προσπάθειας αναδιάρθρωσης, διορίζοντας στο τιμόνι τη Λόρι Αν Γκόλντμαν, ενώ τον περασμένο Ιούνιο ανακοίνωσε ότι θα κλείσει το μοναδικό της εργοστάσιο στις ΗΠΑ, απολύοντας σχεδόν 150 υπαλλήλους.

Τα προϊόντα της Tupperware έκαναν την εμφάνισή τους το 1946 και κατάφεραν να προσθέσουν τη δική τους πινελιά σε εκατομμύρια νοικοκυριά ανά την υφήλιο. Εμπνευστής τους, ο Earl Tupper ο οποίος εφηύρε την εύκαμπτη αεροστεγή τους σφράγιση και παρουσίασε το Wonderlier Bowl το οποίο πωλείται ακόμη και σήμερα σε διάφορα χρώματα και μεγέθη. Το θρυλικό πλέον κάλυμμα στα δοχεία βοηθούσε το φαγητό να μην ξεραίνεται και να μη χάνει τη γεύση και το άρωμά του μέσα στο ψυγείο, παρά την επανάσταση όμως που έφερε, το νέο προϊόν δεν είχε αρχικά ικανοποιητικές πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ. Τα tupper γνώρισαν εντυπωσιακή άνθηση μέσα από τις περίφημες επιδείξεις, τα πάρτι πωλήσεων που διοργάνωναν οι γυναίκες των προαστίων. Ηταν μάλιστα τόσο επιτυχημένα, που το 1951 η Tupperware απέσυρε τα προϊόντα της από τα ράφια των καταστημάτων και συνέχισε να τα πουλάει μόνο με κατ’ οίκον παρουσιάσεις. Το 1964 η Tupperware ήρθε και στην Ελλάδα, ενώ στα σχεδόν 80 χρόνια λειτουργίας της βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στις άμεσες πωλήσεις από μια στρατιά ερασιτεχνών πωλητών σε 100 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Oι πτωχεύσεις υψηλού προφίλ όπως της Tupperware, λένε οι αναλυτές, αντικατοπτρίζουν ευρύτερα ζητήματα στον τομέα του λιανικού εμπορίου, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών πιέσεων, του μεγάλου χρέους, της αλλαγής καταναλωτικών προτιμήσεων και του έντονου ανταγωνισμού. Πολλές εταιρείες αναγκάζονται να λάβουν δύσκολες αποφάσεις, όπως το κλείσιμο καταστημάτων και η μείωση του προσωπικού, στην προσπάθειά τους να αναδιαρθρωθούν και να επιβιώσουν.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση