ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ζημιές ρεκόρ σημείωσε η Lufthansa για το 2020

Η ανάκαμψη του κλάδου εξαρτάται άμεσα από την έκβαση των εμβολιασμών

Kathimerini.gr

Τις χειρότερες ζημιές στην ιστορία τoυ εμφάνισε κατά την παρελθούσα χρονιά ο γερμανικός αερομεταφορέας της Lufthansa, οι οποίες ανήλθαν σε 6,7 δισ. ευρώ, επισημαίνοντας πως η ανάκαμψη του κλάδου συνολικά και η δική του εξαρτάται από την επιτυχημένη εφαρμογή των εμβολιασμών, ώστε να επιστρέψουν οι επιβάτες στα αεροδρόμια. Οι απώλειες του 2020 αποδείχθηκαν χειρότερες από τις προβλέψεις των αναλυτών για 6,24 δισ. ευρώ, ενώ τα ετήσια έσοδα της Lufthansa μειώθηκαν κατά 63%, στα 13,5 δισ. ευρώ. Οσο η κρίση του κορωνοϊού συνεχίζεται, οι αερομεταφορές θα καταστρέφονται και οι άνθρωποι θα διστάζουν να ταξιδέψουν, φοβούμενοι για την υγεία τους, όπως αναφέρουν αναλυτές. Ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας της Ευρώπης δήλωσε χθες ότι θα καταβάλει προσπάθειες να αποκομίσει κέρδη πριν από τη λήξη του 2021, ενώ αναθεωρεί προς τα κάτω τα σχέδιά του για τη χωρητικότητα των πτήσεων. Ο Κάρστεν Σποχρ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, εξέφρασε την ελπίδα ότι θα μπορούσε να υπάρξει αναβίωση των ταξιδίων το καλοκαίρι, αλλά υπό την προϋπόθεση πως θα είναι τόσο το πλήθος των εμβολίων, ώστε να επιτρέπει τη μείωση των διεθνών περιορισμών.

«Τα διεθνώς αναγνωρισμένα εμβόλια και τα πιστοποιητικά διεξαγωγής τεστ πρέπει να αντικαταστήσουν την απαγόρευση των μετακινήσεων και την καραντίνα», δήλωσε ο επικεφαλής της Lufthansa. Εν τω μεταξύ, υπό το πρίσμα αυτό, η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε και τα σχέδιά της για απομάκρυνση από την ενεργό δράση οκτώ αεροσκαφών ευρείας ατράκτου. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται το Airbus A340-600 και το Airbus A380, τα οποία καθηλώθηκαν ήδη και δεν θα επαναχρησιμοποιηθούν. Αλλα αεροσκάφη τα οποία πετούν ακόμα, αλλά βαίνουν προς απόσυρση τα επόμενα χρόνια, είναι τα Airbus A330-200, A340-300, τα Boeing 747-400, καθώς και τα 767-300 και τα 777-200 της ίδιας εταιρείας. Η Lufthansa και άλλες αεροπορικές διαπίστωσαν πλέον πως, εξαιτίας της πανδημίας, τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων από τα οποία και εξαρτώνται, σχεδόν έπαυσαν να υφίστανται. Ο Κάρστεν Σποχρ προειδοποίησε ότι η αεροπορική του εταιρεία μπορεί να είναι σε θέση να λειτουργεί με μόνο το 90% της προπανδημικής χωρητικότητάς της ακόμα και μέχρι το 2025, ενώ προηγουμένως είχε αναφέρει πως κατά τις προβλέψεις του η αγορά θα ανακάμψει πλήρως έως το 2024.

Αναφορικά με τη χωρητικότητά της για φέτος, η Lufthansa αναμένει να διαμορφωθεί στο 40%-50% των επιπέδων του 2019, ενώ αρχικά ο στόχος της ήταν κατά τι υψηλότερος στο 40%-60%. Ωστόσο, η καθυστέρηση στην εφαρμογή των εμβολιαστικών προγραμμάτων την υποχρεώνει να αναδιπλωθεί. Κι αυτά είναι άσχημα νέα για την κερδοφορία της Lufthansa, δεδομένου ότι πρέπει να λειτουργεί με περίπου το ήμισυ της διαθέσιμης χωρητικότητάς της, ώστε να περιστείλει τις ταμειακές της εκροές. Η εταιρεία, όπως και άλλες αεροπορικές στη Γηραιά Ηπειρο, έχει λάβει κρατική ενίσχυση, ώστε να αντεπεξέλθει στην κρίση της πανδημίας. Ισως, βέβαια, εταιρείες χαμηλών ναύλων και μικρής διάρκειας δρομολογίων, όπως οι Ryanair και EasyJet να ευνοηθούν από μία πρώιμη αναζωογόνηση του κλάδου, ειδικά εάν η ταχύτερη εκστρατεία εμβολιασμού στο Ηνωμένο Βασίλειο επιτρέψει στους Βρετανούς να επανακάμψουν πιο γρήγορα στα θέρετρα της Μεσογείου. Πάντως, η Ευρωπαϊκή Ενωση απέχει ακόμα ένα περίπου τετράμηνο, έως ότου εκδώσει πιστοποιητικά ανοσίας, οπότε αυξάνονται ακόμα περισσότερο οι πιθανότητες να χαθεί και η φετινή τουριστική περίοδος.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X