
Money Review
Ο εμπορικός πόλεμος που ξεκίνησε με την επιβολή δασμών από τον Αμερικανό πρόεδρο Donald Trump, έχει παράπλευρες απώλειες ακόμα και στις ίδιες τις ΗΠΑ. Ένας τομέας που έχει πληγεί είναι ο τουρισμός και τα ταξίδια στο εξωτερικό. Ειδικότερα οι τουρίστες από χώρες που έχουν πληγεί περισσότερο από τη δασμολογική πολιτική του Trump, σβήνουν από τη λίστα τους τις ΗΠΑ.
Τα στοιχεία από τον ιστότοπο ξενοδοχείων Trivago δείχνουν λιγότερες κρατήσεις για τις ΗΠΑ από παραθεριστές από τον Καναδά, την Ιαπωνία, το Μεξικό και τη Γερμανία. Τα ευρήματα δείχνουν επίσης ότι οι ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου και των ΗΠΑ επιλέγουν όλο και περισσότερο τις εγχώριες διακοπές εν μέσω ανησυχιών για την αβέβαιη οικονομία.
Η εταιρεία έχει διαπιστώσει διψήφια ποσοστά μείωσης των κρατήσεων προς τις ΗΠΑ από ταξιδιώτες με έδρα την Ιαπωνία, τον Καναδά και το Μεξικό. Οι δύο τελευταίες χώρες ήταν οι πρώτες στη λίστα του Trump, όταν ανακοίνωσε δασμούς 25% την 1η Φεβρουαρίου. Ειδικά οι Καναδοί εξοργίστηκαν με τους επανειλημμένους ισχυρισμούς του Αμερικανού προέδρου ότι η χώρα τους θα ήταν καλύτερα ως η 51η πολιτεία των ΗΠΑ.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι η ζήτηση μεταξύ των Γερμανών ήταν επίσης «βαριά μειωμένη», με τις κρατήσεις ξενοδοχείων στις ΗΠΑ να παρουσιάζουν μονοψήφια ποσοστιαία μείωση.
Η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ και λόγω της έντονης εξαγωγικής της δράσης είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένη στους δασμούς του Trump.
Δεν υπήρξε σημαντική μεταβολή στον αριθμό των Βρετανών παραθεριστών που ταξιδεύουν στις ΗΠΑ. Το Ηνωμένο Βασίλειο έχει μέχρι στιγμής αντιμετωπίσει μερικούς από τους ελαφρύτερους δασμούς παγκοσμίως και τον περασμένο μήνα συνήψε μια «επαναστατική» εμπορική συμφωνία με τις ΗΠΑ.
Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην τουριστική βιομηχανία των 2,6 τρισ. δολαρίων των ΗΠΑ ανησυχούν όλο και περισσότερο για μια «ύφεση Trump» λόγω της αναταραχής που προκαλεί ο εμπορικός πόλεμος στην παγκόσμια οικονομία.
Οι κρατήσεις που πραγματοποιούνται μέσω της Trivago, η οποία ανήκει στην Expedia, δείχνουν επίσης ότι οι Αμερικανοί ξοδεύουν λιγότερο για τα ταξίδια τους, ενώ υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση για φθηνότερα και χαμηλότερης κατηγορίας ξενοδοχεία.
«Σε περιόδους αβεβαιότητας, οι άνθρωποι μένουν πιο κοντά στο σπίτι τους», δήλωσε ο Johannes Thomas, διευθύνων σύμβουλος της Trivago.
Με πληροφορίες από Guardian