ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Η πανδημία ψηφιοποιεί τον προεκλογικό

Η παρουσία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η εμπλοκή των υπουργών και η αρνητική διαφήμιση

Της Μαρίνας Οικονομίδου

Της Μαρίνας Οικονομίδου

economidoum@kathimerini.com.cy

Η διαχρονική μέθοδος του ΑΚΕΛ, να προσεγγίζει τους ψηφοφόρους του δια της προσωπικής επαφής και το «από πόρτα σε πόρτα» ενόψει εκλογών, δύσκολα μπορεί να πραγματοποιηθεί πλέον λόγω πανδημίας και γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο, τις επόμενες μέρες αναμένεται να κάνει την έναρξη της προεκλογικής του καμπάνιας στα ηλεκτρονικά μέσα.

Με το σύνθημα, «Δύναμη Πολιτών, Εγγύηση Αλλαγής», το κόμμα της Αριστεράς, προσέρχεται στην εκλογική μάχη και ηλεκτρονικώς. Ήδη έχουν ετοιμαστεί βίντεο όπου παρουσιάζεται ο κάθε υποψήφιος ξεχωριστά και η συνολική παρουσίαση των υποψηφίων θα μεταδοθεί και από το κρατικό κανάλι τις επόμενες μέρες.

Στην Εζεκία Παπαϊωάννου, έχουν αποφασίσει να χαλαρώσουν τους κώδικες γύρω από μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σε αυτό το πλαίσιο, επιτρέπεται τελικά ο κάθε υποψήφιος να προβάλλει, τις τηλεοπτικές του παρουσίες μέσω των λογαριασμών του. Αυτό που εξακολουθεί να απαγορεύεται είναι η χορηγούμενη διαφήμιση στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης.

Από νωρίς

Και το ΔΗΚΟ, πάντως, έχει φροντίσει να αξιοποιήσει πλήρως τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Με το σύνθημα «Ισχυρό ΔΗΚΟ, Καθαρή Αλλαγή», έχει ξεκινήσει από νωρίς τις παρουσιάσεις των υποψηφίων μέσω zoom αλλά και μέσω podcast, όπου οι υποψήφιοι του κόμματος παρουσιάζουν τον εαυτό τους αλλά και τι επιδιώκουν μέσω της εκλογής τους. Έχουν ήδη εγκαινιάσει το «συζητώ online». Πέραν όμως των βίντεο των υποψηφίων, το ΔΗΚΟ έχει έντονη δραστηριότητα στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης με αρνητική διαφήμιση εναντίον της Κυβέρνησης. Ενδεικτικό, το γράφημα που έχει κάνει το κόμμα του Κέντρου για την Μαρίνα Αγίας Νάπας, τις διαφημίσεις με το ευρωβαρόμετρο και το σύνθημα «Δεν μας αξίζει αυτή η κυβέρνηση».

Με τη βοήθεια των υπουργών

Ιδιαίτερα δραστήριος είναι ο Δημοκρατικός Συναγερμός στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης εδώ και καιρό, ενώ το προεκλογικό του αφήγημα είναι πως «Στα δύσκολα μετρούν οι πράξεις». Εκτός από τις σύντομες παρεμβάσεις κομματικών αξιωματούχων και υποψήφιων βουλευτών για ζητήματα επικαιρότητας, έχουν ήδη δημοσιευθεί ολιγόλεπτα βίντεο υποψήφιων βουλευτών που παρουσιάζουν τους λόγους για τους οποίους κατεβαίνουν στις επικείμενες εκλογές. Έχουν ήδη μπει στη διαδικασία να μοιράσουν ρόλους και παρεμβάσεις. Ενδεικτική η απάντηση της Ξένιας Κωνσταντίνου στο ΔΗΚΟ την Τρίτη για τα ζητήματα διαφθοράς, η τοποθέτηση του αριστίνδην υποψηφίου Λευκωσίας Δημήτρη Λαμπριανίδη για το ΓεΣΥ, οι τοποθετήσεις του αναπληρωτή Προέδρου και πρώην υπουργού Οικονομίας Χάρη Γεωργιάδη για την οικονομία. Ήδη το κυβερνών κόμμα, έχει ξεκινήσει τηλεδιασκέψεις, συζητώντας για θέματα όπως το στεγαστικό, όπου πρόσφατα έχουν εξαγγελθεί μέτρα, με την συμμετοχή του υπουργού Εσωτερικών Νίκου Νουρή.Ο ΔΗΣΥ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης και προσπαθεί να μειώσει τα αρνητικά σχόλια, με troll accounts που ανταπαντούν στις επικρίσεις αλλά και την συμπερίληψη προσώπων στο ψηφοδέλτιο με δυναμική παρουσία στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Πέραν όμως των ηλεκτρονικών μέσων, ο ΔΗΣΥ, έχει βάλει στη μάχη του προεκλογικού και τους υπουργούς της κυβέρνησης, οι οποίοι τις τελευταίες μέρες απαντούν στις αιχμηρές επικρίσεις της αντιπολίτευσης.

Η Θεολόγου και οι influencers

Βεβαίως, τα μεγάλα κόμματα δεν είναι τα μόνο που χρησιμοποιούν πλέον τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Το Κίνημα Οικολόγων έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ψηφιακή παρουσία. Καθόλου τυχαία η επιλογή προσώπων ιδιαίτερα δραστήριων στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης αλλά και με έντονη ακτιβιστική παρέμβαση όπως οι Αλεξάνδρα Ατταλίδου, Θεανώ Καλαβανά και Μιχάλης Παρασκευά. Έχουν ήδη επιλέξει βεβαίως και τον Ανδρέα Χασαπόπουλο, τον διαχειριστή της σελίδας στο facebook υπέρ του γενικού ελεγκτή και αυτό σημαίνει κάτι. Αν όμως ένα πρόσωπο σε αυτό τον προεκλογικό βάσισε ολόκληρη την καμπάνια του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αυτό δεν είναι άλλο από την Άννα Θεολόγου. Η κα Θεολόγου έχει αποκτήσει εκπληκτική δυναμική μέσα στο facebook, καθώς κάθε ανάρτησή της έχει σημαντική απήχησης τους χρήστες. Είναι ιδιαίτερα δραστήρια με τηλεδιασκέψεις, για μία σειρά ζητημάτων. Είτε αφορά την οικονομία, τους δανειολήπτες τις συνέπειες της πανδημίας και τη συνταγματικότητα των μέτρων. Δεν περνά απαρατήρητο ότι η κα Θεολόγου έχει βάλει κάτω από τις φτερούγες της πρόσωπα και οργανωμένα σύνολα που αμφισβητούν την πανδημία, την χρήση μασκών, τον εμβολιασμό και καταφέρονται εναντίον του 5g. Μία πολιτική τακτική που θυμίζει σε πολλούς αυτή του Τραμπ.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Της Μαρίνας Οικονομίδου

Σχόλια αναγνωστών

Ανοίγει την Παρασκευή η Πύλη Εμβολιασμού για ηλικίες 59 και 60 ετών

«Ποιος φωστήρας παρακάμπτει τα άτομα ηλικίας 61 ετών και άνω και δίνει προτεραιότητα σε άτομα μικρότερης ...»
Theodoros  |  22:15

Καταγγελίες Γ. Αρέστη κατά ΚΕΔΙΠΕΣ για επιλεκτική διαρροή εις βάρος του γιου του και του ιδίου

«Οφείλει ο Γενικός Εισαγγελέας, τουλάχιστόν να διασώσει το κύρος του θεσμού που εκπροσωπει, να εμπλακεί ...»
Ηρόδοτος Χριστοδουλίδης  |  11:24

8 διευθύνσεις για bao bun που έρχονται στην πόρτα σου

«Καλό το άρθρο, αλλά παραλείψατε να αναφέρετε το καλύτερο bao bun στη Λευκωσία, το Bao Cyprus (@bao_cyprus)! ...»
Μαρία Πυρίσιη  |  17:58

Μπαχτσελί για τζαμί στη Λεμεσό: Ο Τούρκος δεν έχει φίλο πέραν από τον Τούρκο

«Γιατί δεν λέει ή γράφει καποοιος ότι η μηναρές ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΚΟΠΗ , έχει προσκολιθεί σε υφιστάμενο χριστιανικό ...»
ΜΧ  |  15:03

Πολιτική: Τελευταία Ενημέρωση