ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Στην «γκρίζα» ζώνη μεταξύ Μπορν και 007

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ επιστρέφει σαν σκληρός εκτελεστής της CIA

Kathimerini.gr

Του Αιμίλιου Χαρμπή

The Gray Man ★★½
ΔΡΑΣΗΣ (2022)
Σκηνοθεσία: Αντονι και Τζο Ρούσο
Ερμηνείες: Ράιαν Γκόσλινγκ, Κρις Εβανς, Ανα ντε Αρμας

Εχοντας πια ξεμπερδέψει –προς το παρόν τουλάχιστον– με τους υπερήρωες της Marvel, οι αδελφοί Ρούσο («Εκδικητές») αναλαμβάνουν να ενορχηστρώσουν ένα ανάλογα εντυπωσιακό θέαμα για λογαριασμό του Netflix, το οποίο κυκλοφορεί στις αίθουσες λίγο πριν ανέβει στην πλατφόρμα. Του αστεράτου καστ ηγείται ο Ράιαν Γκόσλινγκ, ο οποίος υποδύεται τον «Σιέρα Σιξ», έναν τέλεια εκπαιδευμένο εκτελεστή της CIA, που θα βρεθεί σε θανάσιμο κίνδυνο όταν οι ίδιοι οι προϊστάμενοί του αποφασίζουν να τον βγάλουν από τη μέση. Η δουλειά μάλιστα θα ανατεθεί σε… εξωτερικό συνεργάτη, έναν ψυχοπαθή πρώην πράκτορα και νυν μισθοφόρο (Κρις Εβανς), ο οποίος θα κινητοποιήσει λίγο-πολύ όλους τους εκλεκτούς φονιάδες του πλανήτη. Μοναδική σύμμαχος του ήρωα, η πράκτορας Ντάνι Μιράντα (Ανα ντε Αρμας), που κάνει ό,τι μπορεί για να τον κρατήσει ζωντανό.

Πατώντας (υπερβολικά ίσως) πιστά πάνω στα χνάρια της σειράς ταινιών του Τζέισον Μπορν, οι δημιουργοί του φιλμ σκιαγραφούν το προφίλ ενός πραγματικά «γκρίζου άνδρα», ενός τύπου που δεν υπάρχει παρά μόνο στα πιο απόρρητα αρχεία των μυστικών υπηρεσιών. Οπως συμβαίνει συχνά σε τέτοιες περιπτώσεις, ωστόσο, ο κυνηγός γίνεται κυνηγημένος και τότε πρέπει να επιστρατεύσει όλο το φονικό – εφευρετικό ταλέντο του προκειμένου να τη βγάλει καθαρή. Ο Ράιαν Γκόσλινγκ είναι αρκετά πειστικός, υιοθετώντας σε μεγάλο βαθμό τον κουλ, λιγομίλητο χαρακτήρα που τον βγάζει συνήθως στον αφρό, ενώ και η Ανα ντε Αρμας συνεχίζει τα μαχητικά ακροβατικά από εκεί που τα άφησε στον τελευταίο «Τζέιμς Μποντ».

Συνολικά, πάντως, η ταινία των αδελφών Ρούσο μοιάζει αρκετά άνιση. Από τη μια, ένα πρώτο κομμάτι με σπουδαίο ρυθμό και δράση που «αναπνέει», αφήνοντας να παρεμβληθούν άλλες, λιγότερο καταιγιστικές σκηνές· και από την άλλη, ένα τελευταίο μισό όπου γίνεται κυριολεκτικά ο κακός χαμός, με τους δημιουργούς να δυσκολεύονται μάλλον να αποφασίσουν πού χρειάζεται να βάλουν τελεία. Η ίδια η δράση βέβαια είναι στο μεγαλύτερο μέρος της εξαιρετικά χορογραφημένη και εφευρετική, ενώ εκτυλίσσεται σε δεκάδες σκηνικά από διαφορετικά μέρη του πλανήτη.
Τέλος, υπάρχει και ο «κακός» του Κρις Εβανς. Ο δημοφιλής ηθοποιός με το clean cut παρουσιαστικό παίζει εδώ ουσιαστικά έναν κόντρα ρόλο, ο οποίος όμως του γυρίζει μάλλον μπούμερανγκ εξαιτίας ακριβώς αυτών των χαρακτηριστικών του. Από την άλλη, μπορεί να είναι απλώς οι «κανόνες» του Netflix που έχουν κάνει γενικότερα τους αντιήρωες των ταινιών να μοιάζουν με μετροσέξουαλ καρικατούρες.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση

Ο μικρός Μιγκέλ, μας ταξιδεύει στο κόσμο των Προγόνων του, στη τελευταία προβολή του υπαίθριου καλοκαιρινού κινηματογράφου ...
Kathimerini.com.cy
 |  ΣΙΝΕΜΑ