ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
Τελευταία Ενημέρωση: 16:42
 

Μάθετε τι τροφές gluten free να προτιμήσετε

Είναι υπεύθυνη για την ελαστικότητα στην ζύμη και το φούσκωμα του ψωμιού και σε φυσιολογικές συνθήκες

Newsroom K

Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση στις πωλήσεις προϊόντων χωρίς γλουτένη. Οι “ακόλουθοι” των προϊόντων χωρίς γλουτένη είναι αυτοί που θέλουν να ενταχθούν στην υγιεινή διατροφή, να χάσουν κιλά, να αποφεύγουν το πρήξιμο και να ακολουθούν ένα σωστό διαιτολόγιο γι’ αυτούς. Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που εμφανίζεται στο σιτάρι, το κριθάρι και τη σίκαλη και τη βρίσκουμε σαν επιπρόσθετο σε τρόφιμα, όπως ψωμί, ζυμαρικά και δημητριακά, μπύρα, κέικ, τα μπισκότα, τα ζυμαρικά, τα αλλαντικά , οι έτοιμες σάλτσες, έτοιμες σούπες, απομιμήσεις κρέατος, τα ζαχαρωτά, το ρύζι με καρυκεύματα κ.ά.

Είναι υπεύθυνη για την ελαστικότητα στην ζύμη και το φούσκωμα του ψωμιού και σε φυσιολογικές συνθήκες, διασπάται στο έντερο και δεν δημιουργεί κανένα απολύτως πρόβλημα. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη περιέχουν περισσότερα λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη από τα αντίστοιχα τρόφιμα με γλουτένη, ενώ συγκριτικά, η τιμή τους είναι δυο φορές πιο ακριβή.

Τι τροφές Gluten free είναι καλό να προτιμήσετε;

Γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά

Τα τρόφιμα της κατηγορίας αυτής όπως γάλα, γιαούρτι, κρέμα γάλακτος, τυρί κρέμα και τυρί cottage με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά αποτελούν σημαντικές πηγές ασβεστίου και βιταμίνης D. Πριν όμως από την αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων, ελέγξτε τη συσκευασία του προϊόντος για να εξασφαλίσετε ότι στα συστατικά του δεν αναφέρεται η γλουτένη.

Όσπρια

Τα όσπρια, όπως φασόλια, οι φακές και τα μπιζέλια αποτελούν πηγές φυτικών ινών. Καλό θα ήταν να τα εντάξουμε στη διατροφή μας αποφεύγοντας όμως τις έτοιμες σούπες, εκτός αν αναγράφεται στη συσκευασία η ένδειξη «χωρίς γλουτένη».

Σιτηρά ολικής αλέσεως

Τροφές χωρίς γλουτένη είναι τα σιτηρά ολικής αλέσεως όπως το καστανό ρύζι, το άγριο ρύζι, ο αμάραντος, το κινόα και το καλαμπόκι. Πλέον στις υπεραγορές μπορείτε να βρείτε ψωμί, δημητριακά και ζυμαρικά χωρίς γλουτένη.

Φρούτα και λαχανικά

Είναι φυσικά προϊόντα χωρίς γλουτένη, ενώ αντιοξειδωτικά στοιχεία τα οποία βοηθούν στη καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος βρίσκουμε στα μούρα, στις ντομάτες, στις γλυκοπατάτες και στα σκούρα πράσινα λαχανικά. Επίσης μπορείτε να εντάξετε στη διατροφή σας μπρόκολο και αγκινάρες, που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες αλλά και φυσικούς χυμούς φρούτων και λαχανικών.

Κρέατα, ψάρια και αυγά

Τα κρέατα, τα ψάρια και τα αυγά είναι φυσικά προϊόντα χωρίς γλουτένη και αποτελούν πηγές πρωτεϊνών και πολύτιμων θρεπτικών συστατικών. Τροφές όπως ο σολομός, ο τόνος και οι σαρδέλες παρέχουν ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνες Β και ω-3 λιπαρά οξέα και βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής. Για να μείνετε σταθεροί στη διατροφή χωρίς γλουτένη αποφεύγετε τα κρέατα, τα ψάρια και τα πιάτα με σάλτσες τα οποία μπορεί να περιέχουν γλουτένη.

Πηγή: Must

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Newsroom K

Σχόλια αναγνωστών

#PoliticsBlog Γιατί το ΑΚΕΛ «πυροβολεί» τον Χριστοδουλίδη;

«Στην Καθημερινή φαίνεται πως έδωσαν στον Χριστοδουλίδη το Αλάθητο του Πάπα. Σε λίγο και σε εικόνισμα. ...»
Ένας Πολίτης  |  13:58

Για ακόμα μία χρονιά στις «ελαττωματικές» δημοκρατίες η Κύπρος

«Μα είναι δυνατό να έχουμε ελληματική δημοκρατία? Εμείς που έχουμε πρόεδρο τον Αναστασιάδη και ...»
ΑΚΑ  |  10:24

Διαγράφηκαν δάνεια εκτοπισθέντων γεωργοκτηνοτρόφων από την ΣΚΤ

«Γειά σου, Χρειάζεστε ένα άνετο δάνειο για την ικανοποίησή σας; Προσφέρουμε ένα προσιτό δάνειο επιτόκιο ...»
3% Απλή και προσιτή προσφορά δανείου  |  21:53

Μπήκαν σε κόντρα Χριστοδουλίδης – ΑΚΕΛ για την εξωτερική πολιτική

«Όταν όμως ο πεθερός πλήρωνε την προεκλογική Χριστόφια στη Λεμεσό το 2008 με την ελπίδα πως θα τον διόριζε ...»
Rikkos  |  17:01

Υγεία: Τελευταία Ενημέρωση

X