ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Δρομολόγιο Λεμεσός- Πειραιά: Τριάντα ώρες η διάρκεια του ταξιδιού

Η συχνότητα του δρομολογίου θα είναι μια φορά την εβδομάδα από Μάη μέχρι Σεπτέμβρη και τους χειμερινούς μήνες μια φορά το δεκαπενθήμερο.

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Εξελίξεις καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στο κεφάλαιο της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου- Ελλάδας, με το Υφυπουργείο Ναυτιλίας να αναζητεί, σε συνεργασία με τον Έφορο Κρατικών Ενισχύσεων τη νομική βάση της πρότασης που θα υποβληθεί το επόμενο διάστημα ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.  Ανάμεσα στα υπό συζήτηση θέματα είναι και οι προδιαγραφές του πλοίου το οποίο θα μπορεί να εκτελεί το δρομολόγιο. Θα αποφασιστεί επίσης ο τομέας στον οποίο θα καταλήγει η επιδότηση, ενώ σημαντικό στοιχείο είναι να μην επηρεαστούν άλλοι τομείς λόγω της επιδότησης. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η μελέτη βιωσιμότητας της σύνδεσης η οποία διενεργήθηκε από τον ελεγκτικό οίκο Deloitte, και  πλέον αναμένεται η οικονομική ενίσχυση που θα χρειαστεί και θα αναζητηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ακολούθως το Υφυπουργείο θα προχωρήσει με την διεξαγωγή διαδικασίας προσφορών για να βρεθεί ο κατάλληλος επιχειρηματίας που θα αναλάβει το έργο αυτό. Για τα βήματα  και τις ενέργειες που λαμβάνονται ενημέρωσε σήμερα την Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής η Υφυπουργός Ναυτιλίας Νατάσα Πηλείδου, στην παρουσία και του Υφυπουργού Τουρισμού Σάββα Περδίου.

Οι λεπτομέρειες της σύνδεσης

Όπως ξεκαθάρισε η κα Πηλείδου, το κράτος θα επιχορηγήσει τη σύνδεση αλλά όχι το εμπορικό της κομμάτι. Η διάρκεια του ταξιδιού θα είναι περίπου 30 ώρες, κάτι το οποίο θεωρείται ότι θα λειτουργήσει ανασταλτικά ωστόσο στόχος είναι το εισιτήριο για το ακτοπλοϊκό ταξίδι να είναι φθηνότερο από το αεροπορικό, ώστε να έχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να καταφέρει να προσελκύσει το ενδιαφέρον της αγοράς.  Εξετάζεται επίσης να υπάρχει ενδιάμεσος σταθμός, όπως για παράδειγμα η Ρόδος. Η συχνότητα του δρομολογίου θα είναι μια φορά την εβδομάδα από Μάη μέχρι Σεπτέμβρη και τους χειμερινούς μήνες μια φορά το δεκαπενθήμερο. Το Υφυπουργείο εξετάζει κατά πόσο θα αξιοποιηθεί το λιμάνι Λεμεσού ή το λιμάνι Λάρνακας για το δρομολόγιο, με επικρατέστερο να είναι το λιμάνι Λεμεσού. 

Μέχρι έξι χρόνια

Σημειώνεται ότι βάσει κανόνων η ευρωπαϊκή επιδότηση μπορεί να παραχωρείται μέχρι έξι χρόνια. Στόχος της πρότασης αλλά και του ρόλου του Εφόρου Κρατικών Ενισχύσεων είναι όπως ο ίδιος αναφέρει στην «Κ» να βρεθεί τρόπος να γίνει συμβατή η κρατική ενίσχυση, μέσω της πρότασης που θα υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σημειώνεται ότι η Κύπρος συνδεόταν ακτοπλοϊκά με την Ελλάδα μέχρι το 2000, χρονιά κατά την οποία η σύνδεση είχε κριθεί μη βιώσιμη και τερματίστηκε. Στα πέντε εκατομμύρια είχε υπολογιστεί το κόστος της σύνδεσης κατά την τελευταία συζήτηση του θέματος στην Βουλή ωστόσο πιο ακριβής εκτίμηση του κόστους προκύπτει από την μελέτη βιωσιμότητας της Deloitte.

Ακτοπλοϊκή με Αίγυπτο

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Συλλούρης έθεσε ενώπιον της επιτροπής και το ενδιαφέρον της Αιγύπτου για επέκταση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης καλύπτοντας και την Αλεξάνδρεια. Πρόκειται για θέμα το οποίο προέκυψε κατά την πρόσφατη επίσκεψη αντιπροσωπείας της Βουλής στη χώρα.  Ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος ανέφερε ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι σημαντική για εισερχόμενο τουρισμό από την Ελλάδα και σημείωσε ότι υπάρχουν περιθώρια ακτοπλοϊκής σύνδεσης και με άλλες χώρες όπως το Ισραήλ, ο Λίβανος και η Αίγυπτος. Είναι γνωστές οι προσπάθειες για κοινά πακέτα διακοπών με γειτονικές χώρες, ενώ το Υφυπουργείο είναι σε διαδικασία συναντήσεων για καθορισμό συγκεκριμένων θεματικών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X