ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

ΠΟΕΔ: Ζητεί επιτακτικά επείγουσα συνάντηση με τον Καδή

Πρωτοφανή και τεράστια προβλήματα βλέπει η ΠΟΕΔ για τη νέα σχολική χρονιά

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Της Ιωάννας Σκορδή

Μετά τη χθεσινή (26/07/2016) συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Δασκάλων (ΠΟΕΔ), στην οποία συζητήθηκαν οι προτάσεις του υπουργού Παιδείας Κώστα Καδή ως προς σημαντικά θέματα που έθεσε επί τάπητος η ΠΟΕΔ, όπως είναι ο αναλφαβητισμός και η παραβατικότητα στη Δημοτική Εκπαίδευση, η οργάνωση διά του προέδρου της Φίλιου Φυλακτού εξέδωσε σήμερα (27/07/2016) επίσημη ανακοίνωση.

Οι προβληματισμοί γίνονται έντονες ανησυχίες

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι αφού η ΠΟΕΔ μελέτησε διεξοδικά την οκτασέλιδη επιστολή την οποία απέστειλε ο υπουργός χθες λίγη ώρα πριν από τη συνεδρίαση, ζητεί επιτακτικά και επειγόντως συνάντηση με τον υπουργό. Σκοπός της συνάντησης ορίζεται από την ΠΟΕΔ «η εξεύρεση διεξόδου από το αδιέξοδο που προδιαγράφεται για τη νέα σχολική χρονιά». Όπως υπογραμμίζεται στη σημερινή ανακοίνωση της ΠΟΕΔ και όπως είχε επισημάνει, άλλωστε, και χθες ο κ. Φυλακτού στην «Κ», «οι προβληματισμοί της Οργάνωσης για ομαλή έναρξη μετατρέπονται σε βάσιμες και εντονότατες ανησυχίες». Πηγή των ανησυχιών, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση της ΠΟΕΔ, αλλά και με σύμφωνα με τις εχθεσινές δηλώσεις του κ. Φυλακτού στην «Κ», είναι ότι η νέα σχολική χρονιά «αναμένεται ότι θα αρχίσει με πρωτοφανή και τεράστια προβλήματα, που σχετίζονται με τη μη σωστή και μη έγκαιρη στελέχωση των σχολείων επηρεάζοντας αρνητικά την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία τους».

Μέσω της επίσημης ανακοίνωσης, η ΠΟΕΔ διατρανώνει ότι «δεν μπορεί να αποδεχθεί την επανάληψη της πλήρωσης αναγκών σε προσωπικό με διορισμούς αντικατάστασης αντί με συμβάσεις».

Χωρίς επίλυση κρίσιμα εκπαιδευτικά ζητήματα

Στη συνέχεια, στην επιστολή γίνεται λόγος για τα κρίσιμα εκπαιδευτικά ζητήματα που τέθηκαν στο τραπέζι από την ΠΟΕΔ, επισημαίνοντας ότι αυτά «παραμένουν χωρίς ουσιαστική επίλυση εφόσον οι προτάσεις και εισηγήσεις που εμπεριέχονται στην επιστολή δεν παρουσιάζουν έναν επαρκή και αποτελεσματικό σχεδιασμό διαχείρισής τους, αλλά θεωρητικές και αποσπασματικές ρυθμίσεις». Από την άλλη, τονίζεται πως οι ρυθμίζεις αυτές δεν έχουν, μάλιστα, εγκριθεί ούτε και από το υπουργείο Οικονομικών, όπως αναφέρεται στην επιστολή του υπουργού στην τελευταία παράγραφο.

Η ΠΟΕΔ, εκφράζοντας την απογοήτευσή της, ξεκαθαρίζει μέσω της ανακοίνωσης ότι ούτε αποδέχεται αλλά ούτε και συμβιβάζεται με καινοτομίες και πολιτικές στην εκπαίδευση «που δεν επιλύουν επί της ουσίας και σε βάθος χρόνου τα προβλήματα με καίριο τρόπο και, κυρίως, όταν, αυτές δεν στηρίζονται σε γερά και σταθερά θεμέλια».

Στόχος της ΠΟΕΔ, σύμφωνα πάντα με την επιστολή, είναι να γίνουν οι δέουσες και συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις, για να επιτευχθούν τα συμφέροντα των παιδιών, των εκπαιδευτικών και των σχολείων, προς βελτίωση των επιδόσεων και των μαθησιακών αποτελεσμάτων.

Δυνατότητα αναθεώρησης

Ωστόσο, η ΠΟΕΔ στην επιστολή της θεωρεί πως υπάρχει «η δυνατότητα να αναθεωρηθούν οι πολιτικές των περιοριστικών οροφών στην Εκπαίδευση και να μετατραπούν σε πολιτικές βελτίωσης της σχολικής καθημερινότητας, μέσα από ειλικρινή και εποικοδομητικό διάλογο είτε σε επίπεδο Υπουργείου Παιδείας είτε σε άλλο πολιτειακό επίπεδο, αν αυτό κρίνεται αναγκαίο».

Θετική διάθεση, με προειδοποιήσεις

Οι οργανωμένοι δάσκαλοι προειδοποιούν ότι για να μπορέσει να υπάρξει ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς πρέπει να «υπολογιστούν σωστά οι πραγματικές ανάγκες στη Δημοτική, Προδημοτική και Ειδική Εκπαίδευση», υπογραμμίζοντας ότι το υπουργείο απέτυχε να κάνει κάτι τέτοιο.

Επιπλέον, η ΠΟΕΔ επισημαίνει ότι είναι ιδιαίτερα κρίσιμη και επιβεβλημένη και η εφαρμογή των καινοτομιών της Επιμόρφωσης και των Δεικτών Επιτυχίας και Επάρκειας. Η εφαρμογή των συγκεκριμένων Δεικτών, σύμφωνα πάντα με την ανακοίνωση, κατά την περσινή σχολική χρονιά, κατέδειξε σημαντικές ελλείψεις, αδυναμίες και προβλήματα, η επίλυση των οποίων επιβάλλεται, ενόψει μιας ομαλής νέας σχολικής χρονιάς.

Τέλος, η ανακοίνωση των οργανωμένων δασκάλων τελειώνει με την επιβεβαίωση ότι η Οργάνωση «αναζητεί και απαιτεί λύσεις προκειμένου να αποφευχθούν οι ανεπιθύμητες εντάσεις και δυσλειτουργίες στον ευαίσθητο χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης». Επιπλέον, διευκρινίζει ότι είναι έτοιμη να συμβάλει στον όλο διάλογο με κάθε θετική διάθεση, αναμένοντας τις έγκαιρες κινήσεις του υπουργείου Παιδείας. Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο δεν συμβεί, η ΠΟΕΔ προειδοποιεί πως το υπουργείο οφείλει να είναι έτοιμο «να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι στην κοινωνία και κυρίως απέναντι στα παιδιά», ούτως ώστε «να μην προχωρήσει το ίδιο σε στάση λειτουργίας των σχολείων τον Σεπτέμβριο».

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση