Η συζήτηση για τη φορολογία των μερισμάτων επανέρχεται συχνά στη δημόσια ζωή με όρους επιπόλαιης κομματικής αντιπαράθεσης. Διατυπώνεται συχνά η άποψη ότι ο χαμηλός φόρος στα μερίσματα αποτελεί «δώρο στους πλούσιους» ή προνομιακή μεταχείριση του κεφαλαίου. Η πραγματικότητα όμως είναι αρκετά διαφορετική. Η χαμηλή φορολόγηση των μερισμάτων δεν είναι φορολογική εύνοια· είναι ένας τρόπος περιορισμού μιας στρεβλωτικής μορφής φορολόγησης, της διπλής φορολόγησης των εταιρικών κερδών.


