ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Τζ. Ρόμπερτς: Στην εποχή του #Metoo, κανείς δεν θα γύριζε το «Pretty Woman»

Σε συνέντευξή της στον Guardian, η ηθοποιός αφήνει να εννοηθεί ότι το θέμα της ταινίας θα ήταν απαγορευτικό για τους παραγωγούς.

ΠΗΓΗ: CNN

Η ταινία «Pretty Woman» έκανε τη Τζούλια Ρόμπερτς σταρ, αλλά η ίδια αμφιβάλει πολύ εάν η συγκεκριμένη ταινία, που έγινε τεράστια επιτυχία το 1990, θα έπαιρνε σήμερα το πράσινο φως από κάποιο στούντιο του Χόλιγουντ.

Σε συνέντευξή της στην εφημερίδα Guardian, η ηθοποιός αφήνει να εννοηθεί ότι το θέμα της ταινίας, στην οποία η ίδια υποδύεται την πόρνη, θα ήταν απαγορευτικό για τους παραγωγούς. «Δεν νομίζω ότι θα μπορούσε κανείς να κάνει αυτή την ταινία σήμερα, σωστά;» Η Ρόμπερτς πήρε το ρόλο όταν ήδη τον είχαν απορρίψει τουλάχιστον οκτώ άλλες ηθοποιοί, προφανώς το θέμα δεν ήταν πολύ βατό ούτε για τη δεκαετία του ’90, τουλάχιστον όχι όσο θέλουμε να νομίζουμε.

Η αλήθεια είναι ότι πιθανώς η Τζούλια Ρόμπερτς έχει δίκιο. Κανείς δεν θα έφτιαχνε σήμερα μια ρομαντική κομεντί για μια πόρνη που την ερωτεύεται ο πλούσιος (υπερ) γκόμενος, τον οποίο τυχαίνει να ερωτευτεί κι αυτή, και τελικά τη σώζει και την παντρεύεται, επειδή πολύ απλά αυτό το σενάριο είναι τόσο αληθοφανές όσο και εκείνο του «Star Wars».

Εάν, βέβαια, η ταινία είχε μείνει πιστή στο αρχικό σενάριο, τότε θα είχε πολλές πιθανότητες όχι για ένα αλλά για δεκάδες ριμέικ. Σύμφωνα με αυτό η πόρνη της Ρόμπερτς έπαιρνε 3.000 δολάρια από τον πελάτη-Γκιρ και μετά εκείνος την ξαναπέταγε στο δρόμο, όπως ακριβώς συμβαίνει συνήθως και στην πραγματικότητα δηλαδή. Όμως, το σενάριο αγοράστηκε από την Disney και μετατράπηκε σε κινηματογραφικό παραμύθι - ο επιχειρηματίας σε πρίγκιπα και η πόρνη σε «Σταχτοπούτα».

Αυτή η εξέλιξη είναι, φυσικά, μόνο ένα από τα -πολλά και μεγάλα- προβλήματα της ταινίας. Το γεγονός δηλαδή ότι εξωραΐζει σε εξοργιστικό βαθμό την πραγματικότητα, δημιουργώντας ένα σύγχρονο παραμύθι με φτωχές, κατατρεγμένες ωραίες από τη μια και πριγκιπόπουλα που έρχονται ως διασώστες από την άλλη.

Σε γενικές γραμμές το «Pretty Woman» είναι ένα δίωρο manual της πατριαρχίας και ότι εκπροσωπεί αυτή, στη χειρότερη εκδοχή της.

Το Pretty Woman είναι μια ταινία πολύ προσβλητική για τις γυναίκες, απ’ όπου κι αν την πιάσεις και η Τζούλια Ρόμπερτς έχει δίκιο στην εκτίμησή της: Κανείς δεν θα την έφτιαχνε σήμερα, σε μια εποχή που ο ρόλος της γυναίκας επαναπροδιορίζεται και τα πατριαρχικά στερεότυπα καταρρέουν το ένα μετά το άλλο. Ιδιαίτερα εκείνα που θέλουν τη γυναίκα να περιφέρεται οικειοθελώς ως αντικείμενο προς πώληση και τους άντρες να έχουν τη διακριτική ευχέρεια να τις βγάζουν από το βούρκο και να τις κάνουν «Κυρίες».

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ
Login with email
Login with Facebook

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΠΗΓΗ: CNN

Σχόλια αναγνωστών

Με προβλήματα η πρεμιέρα ΓεΣΥ για τους πολίτες

«Ορθογραφία άρθρου...μεγάλη ντροπή!»
Ο Κριτικός  |  23:31

Επετειακό γραμματόσημο για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Γλαύκου Κληρίδη

«Τα όσα πρέσβευε ο Γλαύκος Κληρίδης! Ο ενταφιαστής των ιδεών Γκάλι και ίσως της πιο σοβαρής προσπάθειας ...»
Giannos  |  14:35

Ο Αναστασιάδης διόρισε τον Λεωνίδα Παντελίδη ως Ε/κ μέλος στη ΔΕΑ

«Σοβαρότητα μηδέν από την κυβέρνηση Αναστασιάδη η οποια φαίνεται ξέχασε πως έγινε η φονική έκρηξη στο ...»
Πέτρος Παπαστυλιανού  |  09:50

Την άρση των απομονώσεων ζητά από τον ΟΗΕ ο Ακιντζί

«O κ. Ακιντζί ακόμη να αντιληφθεί ότι κανείς δεν τον λαμβάνει σοβαρά υπόψη. »
ΑΚΑ  |  09:35

Πρόσωπα: Τελευταία Ενημέρωση

X