ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Επ.Διοικήσεως: Άνιση μεταχείριση εθνοφρουρών από το ΠΚ

Έρευνα της Επιτρόπου μετά από παράπονο γονέων υποψηφίου σχετικά με τις θέσεις εισδοχής κατά τη Γ’ κατανομή

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Παράπονο για άνιση μεταχείριση των αρρένων υποψηφίων φοιτητών από το Πανεπιστήμιο Κύπρου υπέβαλαν στην Επίτροπο Διοικήσεως κ. Μαρία Στυλιανού-Λοττίδη γονείς υποψηφίου για πρόσβαση στις σχολές το 2017 . Το παράπονο υποβλήθηκε μετά την απόφαση του Πανεπιστημίου Κύπρου που λήφθηκε τον περασμένο Ιούνιο σχετικά με την πρόσβαση υποψηφίων στις σχολές κατά την Γ’ κατανομή. Μετά από έρευνα της Επιτρόπου, η απόφαση του Πανεπιστημίου όντως πλήττει τους υποψήφιους οι οποίοι θα είχαν τη δυνατότητα πρόσβασης κατά την Γ’ κατανομή την περασμένη χρονιά, ωστόσο, λόγω της στρατιωτικής τους θητείας που έπρεπε να υπηρετήσουν, χάνουν αυτό το δικαίωμα.

Βάσει των κανονισμών του Πανεπιστημίου Κύπρου, μέχρι πρόσφατα τις θέσεις Β' και Γ' κατανομής διεκδικούσαν κορίτσια υποψήφιες του τρέχοντος έτους και αγόρια εθνοφρουροί που συμπλήρωναν την στρατιωτική τους θητεία, ανάλογα βέβαια με τη βαθμολογία πρόσβασής τους στις παγκύπριες. Ωστόσο, φέτος σε ανακοίνωσή του την 8η Ιουνίου, το Πανεπιστήμιο Κύπρου, ανέφερε πως δικαίωμα στη Β' κατανομή έχουν τα κορίτσια υποψήφιες και οι εθνοφρουροί οι οποίοι εξασφάλισαν την κατώτατη περσινή βαθμολογία στη σχολή που επιθυμούν να εισαχθούν. Αναφορικά με την Γ' κατανομή και τη συμπλήρωση των θέσεων, μόνο τα κορίτσια έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν όλες τις θέσεις.

Παρατηρήσεις

Όπως αναφέρει η Επίτροπος Διοικήσεως, «Η διαφοροποίηση της κατάστασης την τελευταία στιγμή, η οποία καταλύει τόσο την συνήθη πρακτική όσο και το δικαίωμα που τους είχε δημιουργηθεί για διεκδίκηση δεύτερης ευκαιρίας δεν επιτρέπεται από τις Γενικές Αρχές του Διοικητικού Δικαίου και ειδικότερα της Καλής Πίστης, σύμφωνα με την οποία «η Διοίκηση δεν επιτρέπεται να ενεργεί με τρόπο ασυνεπή … ώστε … να ταλαιπωρεί χωρίς λόγο το διοικούμενο». [άρθρο 51 του περί των Γενικών Αρχών του Διοικητικού Δικαίου Νόμου (Ν. 158(Ι)/99)].»

Παράλληλα, σημειώνεται πως νοουμένου ότι ο βασικός κορμός μαθημάτων για την διεκδίκηση θέσης σε ένα κλάδο, προϋποθέτει ένα συγκεκριμένο αριθμό υποχρεωτικών μαθημάτων, τόσο κατά τα προηγούμενα χρόνια όσο και φέτος και αυτό που διαφοροποιείται είναι τα μαθήματα που βρίσκονται στη σφαίρα επιλογής ,εναπόκειται στην Αρμόδια Αρχή να αξιολογήσει την βαρύτητα των εν λόγω επιλογών που εν πάση περιπτώσει διαφοροποιείται και από μαθητή σε μαθητή και όχι μόνο από την φετινή διαδικασία σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.

Όπως αναγράφεται στις παρατηρήσεις της έρευνας, ο διοικούμενος δεν θα πρέπει να θυματοποιηθεί για πράξεις ή παραλείψεις της Αρμόδιας Αρχής, η οποία θα έπρεπε να είχε διευθετήσει το κενό που δημιουργήθηκε από την μετάβαση στην αλλαγή πρόσβασης στα ΑΑΕΙ, κατά τρόπο που δεν θα κατέλυε οποιοδήποτε κεκτημένο δικαίωμα των υποψηφίων στρατιωτών για μια δεύτερη ευκαιρία στην κατανομή της επόμενης χρονιάς, ισότιμα και ομοιόμορφα με τους άλλους διοικούμενους που το ασκούσαν τα τελευταία χρόνια [άρθρο 38 του Ν.158(Ι)/99].

Τέλος, όπως προκύπτει από την έρευνα, οι στρατιώτες που κατατάγηκαν το 2017 γνώριζαν ότι θα ισχύσει και γι’ αυτούς μια ευνοϊκή κατάσταση που επικρατούσε με συνέπεια τα τελευταία χρόνια δίδοντας τους μια δεύτερη ευκαιρία με τους βαθμούς που θα επικρατούσαν σε Β και Γ κατανομή της επόμενης χρονιάς.

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Κύπρος: Τελευταία Ενημέρωση