ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Εντός της ημέρας οι απόψεις του Υπ.Παιδείας στις εκπαιδευτικές

Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις συναντήθηκαν την Τετάρτη με ΔΗΚΟ και ΑΚΕΛ

ΚΥΠΕ

Αργά το απόγευμα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΚΥΠΕ, αναμένεται να αποσταλούν στις εκπαιδευτικές οργανώσεις οι γραπτές απόψεις του Υπουργείου Παιδείας επί των εισηγήσεων τους, ενώ στο μεταξύ ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ, ΟΛΤΕΚ ενημέρωσαν σήμερα τα κόμματα ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ για το πώς οδηγήθηκε η παιδεία στη σημερινή κρίση.

Το πρωί, εν αναμονή των γραπτών απόψεων του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού επί των εισηγήσεων τους τις οποίες είχαν καταθέσει την περασμένη Παρασκευή, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις, ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ, ΟΛΤΕΚ ενημέρωσαν τα κόμματα ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ.

Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις συναντήθηκαν στις 10:00 με τον Πρόεδρο του Δημοκρατικού Κόμματος Νικόλα Παπαδόπουλο και στις 11:00, με αντιπροσωπεία του ΑΚΕΛ, αποτελούμενη από τον Εκπρόσωπο Τύπου του ΑΚΕΛ, βουλευτή Στέφανο Στεφάνου, τον Επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας του κόμματος Χρίστο Χριστοφίδη και τον Βουλευτή Λάρνακας Γεώργιο Γεωργίου.
 
Σε δηλώσεις του μετά τις συναντήσεις, εκ μέρους και των τριών εκπαιδευτικών οργανώσεων, ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού είπε ότι ενημέρωσαν τα δύο κόμματα «για το πώς οδηγήθηκε η παιδεία σήμερα στη μεγαλύτερη κρίση των τελευταίων δεκαετιών».
 
Μιλώντας μετά τη συνάντηση με τον Πρόεδρο του ΔΗΚΟ, ο κ. Φυλακτού είπε ότι οι βασικοί λόγοι «για τους οποίους το εκπαιδευτικό μας σύστημα βρίσκεται σήμερα σε μια κρίση, είναι το γεγονός ότι λήφθηκαν μονομερείς ετσιθελικές και χωρίς οποιονδήποτε διαπραγμάτευση αποφάσεις, οι οποίες στηρίχθηκαν πάνω σε αναληθή και παραπλανητικά στοιχεία και είναι ζητήματα, τα οποία αναλύσαμε με συγκεκριμένα στοιχεία, που έχουμε παραθέσει».
 
Οι αποφάσεις αυτές, συνέχισε ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ, δεν έχουν οποιαδήποτε επιστημονική, εκπαιδευτική ή παιδαγωγική τεκμηρίωση και αυτό είναι πάρα πολύ σοβαρό, «γιατί όταν μιλούμε για βελτίωση του δημόσιου σχολείου, χωρίς τα μέτρα που αποφασίζουμε να έχουν εκπαιδευτική και παιδαγωγική τεκμηρίωση, αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει».
 
Και, βεβαίως, συνέχισε, «το τελευταίο είναι ότι στις αποφάσεις, οι οποίες έχουν ληφθεί, δεν ακολουθήθηκε στοιχειώδης διαδικασία βημάτων, που πρέπει να ακολουθείται στη λήψη τέτοιων σοβαρών, ιδιαίτερα αποφάσεων, όπως είναι για παράδειγμα ο προσδιορισμός του προβλήματος. Δεν έχει προσδιοριστεί το πρόβλημα ούτε μέσα από τις συναντήσεις που είχαμε με το Υπουργείο Παιδείας ή οι πιθανές εναλλακτικές λύσεις και πολύ περισσότερο η αξιολόγηση των εναλλακτικών πιθανών λύσεων αν υπήρχαν με το να πάρουμε στο τέλος της ημέρας μέσα από διάλογο, πάντοτε, τις αποφάσεις που θα είχαν τα λιγότερα αρνητικά», συμπλήρωσε.
 
Αυτά τα δεδομένα, συνέχισε ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ, τα παρέθεσαν ενώπιον του Προέδρου του ΔΗΚΟ και εκείνο που ευελπιστούν, αφού σήμερα αναμένουν και την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας είναι μέσα από καλή διάθεση, την οποία για πολλοστή φορά κατέθεσαν στο τραπέζι του διάλογου, καταθέτουν και σήμερα, θα πρέπει να βρεθούν εκείνες οι λύσεις που θα βοηθήσουν για να ξεκινήσει ομαλά η νέα σχολική χρονιά.
 
«Από εκεί και κάτω, το δηλώνουμε ευθαρσώς και με ειλικρίνεια, από τον Σεπτέμβριο και μετά, μέσα από ένα ουσιαστικό θεσμικό διάλογο, στο πλαίσιο πάντοτε της ΜΕΠΕΥ να δούμε πώς θα προχωρήσουμε με όλα τα θέματα πάνω στο τραπέζι», σημείωσε.
 
Ερωτηθείς τι εννοεί, λέγοντας ότι δεν έχει προσδιοριστεί το πρόβλημα, ο κ. Φυλακτού, είπε ότι πραγματικά στις συναντήσεις που έκαναν με το Υπουργείο προσπάθησαν να προσδιορίσουν από κοινού το πρόβλημα, δηλαδή αν το πρόβλημα είναι θέμα χρημάτων, θέμα εκπαιδευτικών ή περιορισμών των διορισμών.
 
«Δε το έχουμε πραγματικά αποσαφηνίσει. Μπορεί να ακούγεται παράξενο, παράδοξο, αλλά είναι οι παραδοξότητες του διαλόγου στον οποίο έχουμε μέχρι στιγμής βιώσει», πρόσθεσε.          
 
Ο Υπεύθυνος της Επιτροπής Παιδείας του ΔΗΚΟ Χρύσανθος Σαββίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι διαφωνούν με τις μονομερείς αποφάσεις της Κυβέρνησης.
 
«Θα πρέπει η Κυβέρνηση να ρίξει τους τόνους, να καθίσει σε ένα εποικοδομητικό διάλογο μαζί με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Τα θέματα παιδείας είναι ύψιστης προτεραιότητας για το ΔΗΚΟ. Εμείς ως κόμμα θέλουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο να αναβαθμίζεται χρόνο με το χρόνο», ανέφερε.
 
Είπε, επίσης, ότι δεν πιστεύουν ότι οι μονομερείς αποφάσεις τις οποίες έχει πάρει η Κυβέρνηση είναι προς την σωστή κατεύθυνση και πρόσθεσε ότι βρίσκονται στο πλευρό των εκπαιδευτικών και με αυτή την λογική θα πορευτούν.
 
Συνάντηση ΑΚΕΛ με εκπαιδευτικές οργανώσεις

Ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ, σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνάντησης με την αντιπροσωπεία του ΑΚΕΛ, είπε ότι κατά τη συνάντηση, επικεντρώθηκαν, επίσης, στην «τραγική συνέπεια τόσο της εφαρμογής του νέου συστήματος διορισμών αλλά και των μέτρων που ετσιθελικά και μονομερώς αποφασίστηκαν, η οποία είναι οι εκατοντάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί που έχουν μείνει».
 
Όσον αφορά την εξήγηση που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας, πρόσθεσε, «δεν είναι όλη η αλήθεια, γιατί στις 16 Ιουνίου 2017, ας ένα έγγραφο το οποίο παρουσιάζουμε και είναι δημοσιευμένο, είχαν δοθεί οι ανάγκες για όλες τις βαθμίδες στις οποίες μάλιστα αναφερόταν ότι από αυτές τις ανάγκες αφαιρούνται οι εκπαιδευτικοί αορίστου χρόνου. Δυστυχώς, όμως στην όλη πορεία οι εκπαιδευτικοί αορίστου χρόνου δεν αφαιρέθηκαν τελικά από αυτές τις ανάγκες, αλλά συμπεριλήφθηκαν», πρόσθεσε.

Για παράδειγμα, είπε ο κ. Φυλακτού, στην προδημοτική εκπαίδευση οι συγκεκριμένες ανάγκες που δόθηκαν τον Ιούνιο του 2017 ήταν ότι 61 εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να διοριστούν, και οι επιπλέον 40 που ήταν αορίστου χρόνου, δηλαδή 101 εκπαιδευτικοί.


 
«Στην εξέλιξη με τα μέτρα που έχουν ληφθεί, ο αριθμός αυτός έχει μειωθεί δραστικά, δηλαδή από τους 61 έχουν αφαιρεθεί οι 40 που ήταν αορίστου χρόνου, με αποτέλεσμα να μοιραστούν αντί 61 θέσεις στους δύο καταλόγους, 21 θέσεις. Που σημαίνει ότι άνθρωποι οι οποίοι υπολόγισαν με βάση τα δεδομένα ότι δεν θα χρειαζόταν ούτε στην εξέταση να παρακαθίσουν και δεν παρακάθισαν, έμειναν στο τέλος επί ξύλου κρεμάμενοι. Σήμερα είναι άνεργοι, δεν έχουν εργασία».
 
Τα μηνύματα, συνέχισε, «που λαμβάνουμε είναι πραγματικά δραματικά, οπότε, γι’ αυτό λέμε στην όλη πορεία του διαλόγου που ζητούμε αυτή την στιγμή για επίλυση του άμεσου ζητήματος θα πρέπει η συγκεκριμένη παράμετρος να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψιν».
 
Όπως είπε ο κ. Φυλακτού, είναι και ένα κοινωνικό πλέον πρόβλημα «το όποιο δεν νομίζουμε ότι οποιαδήποτε πολιτεία μένει απαθής στο να υπάρχουν είτε 400 είτε 200 είτε 180, δεν ξέρουμε τι αριθμός θα προκύψει στο τέλος της ημέρας».
 
Ουδέποτε, πρόσθεσε, τους έδωσαν τα πραγματικά στοιχεία και ουδέποτε έχει προσδιοριστεί το πρόβλημα ποιο είναι, το οποίο προσπαθούν να επιλύσουμε σήμερα.
 
«Εμείς και στο ΑΚΕΛ ήμασταν ξεκάθαροι, θέλουμε να βρεθεί σήμερα μια λύση για να ξεκινήσουν ομαλά τα σχολεία, αν θέλετε στη βάση και των μέτρων που έχουμε εισηγηθεί, των αντισταθμιστικών και το δηλώνουμε για πολλοστή φορά ξεκάθαρα ότι είμαστε έτοιμοι από το Σεπτέμβρη να μπούμε σε μια συζήτηση με την ολιστική προσέγγιση, για να γίνει ο εξορθολογισμός ο οποίος θα έχει όμως ένα προσανατολισμό, στη βάση εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών κριτηρίων να επιτύχουμε την βελτίωση της σχολικής μονάδας», σημείωσε.
 
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Φυλακτού είπε ότι αυτή τη στιγμή το συγκεκριμένο ζήτημα, κανονικά «εμείς ως συντεχνίες θα έπρεπε λογικά να σταματήσουμε να εισηγούμαστε μέτρα που θα εξοικονομούσαν θέσεις με αυτό το δεδομένο».
 
«Είναι δηλαδή παράδοξο και αντιδεοντολογικό αυτό που κάνουμε, παρόλα αυτά εμείς θέλουμε τώρα που έχει γνωστοποιηθεί το πρόβλημα να ακούσουμε ποια είναι και η τοποθέτηση της επίσημης πλευράς σε αυτό και είναι συνολικά που πρέπει να τα δούμε ακόμα και αυτά, αλλά νομίζω ότι δίνει και διεξόδους αυτή την στιγμή στο συγκεκριμένο πρόβλημα στην Κυβέρνηση για να πάρει κάποιες αποφάσεις θα έλεγα προς την σωστή κατεύθυνση για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς», πρόσθεσε.  
 
Ο εκπρόσωπος Τύπου και Βουλευτής ΑΚΕΛ Στέφανος Στεφάνου, σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση είπε ότι ως ΑΚΕΛ μοιράζονται την ίδια ανησυχία με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία, αναφορικά με την κρίση που σοβεί στο εκπαιδευτικό σύστημα και το χώρο της παιδείας.
 
«Την απόλυτη ευθύνη γι’ αυτή την κρίση, τη φέρει η κυβέρνηση με τις μονομερείς και ετσιθελικές αποφάσεις που έχει πάρει. Αποφάσεις χωρίς καμία παιδαγωγική και εκπαιδευτική τεκμηρίωση. Αποφάσεις οι οποίες στηρίζονται σε μη πραγματικά και παραπλανητικά στοιχεία, όπως οι εκπαιδευτικές οργανώσεις έχουν αποδείξει πάρα πολλές φορές», είπε. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι «η Κυβέρνηση πήρε αποφάσεις χωρίς καμία διαβούλευση και διάλογο με τα εμπλεκόμενα μέρη και πρωτίστως με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Να λαμβάνονται αποφάσεις ερήμην των εμπλεκόμενων είναι αδιανόητο», συμπλήρωσε.
 
Ως ΑΚΕΛ, συνέχισε ο κ. Στεφάνου, στηρίζουν την προσπάθεια των εκπαιδευτικών οργανώσεων να υπάρξει διάλογος.
 
«Υποστηρίζουμε την προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα με ένα ολιστικό τρόπο που να στηρίζεται σε σύγχρονες εκπαιδευτικές και παιδαγωγικές πολιτικές για το καλό της δημόσιας εκπαίδευσης και των παιδιών μας. Εκφράζουμε έκκληση προς την Κυβέρνηση και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας έστω και την υστάτη να πράξουν αυτό το οποίο πρέπει για το καλό της εκπαίδευσης και ευρύτερα της κοινωνίας», κατέληξε.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

ΚΥΠΕ

Παιδεία: Τελευταία Ενημέρωση