ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Περνά στην αντεπίθεση η KEO με την Estrella

Ποντάρει στη συνεργασία της με τον ισπανικό όμιλο DAMM Group

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Αφότου κόπηκε ο ομφάλιος λώρος μεταξύ της ΚΕΟ και της διανομής των μπυρών Heineken, Amstel και Murphy’s - που είχε τα δικαιώματα για τις τρεις μπύρες – η ΚΕΟ δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια και προχώρησε σε συμφωνία με τον όμιλο Damm και διανέμει στην Κύπρο την μπύρα Estrella, με τη σχετική συμφωνία να έχει ξεκινήσει από το τέλος του 2016.

Μιλώντας στην «Κ» ο εμπορικός διευθυντής της ΚΕΟ PLC Δημήτρης Σιανδρής αναφέρει πως η εταιρεία βρίσκεται σε μια συνεχή αναζήτηση για την διεύρυνση στην υφιστάμενη γκάμα προϊόντων, τα οποία θα καλύπτουν όχι μόνο τις σημερινές αλλά και τις μελλοντικές ανάγκες της αγοράς.

Πρόσθετα, ο κ. Σιανδρής τονίζει ότι νιώθουν σίγουροι για την επιλογή της συγκεκριμένης συμφωνίας, με μεγάλες βλέψεις για το μέλλον, ενώ υπογραμμίζει ότι η Κύπρος αποτελεί στρατηγικής σημασίας αγορά για την DAMM και την ανάπτυξη των προϊόντων της.

Τέλος, επισημαίνει πως η απόφαση των υπευθύνων της Heineken να αναλάβουν οι ίδιοι τα προϊόντα τους και από τον Ιανουάριο του 2017 να διατίθενται στην κυπριακή αγορά μέσω της Tempo Beverages Cyprus Limited, ήταν εξέλιξη η οποία επηρέασε λίγο τα πλάνα της εταιρείας.

- Πότε συνήφθη η συμφωνία με την Damm για την Estrella;

- Μέσα στο 2016 και αφού διαφάνηκαν οι τάσεις της αγοράς δεχτήκαμε επίσκεψη από τον υπεύθυνο εξαγωγών του DAMM Group. Στη συνάντηση μάς εξήγησε πως παρακολουθώντας την κυπριακή αγορά μπύρας ξεχώριζε πάντα τον τρόπο προσέγγισης της εταιρείας ΚΕΟ και εντόπισε την ευκαιρία πιθανής συνεργασίας με τον τερματισμό του συμβολαίου της HEINEKEN. Μας εξήγησε πως η Κύπρος αποτελεί στρατηγικής σημασίας αγορά για την DAMM και την ανάπτυξη των προϊόντων της και πως η πλέον κατάλληλη εταιρεία η οποία θα μπορούσε να υλοποιήσει το συγκεκριμένο πλάνο ανάπτυξης είναι η ΚΕΟ plc, σύμφωνα με το business plan το οποίο είχαν εκπονήσει. Η συνεχής ανάπτυξη της ΚΕΟ plc τα τελευταία χρόνια σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται, ο συνδυασμός των συμπληρωματικών προϊόντων με αυτά της DAMM Group σε όλες τις κατηγορίες των προϊόντων που βρίσκονται στο portfolio της ΚΕΟ plc και το νέο, μοντέρνο και εξωστρεφές πρόσωπο της εταιρείας ήταν οι βασικοί παράγοντες που οδήγησαν τον όμιλο DAMM στην στρατηγική επιλογή της ΚΕΟ plc για την αγορά της Κύπρου.

- Πώς και λήφθηκε η συγκεκριμένη απόφαση για τη συγκεκριμένη μπύρα;

- Η εταιρεία της ΚΕΟ βρίσκεται σε μια συνεχή αναζήτηση για την διεύρυνση στην υφιστάμενη γκάμα αυτών των προϊόντων τα οποία θα καλύπτουν όχι μόνο τις σημερινές αλλά και τις μελλοντικές ανάγκες της αγοράς. Η προσθήκη των προϊόντων της DAMM μας προσφέρει την δυνατότητα να ενισχύσουμε σημαντικά το portfolio των μπυρών μας διότι εκτός από την premium ESTRELLA, την «μπύρα της Barcelona», εντάξαμε και την INEDIT, μια upper premium malt & wheat μπύρα, την DAURA, την μπύρα χωρίς γλουτένη με τις περισσότερες βραβεύσεις παγκοσμίως στην κατηγορία της και την Free-DAMM 0.0%, μια μπύρα χωρίς ίχνος αλκοόλ.

- Από πότε διανέμεται στην Κύπρο και υπάρχουν πλάνα για μελλοντική εγχώρια παραγωγή;

- Το σύνολο των προϊόντων έφτασε στις αποθήκες μας στο τέλος του 2016 και βάσει του πλάνου ανάπτυξης που έχει δημιουργήσει η ομάδα Marketing που διαχειρίζεται τους συγκεκριμένους κωδικούς, η διανομή ξεκίνησε από την πρώτη εβδομάδα του Γενάρη.
Τα premium και specialties προϊόντα σαν κατηγορίες καλύπτουν σήμερα περίπου το 12% της αγοράς της μπύρας στην Κύπρο. Το μέγεθος αυτό δεν μας επιτρέπει να κάνουμε σκέψεις εγχώριας παραγωγής, όμως όπως καταλαβαίνετε, σε μια δυναμική αγορά η οποία αλλάζει συνεχώς αυτού του είδους οι αποφάσεις, αναθεωρούνται σε τακτά διαστήματα, έτσι ώστε να είμαστε συνεχώς μπροστά από τις εξελίξεις.

- Σε αυτή σας την απόφαση συνέτεινε το γεγονός πως η συνεργασία σας με την Heineken τερματίστηκε στο τέλος του 2016 ;

Μετά από 10 χρόνια επιτυχούς συνεργασίας με την Heineken, οι Ολλανδοί αποφάσισαν να αναλάβουν οι ίδιοι τα προϊόντα τους και από τον Ιανουάριο του 2017 θα διατίθενται στην κυπριακή αγορά μέσω μιας νέας εταιρείας ισραηλινών συμφερόντων όπου όμως το 40% ανήκει στη Heineken. Αυτή η εξέλιξη ελάχιστα επηρέασε τα πλάνα μας διότι αφενός η ESTRELLA, μια premium μπύρα με μεσογειακό χαρακτήρα η οποία ταιριάζει απόλυτα στις γευστικές συνήθειες και τον τρόπο ζωής του Κύπριου καταναλωτή, δεν θεωρεί την HEINEKEN, μια upper mainstream εισαγόμενη μπύρα ανταγωνιστικό προϊόν, αφετέρου το σύνολο των προϊόντων του DAMM Group θεωρούμε πως είναι πιο ολοκληρωμένο από το αντίστοιχο της Heineken.

- Μέχρι στιγμής πώς πάνε οι πωλήσεις της Estrella;

- Είμαστε μόνο λίγες ημέρες στην αγορά και off season και προφανώς είναι πάρα πολύ νωρίς να βγάλουμε οποιοδήποτε συμπέρασμα. Όμως, η ανάπτυξη της διανομής και η τοποθέτηση του προϊόντος η οποία ξεπερνά κατά πολύ το δικό μας πλάνο δράσης και οι ενθουσιώδεις αντιδράσεις των καταναλωτών αλλά και των πελατών, μας κάνουν να νιώθουμε σίγουροι για την επιλογή μας.

- Η συμφωνία σας αναφέρεται σε αποκλειστική συνεργασία με την DAMM;

- Η μακροχρόνια και σωστή ανάπτυξη αυτών των προϊόντων απαιτεί σημαντικές επενδύσεις στην αγορά. Για να μπορέσει μια εταιρεία να δεσμευτεί προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει πως δεν θα υπάρχει άλλος επίσημος εισαγωγέας, ο οποίος θα δημιουργήσει πιθανά προβλήματα στην στρατηγική τους ανάπτυξη και τοποθέτηση, συνεπώς δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν με οποιαδήποτε άλλη μορφή πέραν της αποκλειστικής εισαγωγής και διάθεσης στην αγορά.


- Το 2016 ξεκινήσατε την πώληση της Kopparberg στην αγορά. Ποια η πορεία της σήμερα;

- Η επιλογή μας να συνεργαστούμε με το premium cider KOPPARBERG αποδείχτηκε απόλυτα επιτυχημένη. Ξεκινήσαμε τη διανομή του προϊόντος τον Απρίλιο του 2016 και στο 8μηνο που ακολούθησε καταφέραμε το premium cider Kopparberg να γίνει το νούμερο ένα cider στην αγορά των Hyper/Super βάσει επίσημων μετρήσεων (πηγή Retail Audit Data/Retail Zoom, περίοδος Απρ.-Δεκ. 2016), και σίγουρα έχει τις δυνατότητες να κυριαρχήσει στο χώρο του διότι διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά ενός ηγετικού προϊόντος.

- Έχετε σχεδιασμούς για να εισάγετε στο Group σας και άλλα προϊόντα στο άμεσο μέλλον;

- Η στρατηγική μας είναι απλή και ξεκάθαρη: σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται η ΚΕΟ plc θα προσφέρει μια πλήρη και ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων και κωδικών τα οποία θα καλύπτουν πλήρως τόσο τους Β2Β πελάτες μας όσο και τους καταναλωτές μας. Τα προϊόντα αυτά, εισαγόμενα ή μη, θα έχουν πάντα συμπληρωματικό ρόλο στην ενίσχυση των δικών μας κυπριακών, εγχωρίως παραγόμενων προϊόντων τα οποία αποτελούν και τη δύναμη της εταιρείας μας.

 

Τα μερίδια αγοράς μπύρας στην Κύπρο αυξήθηκαν κατά 7%

Η αγορά της μπύρας της Κύπρου εκτιμάται ότι το 2016 έκλεισε στα 497,500 εκατόλιτρα, με μια αύξηση 7% σε σχέση με το 2015. Η συνολική αύξηση προέρχεται από τις εγχώρια παραγόμενες μπύρες, οι οποίες παρουσίασαν μια αύξηση 10,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και έκλεισαν στα 365,600 εκατόλιτρα, 73,5% επί του συνόλου.

Οι δύο τοπικές ζυθοβιομηχανίες ενίσχυσαν τη θέση τους με την ΚΕΟ να παρουσιάζει αύξηση 11,7% με 146,000 εκατόλιτρα και το Carlsberg group 9,4% με 219,600 εκατόλιτρα.

Πρόσθετα, η εγχώρια κατανάλωση μπύρας στην Κύπρο για τον Ιανουάριο του 2017 ανήλθαν στα 966.037 λίτρα, ενώ αυτά που αντιστοιχούν στις εξαγωγές έφτασαν τα 27.014 λίτρα. Στην αντίστοιχη εξεταζόμενη περίοδο του Ιανουαρίου 2016, η επιτόπια κατανάλωση είχε ανέλθει στα 934.479 λίτρα, ενώ των εξαγωγών στα 11.984 λίτρα.

Όσον αφορά στη μάχη των cider, το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς για το 2016 κατείχε η Koppaberg σε ποσοστό 34,3% σύμφωνα με στοιχεία του Retail Audit Data/Retail Zoom. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Somersby σε ποσοστό 32%, ενώ στη τρίτη θέση για το 2016 βρέθηκε η Rekorderlig με 16%. Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Strongbow με 6,7%, ενώ την πέμπτη κατέλαβε η Magners με 3,4%. Σημειώνεται ότι τα υπόλοιπα ciders είχαν ποσοστά κάτω του 2.8%.

Πηγές: Στατιστική Υπηρεσία Κύπρου/ Retail Zoom

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Του Παναγιώτη Ρουγκάλα

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση