ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Δεν μπορεί να σταματήσει η επικοινωνία με τον καταναλωτή Χωρις κρατική στήριξη θα έκλειναν επιχειρήσεις

Συνέντευξη της Δέσπως Λευκαρίτη στην Οικονομική Καθημερινή

Της Ειρήνης Χριστοφόρου


Δέσπω Λευκαρίτη - DELEMA McCANN CYPRUS


Στον τρόπο που αντιμετώπισαν οι πολυεθνικές και τα διαφημιστικά δίκτυα την κρίση της πανδημίας αναφέρεται στο ΔΕΚΑ στα ΔΕΚΑ η Δέσπω Λευκαρίτη. Διατυπώνει την άποψη ότι υπάρχει μεγάλο καταναλωτικό απόθεμα και ότι αυτό θα κατευθυνθεί σε προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρουν το αίσθημα της «ελευθερίας». Αναφέρεται επίσης στη στήριξη των επιχειρήσεων από το κράτος και στους κρεδισμένους από την κρίση.

1.Πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις «ζεστούς» τους διαφημιζόμενους στην πανδημία για να συνεχίσουν να επικοινωνούν τα μηνύματά τους;

Ζούμε σε μια εποχή με πρωτόγνωρες συνθήκες, στην οποία κυριαρχεί η ανασφάλεια για την υγεία, για το μέλλον, για την οικονομία, για κάθε τι. Αρκετοί διαφημιζόμενοι, στην αρχή της πανδημίας, σταμάτησαν ή μείωσαν τις επικοινωνιακές δραστηριότητές τους. Οι πλείστοι έχουν πλέον αντιληφθεί ότι η επικοινωνία με τους καταναλωτές τους είναι απαραίτητη.

2. Οι επιδοτήσεις των επιχειρήσεων από την κυβέρνηση πιστεύετε ότι έπιασαν τόπο; Αν ναι σε ποιο βαθμό;

Τα προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων και αυτοεργοδοτούμενων έχουν βοηθήσει σε πάρα πολύ και σε μεγάλο βαθμό. Ευτυχώς το κράτος μας, αυτή την φορά, είχε την δυνατότητα να προσφέρει αυτή την στήριξη. Χωρίς αυτή, πολλές εταιρείες θα είχαν ήδη κλείσει.


3. Υπάρχει καταναλωτικό απόθεμα λόγω της πανδημίας;

Θεωρώ πως υπάρχει απόθεμα, ειδικά στα προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης, αφού οι καταναλωτές, λόγω της ανασφάλειας για το μέλλον, έχουν περιορίσει τις αγορές τους στα απολύτως αναγκαία.


4. Σε ποιους τομείς πιστεύετε ότι θα κατευθυνθεί η κατανάλωση στην μετά την πανδημία εποχή;

Μετά την πανδημία, ειδικά λόγω του εγκλεισμού και της ανάγκης να νοιώσει κάποιος «ελεύθερος», θεωρώ ότι θα δούμε αύξηση σε προϊόντα και υπηρεσίες που προσφέρουν το αίσθημα της «ελευθερίας». Αυτό περιλαμβάνει διακοπές – εντός και εκτός Κύπρου, εξόδους – εστιατόρια, καφέ, νυχτερινή ζωή, αλλά και σε οτιδήποτε βοηθά κάποιον να χαλαρώσει και να νοιώσει ότι η ζωή επιστρέφει στην «κανονικότητα».


5. Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις ή και τα διαφημιστικά δίκτυα με τα οποία συνεργάζεστε πώς αντιμετώπισαν αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση;

Πολυεθνικές επιχειρήσεις, όπως η Coca-Cola, σταμάτησαν την διαφήμιση και διέθεσαν τον διαφημιστικό τους προϋπολογισμό στην στηρίξη της κοινωνίας. Αντιλήφθηκαν, όμως, παρά το καλό που έγινε με τις δωρεές τους, ότι η επικοινωνία με τον καταναλωτή δεν μπορεί να σταματήσει. Άλλες επιχειρήσεις στήριξαν τις προσπάθειες των κρατών για ενημέρωση του κοινού, μέσω εξειδικευμένων εκστρατειών με κοινωνικά μηνύματα.


6. Κατά την άποψή σας ποιοι ήταν οι κερδισμένοι της κρίσης; Ποια συμβουλή θα τους δίνατε;

Όσοι μπόρεσαν να προσφέρουν τα προϊόντα τους διαδικτυακά ή μέσω “curb-site pick-up” (διαδικτυακή ή τηλεφωνική παραγγελία και παραλαβή έξω από το κατάστημα).

Επίσης όσες επιχειρήσεις προχώρησαν σε σημαντικές ενέργειες στήριξης της κοινωνίας, κάτι το οποίο ο κόσμος εκτιμά. Θεωρώ όμως ότι ο μεγάλος κερδισμένος είναι η αναβάθμιση της τεχνολογίας και επομένως κι όλοι εμείς που μπορούμε πλέον να έχουμε στην διάθεσή μας αυτή την αναβάθμιση, η οποία και μας δίνει την ελευθερία να απολαμβάνουμε σχεδόν ό,τι θέλουμε.


7. Ως προς τη διαχείριση αυτής της παγκόσμιας νέας τάξης πραγμάτων, τι γεύση σας αφήνει το κράτος μας αλλά και οι πολίτες τους;

Αυτή η πανδημία ήταν πρωτόγνωρη. Όλα τα κράτη προσπάθησαν να κάνουν ό,τι καλύτερο στην διαχείρισή της. Άλλοι τα κατάφεραν καλύτερα και άλλοι λιγότερο καλά.

Στην Κύπρο, η άποψή μου είναι ότι το κράτος κατάφερε να διαχειριστεί αρκετά καλά την πανδημία. Δυστυχώς, μερικοί πολίτες δεν ακολουθούν τα μέτρα ασφάλειας και βάζουν σε κίνδυνο όλους τους άλλους. Και αυτό είναι πολύ λυπηρό.

8. Ποιες συνήθεις ήρθαν για να μείνουν κατά την άποψή σας;

Διάφορες συνήθειες που αποκτήσαμε τους τελευταίους 15 σχεδόν μήνες πιστεύω θα μείνουν για πολύ καιρό, όπως η σωματική άσκηση και η φροντίδα του σπιτιού (μαστορέματα). Αλλά και πολλές άλλες, όπως η χρήση του internet τόσο για σκοπούς εργασίας όσο και για ψυχαγωγία. Το Netflix ήταν σωτηρία για πολύ κόσμο!

9. Το φαινόμενο «Netflix» τι επίδραση πιστεύετε θα έχει στη διαφημιστική αγορά και με ποιον χρονικό ορίζοντα;

Η ανάγκη του κόσμου να «ξεφύγει» τον οδήγησε σε πλατφόρμες όπως το Netflix. Και ευτυχώς που υπάρχουν.
Η επίδραση των πλατφόρμων στην διαφημιστική αγορά εξαρτάται κυρίως από το πώς τα ανοιχτά κανάλια θα αναβαθμίσουν το δικό τους περιεχόμενο για να μπορέσουν να κρατήσουν την τηλεθέαση τους σε ψηλά επίπεδα.


ΛΑΚΩΝΙΚΑ

1. Digitalή Τηλεόραση;

Και τα 2 (για διαφορετικούς ρόλους το κάθε ένα)

2. NetflixήAppleTv;

Netflix


3.ΡαδιόφωνοήSpotify;

Ραδιόφωνο


4. Ανάλυση ή είδηση;

Είδηση


5. Desktop ήmobile
Mobile


6. Twitter ήInstragram;
Instagram


7. Facebook ήYoutube;
Facebook


8. Notifications ήemail;
Notifications


9. Zoom ήTeams;
Teams



 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση