ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Έρευνα KPMG: Οι μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου αναγνωρίζουν την κλιματική αλλαγή ως χρηματοοικονομικό κίνδυνο

Εντούτοις παρουσιάζουν αδυναμίες ως προς τον τρόπο δημοσιοποίησής του στις εκθέσεις τους

Δελτίο Τύπου

Το 56% των 250 μεγαλύτερων εταιρειών στον κόσμο (G250) αναγνωρίζει στις εταιρικές του εκθέσεις την κλιματική αλλαγή ως χρηματοοικονομικό κίνδυνο για την επιχείρησή του, σύμφωνα με μια νέα έρευνα της KPMG International, Towards Net Zero: How the world’s largest companies report on climate risk and net zero transition.

Σύμφωνα με την έρευνα, εταιρείες με έδρα τη Γαλλία (94%), την Ιαπωνία (71%) και τις ΗΠΑ (54%) είναι πιο πιθανό να περιλάβουν στις εκθέσεις τους την κλιματική αλλαγή ως χρηματοοικονομικό κίνδυνο. Αντίθετα, το 47% των μεγαλύτερων εταιρειών της Γερμανίας και το 23% της Κίνας θα το πράξουν. Μεταξύ των τομέων δραστηριοποίησης, ο τομέας πετρελαίου και φυσικού αερίου κατέχει ηγετική θέση, με το 81% των μεγαλύτερων εταιρειών στον τομέα να αναγνωρίζει στις εκθέσεις του χρηματοοικονομικούς κινδύνους που σχετίζονται με το κλίμα. Ακολουθούν οι τομείς του λιανικού εμπορίου (70%), της τεχνολογίας, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και τηλεπικοινωνιών (60%), και των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών (57%).

Ωστόσο, η έρευνα αποκάλυψε ότι η ποιότητα και ο τρόπος που δημοσιοποιούνται οι κίνδυνοι που σχετίζονται με το κλίμα στις εκθέσεις των εταιρειών χρήζει βελτίωσης. Το 31% των εταιρειών περιλαμβάνει στις οικονομικές του καταστάσεις μια ενότητα για τους κινδύνους που σχετίζονται με το κλίμα ή δημοσιεύει ξεχωριστή έκθεση σχετικά με αυτό. Επιπλέον, το 22% από αυτές παραθέτει ανάλυση σεναρίων για τους κλιματικούς κινδύνους σύμφωνα με τις συστάσεις του TCFD (Task Force on Climate-Related Financial Disclosures).

Η έρευνα της KPMG διαπίστωσε επίσης ότι περίπου το ένα πέμπτο (19%) των G250 ανέφεραν στις εκθέσεις τους ως στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (greenhouse gases - GHGs). Αυτή τη στιγμή οι γερμανικές εταιρείες ηγούνται σε ό,τι αφορά τον καθορισμό μηδενικών στόχων (76%), ακολουθούμενες από γαλλικές (44%) και ιαπωνικές (25%). Μεταξύ των τομέων δραστηριοποίησης, οι μηδενικοί στόχοι συναντώνται περισσότερο σε εκθέσεις μεγάλων εταιρειών του τομέα της τεχνολογίας, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και τηλεπικοινωνιών (30%), και του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας (29%).

Ο Richard Threlfall, επικεφαλής της KPMG IMPACT σε παγκόσμιο επίπεδο, δήλωσε: «Σε ό,τι αφορά την ερμηνεία των ευρημάτων της έρευνας, πρέπει να «βλέπουμε το ποτήρι ως μισογεμάτο». Η δημοσιοποίηση των κινδύνων που σχετίζονται με το κλίμα, όπως το καταλαβαίνουμε σήμερα, είναι κάτι που απλά δεν υπήρχε πριν πέντε χρόνια. Έτσι, είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι, σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, περισσότερες από τις μισές εταιρείες της G250 αναγνωρίζουν πλέον δημόσια τον κίνδυνο και σχεδόν οι μισές έχουν καταστήσει υπεύθυνο για τη διαχείρισή του το Διοικητικό τους Συμβούλιο. Τούτου λεχθέντος, είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η πρόοδος που σημειώθηκε δεν έγινε ομοιόμορφα ενώ εντοπίστηκαν σημαντικές διαφορές μεταξύ διαφορετικών δικαιοδοσιών και τομέων δραστηριοποίησης σε ό,τι αφορά την ποιότητα των δημοσιοποιήσεων. Τώρα, σε ό,τι αφορά τις εταιρείες που δεν έχουν ακόμη επικεντρωθεί στον κίνδυνο που απορρέει από την κλιματική αλλαγή, πρέπει να δράσουν άμεσα - ο κόσμος έχει μόνο 10 χρόνια στη διάθεσή του για να μειώσει κατά το ήμισυ τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Η αναγνώριση του ζητήματος ως επιχειρηματικού κινδύνου είναι το πρώτο βήμα στο να ξεκινήσουν αυτές οι εταιρείες να διαδραματίζουν ένα πιο ενεργό ρόλο στον κοινό αγώνα ενάντια σε αυτή την υπαρξιακή απειλή».

Ο Αντώνης Παρτζίλης, Διοικητικός Σύμβουλος της KPMG Κύπρου, δήλωσε: «Αυτή η έρευνα αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο οδηγό για τις κυπριακές εταιρείες, σχετικά με τον τρόπο δημοσιοποίησης του χρηματοοικονομικού κινδύνου που απορρέει από την κλιματική αλλαγή σε εταιρικές εκθέσεις. Η Κύπρος έχει ακόμα δρόμο να διανύσει σε αυτό το θέμα, αλλά η σημαντικότητά του είναι εμφανής σε όλο το φάσμα των ευρημάτων της έρευνας. Οι κίνδυνοι που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή επηρεάζουν όλη την ανθρωπότητα, οπότε είναι καλύτερα να είμαστε προληπτικοί και να αρχίσουμε να τους αξιολογούμε».

Σχετικά με την έρευνα

Αυτή η έρευνα πραγματοποιήθηκε το 2020 από επαγγελματίες ερευνητές που εργοδοτούνται σε εταιρείες-μέλη του παγκόσμιου δικτύου της KPMG. Για να γίνει αυτό, αξιολογήθηκαν εταιρικές εκθέσεις προερχόμενες από τις 250 μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου (G250), όπως αυτές ορίζονται στην κατάταξη Fortune Global 500 για το 2019. Η έρευνα περιλάμβανε ευρήματα από ετήσιες οικονομικές εκθέσεις, εκθέσεις βιωσιμότητας, αυτόνομες εκθέσεις και πληροφορίες σε ιστοσελίδες εταιρειών που δημοσιεύθηκαν μεταξύ 1ης Ιουλίου 2019 και 30ης Ιούνιου 2020. Οι ερευνητές αξιολόγησαν τις εκθέσεις των G250 έναντι 12 κριτηρίων ποιότητας δημοσιοποίησης κινδύνων σχετικών με το κλίμα και με τις μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Αυτά τα κριτήρια βασίζονται σε γνώσεις εμπειρογνωμόνων που εργοδοτούνται σε εταιρείες-μέλη του παγκόσμιου δικτύου της KPMG, σε συνδυασμό με βασικά στοιχεία των συστάσεων του TCFD, άλλα πλαίσια αναφοράς και συνεχώς εξελισσόμενες βέλτιστες πρακτικές.

Αυτή η έρευνα διεξήχθη από την KPMG IMPACT, μια νεοσύστατη πρωτοβουλία της KPMG International. Η KPMG IMPACT αποτελείται από επαγγελματίες εμπειρογνώμονες που προέρχονται από όλο το φάσμα δραστηριοτήτων του παγκόσμιου δικτύου της KPMG και υλοποιεί μια σειρά από δράσεις προς υποστήριξη της επίτευξης των στόχων αειφόρου ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Δελτίο Τύπου

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X