ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Φιλόκυπρος Ρουσουνίδης: Επαναπροσδιορίζεται το κυπριακό τουριστικό προϊόν

Απαραίτητο το rebranding του τουριστικού προϊόντος

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Η τουριστική βιομηχανία διαχρονικά λειτούργησε ως βασικός πυλώνας οικονομικής ανάπτυξης για την κυπριακή οικονομία και αυτό αναμένουμε ότι θα γίνει και στο σύντομο μέλλον. Εάν όλα κυλήσουν ομαλά και δεν έχουμε οποιαδήποτε υποτροπή όσον αφορά την πανδημία και τα επιδημιολογικά μας δεδομένα, πιστεύουμε ότι η τουριστική περίοδος του 2022 θα ανοίξει κανονικά, σε αντίθεση με τα δύο τελευταία χρόνια, και θα σημάνει την αρχή της ανάκαμψης της βιομηχανίας.

Οπωσδήποτε η πανδημία ανέδειξε κάποιες από τις διαχρονικές αδυναμίες που υπήρχαν στην τουριστική βιομηχανία μας και επιπλέον επιτάχυνε την υλοποίηση στρατηγικών ούτως ώστε να τις διορθώσουμε όσο το δυνατό σε μεγαλύτερο βαθμό. Σημαντική εξέλιξη είναι η ευελιξία που πρέπει να δοθεί για τη διεξαγωγή ταξιδιών από διάφορους προορισμούς και κυρίως από τις χώρες που αποτελούν τις κύριες αγορές μας, όπου και πρέπει να δοθεί έμφαση, για να υπάρξει σημαντική αεροπορική συνδεσιμότητα και να μπορέσει η Κύπρος να τροφοδοτηθεί τουριστικά. Ανέδειξε επίσης την ανάγκη για άνοιγμα νέων αγορών, αξιοποιώντας και τα μηνύματα που έστειλε η Κύπρος ότι μπορεί να διαχειριστεί παρόμοιες κρίσεις και ότι ο τρόπος προώθησης των προϊόντων μας χρειάζεται μεγαλύτερη ευελιξία, καθώς η τάση του μέλλοντος είναι οι απευθείας κρατήσεις μέσω διάφορων πλατφορμών.

Ο ΠΑΣΥΞΕ ενεργοποιήθηκε για επανεκκίνηση του τουριστικού τομέα από το 2022 και επί τούτου στηρίζει τις θέσεις και δράσεις του Υφυπουργείου Τουρισμού για περαιτέρω βελτίωση και ανασύνταξη ενόψει της νέας τουριστικής χρονιάς που ανατέλλει, όπως: την ενίσχυση του ψηφιακού μάρκετιγκ, την αναβάθμιση του προσφερόμενου προϊόντος και ενίσχυση των ειδικών μορφών τουρισμού, την ανάπτυξη του εγχώριου τουρισμού, την ανάπτυξη περιοχών της υπαίθρου, των ορεινών και ακριτικών περιοχών που δεν έχουν μέχρι σήμερα αναπτυχθεί τουριστικά και την υλοποίηση των δράσεων που έχουν περιληφθεί στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για τον τουρισμό.

Για την επίτευξη των καλυτέρων δυνατών αποτελεσμάτων, προτάσσεται εκ νέου το μοντέλο ήλιος-θάλασσα που εμβολιάζεται με νέα στοιχεία επενδύοντας στα αυθεντικά στοιχεία της υπαίθρου, καθώς και σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Νέα δεδομένα διαμορφώνουν τον τρόπο που επιλέγεται πλέον ένας προορισμός. Ο ταξιδιώτης θέλει πρώτιστα να νοιώσει ασφάλεια στον τόπο προορισμού του, απολαμβάνοντας τα βασικά και τις ανέσεις του. Παρόλο που οι επόμενοι μήνες προδιαγράφονται αρκετά δύσκολοι, εντούτοις η πανδημία δεν πρέπει να μας αποπροσανατολίσει από τον μεγάλο μας στόχο, το rebranding της Κύπρου και η επιτάχυνση των προσπάθειών για προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού υψηλών εισοδημάτων.

Ένα τεράστιο πρόβλημα που διαφαίνεται είναι η σημαντική έλλειψη προσωπικού στον κλάδο και θα πρέπει άμεσα να γίνουν όλες οι ενέργειες για να αμβλυνθεί το πρόβλημα, μη εξαιρουμένης και της στρατηγικής που συζητείται για εισαγωγή προσωπικού από τρίτες χώρες. Ανάλογο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι πλείστοι κλάδοι της κυπριακής οικονομίας καθώς και άλλες ευρωπαϊκές χώρες που δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την αντιμετώπισή του.

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, σε ένα έντονα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον καλούμαστε να επενδύσουμε περισσότερο στην ποιότητα των υπηρεσιών μας, προσμετρώντας ότι ο σύγχρονος επισκέπτης αντιμετωπίζει πλέον τις διακοπές ως ολιστική εμπειρία και συνυπολογίζει όλες τις εμπειρίες και εντυπώσεις που προσλαμβάνει από τον χώρο που επισκέπτεται. Το επίπεδο των υπηρεσιών και της εξυπηρέτησης, αλλά και την ποιότητα του καταλύματος που θα μείνει, της ταβέρνας ή του χώρου διασκέδασης που θα επισκεφθεί.

Αλλαγές αναμένονται και στις ταξιδιωτικές τάσεις κατά το 2022, οι οποίες σύμφωνα με τους τουριστικούς παράγοντες θα είναι δύο και αντίθετες μεταξύ τους. Από τη μια θα υπάρχουν εκείνοι που μπορούν να υποστηρίξουν οικονομικά το μεμονωμένο ταξίδι, την περιήγηση στη φύση και τη διαμονή σε μικρότερες ξενοδοχειακές μονάδες. Από την άλλη οι οικονομικές συνθήκες των Ευρωπαίων θα είναι δύσκολες, οπότε θα αναζητηθούν φθηνότεροι προορισμοί διακοπών.

Το κυπριακό τουριστικό προϊόν επαναπροσδιορίζεται αφού καθίσταται πιο περιεκτικό, ποικίλο και ευέλικτο. Παρ’ όλες τις δυσκολίες που βλέπουμε σήμερα μπροστά μας λόγω της πανδημίας, είμαστε αισιόδοξοι ότι ξεκινώντας από φέτος, το 2022 θα είναι μία μεταβατική χρονιά. Μια χρονιά-γέφυρα που θα μας οδηγήσει στην ανάκαμψη του τουρισμού τα επόμενα χρόνια.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση