ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Η Κομισιόν απέρριψε την πρόταση συγχώνευσης των Siemens - Alstom

Επειδή «οι εταιρείες δεν έδειξαν προθυμία να απαντήσουν στα ερωτήματα για τη λειτουργία του θεμιτού ανταγωνισμού» στην αγορά των συστημάτων σηματοδότησης σιδηροδρόμων.

Kathimerini.gr

BLOOMBERG, REUTERS

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε τη σχεδιαζόμενη συγχώνευση της γερμανικής Siemens με τη γαλλική Alstom στο πεδίο των σιδηροδρόμων, ανατρέποντας τα σχέδια Βερολίνου και Παρισίων για τη συγκρότηση ενός ομίλου-ευρωπαϊκού πρωταθλητή, ικανού να ανταγωνιστεί επάξια τους Κινέζους. Παρά τις εκατέρωθεν έντονες πιέσεις από τις κυβερνήσεις των δύο χωρών και τις προειδοποιήσεις για τον ελλοχεύοντα κίνδυνο της Κίνας, η αρμόδια περί του ανταγωνισμού επίτροπος Μαργκρέτε Βεστάγκερ άσκησε βέτο, επισημαίνοντας ότι «οι εταιρείες δεν έδειξαν προθυμία να απαντήσουν στα σοβαρά ερωτήματα για τη λειτουργία του θεμιτού ανταγωνισμού» στην αγορά των συστημάτων σηματοδότησης σιδηροδρόμων και των πολύ γρήγορων τρένων.

Μετά την ανακοίνωση της Κομισιόν, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λε Μερ έκανε σκληρές δηλώσεις, τονίζοντας ότι «πρόκειται για σοβαρό σφάλμα που αντιβαίνει στα συμφέροντα της βιομηχανίας στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ενώ η Γαλλία δεν είναι ικανοποιημένη με την τεχνική αιτιολογία της απόρριψης». Στο ίδιο μήκος κύματος ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens Τζόε Κέζερ εξέφρασε τη λύπη του για το βέτο, επισημαίνοντας πως αυτό δείχνει την ανάγκη ριζικών μεταρρυθμίσεων στον τρόπο με τον οποίο η Ε.Ε. οικοδομεί το μέλλον της βιομηχανία της σε έναν παγκοσμιοποιημένο και διασυνδεδεμένο κόσμο. Παρίσι και Βερολίνο έχουν κάνει γνωστή την πρόθεσή τους να πιέσουν για τροποποίηση της νομοθεσίας της Ε.Ε. για τον ανταγωνισμό.

Νίκη

Κατά τους αναλυτές, πρόκειται για νίκη που κατήγαγε η επίτροπος, ειδικά λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις πιέσεις που δέχθηκε. Υπουργοί της γερμανικής και της γαλλικής κυβέρνησης ζητούσαν να δώσει το πράσινο φως, ώστε να υπάρχει ισχυρό αντίπαλο δέος στον ανταγωνισμό της Κίνας. Αρχικά, ο σχεδιασμός της συγχώνευσης έγινε γνωστός τον Σεπτέμβριο του 2017, με στόχο να συνενώσει τους βραχίονες των σιδηροδρόμων των Siemens και Alstom, συγκροτώντας έναν νέο όμιλο με ετήσια έσοδα 15 δισ. ευρώ. Εάν προχωρούσε η συμφωνία, θα αναδεικνυόταν ένας αδιαμφισβήτητα ηγετικός όμιλος σε ορισμένα συστήματα σηματοδότησης και στις υπερταχείες. Τα σχετικά ανέφερε η Κομισιόν, υπογραμμίζοντας ότι οι κινεζικές εταιρείες συστημάτων σήμανσης δεν έχουν ακόμα παρουσία στη Γηραιά Ηπειρο και μέχρι ότου το κάνουν και είναι αξιόπιστοι προμηθευτές θα περάσει πολύς καιρός. Επίσης, οι κινεζικές εταιρείες στις υπερταχείες είναι εξαιρετικά απίθανο να ανταγωνιστούν τις ευρωπαϊκές εταιρείες στο ορατό μέλλον. Ο Τζόε Κέζερ της Siemens, σαφώς δυσαρεστημένος από τις εξελίξεις, τόνισε ότι οι επικείμενες ευρωεκλογές θα δώσουν την ευκαιρία να αλλάξει η ηγεσία που θα μορφοποιήσει το μέλλον της Ευρώπης.

Συνολικά μιλώντας, η Κομισιόν σπάνια ασκεί βέτο σε επιχειρηματικές συμφωνίες, ενώ στη διάρκεια της θητείας της Μαργκρέτε Βεστάγκερ από το 2014 έχει χρησιμοποιηθεί 5 φορές. Τα πρώτα μαύρα σύννεφα έγιναν ορατά τον Οκτώβριο, με τη σχετική ανακοίνωση της Επιτροπής, η οποία ήταν σκληρότερη της αναμενόμενης. Στη συνέχεια, οι δύο εταιρείες τον Δεκέμβριο αντιπρότειναν τα σημεία που θα έκαναν συμβιβασμό, ενώ ακολούθησαν και διά ζώσης συνομιλίες. Μεταξύ άλλων, πρότειναν να αυτονομήσουν όλες τις τεχνολογίες τους που αφορούσαν τα συστήματα σηματοδότησης, ώστε να μην προκύπτουν συνέργειες, καθώς επίσης και την πώληση του τρένου Pendolino της Αlstοm. Οι προτάσεις τους, ωστόσο, δεν θεωρήθηκαν επαρκείς.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση