ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Ιωάννης Μάτσης: Αντιμετωπίζουμε την κρίση από θέση ισχύος

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο ένθετο της Κυριακάτικης Καθημερινής «Η Νέα Τάξη Πραγμάτων»

Kathimerini.com.cy

info@kathimerini.com.cy

Το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού αναδείχθηκε σε μια άνευ προηγουμένου κρίση για τον τομέα της υγείας παγκοσμίως. Το συνεπακόλουθο lockdown, σχεδόν σε όλο τον κόσμο, ήταν ένα ισχυρό σοκ για την οικονομία.
Παρόλα αυτά η χώρα μας μέχρι στιγμής αντιμετωπίζει αυτή την υγειονομική κρίση με επιτυχία και σε συνδυασμό με το ισχυρό δημοσιονομικό πακέτο μέτρων που δόθηκε, επιστρέφουμε πλέον στην ομαλότητα με αυτοπεποίθηση.

Στην Ελληνική Τράπεζα δράσαμε άμεσα, θέτοντας σε εφαρμογή το σχέδιο επιχειρησιακής συνέχειας της Τράπεζας. Προτεραιότητά μας ήταν η ασφάλεια των συναδέλφων μας και των πελατών μας, διατηρώντας παράλληλα το δίκτυό μας σε λειτουργία έτσι ώστε να συνεχίσει απρόσκοπτα η εξυπηρέτηση των πελατών μας. Η υποστήριξη προς τους πελάτες μας αποδεικνύεται έμπρακτα από τη διατήρηση όλων των λειτουργιών κατά τη διάρκεια του lockdown, αναβαθμίζοντας συνεχώς τις ψηφιακές μας υπηρεσίες.

Οι επενδύσεις των προηγούμενων ετών σε ψηφιακή υποδομή μας επέτρεψαν να ανταποκριθούμε άμεσα στις ανάγκες, ενώ και οι πελάτες μας προσαρμόστηκαν γρήγορα πραγματοποιώντας ηλεκτρονικά τις συναλλαγές τους. Οι πολίτες βρήκαν λύση στα ψηφιακά μας κανάλια, τη στιγμή που χρειαζόταν να αποφύγουν αχρείαστες μετακινήσεις και κοινωνικές συναναστροφές και είχαν την ευκαιρία να δουν από μόνοι τους τα πλεονεκτήματά τους, πραγματοποιώντας τις πλείστες συναλλαγές τους 24/7 χωρίς να περιμένουν στις ουρές των καταστημάτων. Ενδεικτικά, τους πρώτους έξι μήνες του 2020 εκδόθηκαν γύρω στις 50.000 χρεωστικές κάρτες. Η Ελληνική Τράπεζα είναι
η μόνη που προσφέρει δωρεάν έκδοση χρεωστικής κάρτας με ένα τηλεφώνημα, αλλά και η πρώτη που έδωσε τη δυνατότητα στους πελάτες της να αποκτήσουν πρόσβαση στα ψηφιακά κανάλια και στους λογαριασμούς τους χωρίς να
χρειάζεται να επισκεφθούν κάποιο κατάστημα της Τράπεζας.

Σε γερές βάσεις

Από την έναρξη της κρίσης, δεσμευτήκαμε στη στήριξη των βιώσιμων πελατών μας ώστε να ανταπεξέλθουν στις προκλήσεις της κρίσης, παρέχοντας την απαραίτητη ρευστότητα μέσω της διευκόλυνσης καταβολής οφειλών
και της χρηματοδότησης κεφαλαίου κίνησης. Παράλληλα, θα αξιοποιήσουμε και το πακέτο μέτρων διοχέτευσης ρευστότητας που ανακοινώθηκε πρόσφατα από την κυβέρνηση. Η Ελληνική Τράπεζα πατά σε γερές βάσεις και το σημαντικότερο είναι ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει γίνει ακόμα πιο ισχυρή και καλύτερα εφοδιασμένη για να ανταπεξέλθει σε σημαντικές προκλήσεις, όπως είναι η παρούσα.

Η κρίση μας βρήκε προετοιμασμένους, αντιμετωπίζοντάς την από θέση ισχύος. Στο τέλος του 2019 είχαμε ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια στο 22,5%, από τους υψηλότερους δείκτες μεταξύ των ευρωπαϊκών τραπεζών, αλλά και ισχυρή ρευστότητα με τον Δείκτη Απαίτησης Κάλυψης Ρευστότητας στο 512%. Παράλληλα, μειώθηκε το ρίσκο στον ισολογισμό μας αφού οι καθαρές Μη Εξυπηρετούμενες Χορηγήσεις προς περιουσιακά στοιχεία βρίσκονται στο 3,6%, ενώ παράλληλα εξασφαλίζονται από προβλέψεις και εξασφαλίσεις πέραν του 140%. Τα πιο πάνω, σε συνδυασμό με την ενισχυμένη κερδοφορία €108,4 εκατ. Μετά τη φορολογία το 2019, αποδεικνύουν την ευρωστία και τη
σταθερότητα της διευρυμένης πλέον Ελληνικής Τράπεζας.

Η Ελληνική Τράπεζα διαθέτει ένα στέρεο και μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό μοντέλο, το οποίο προστατεύει τις καταθέσεις των πελατών της, προσφέρει εμπιστοσύνη στους δανειολήπτες και δημιουργεί αξία για τους μετόχους της. Αξίζει να σημειωθεί ότι όσον αφορά την Κεφαλαιακή Επάρκεια η Ελληνική Τράπεζα διαθέτει έναν από τους υψηλότερους Δείκτες Απαίτησης Κάλυψης Ρευστότητας στην Ευρώπη.

Επιστρέφοντας στην ανάπτυξη

Στόχος είναι η επιστροφή στον αρχικό μας σχεδιασμό εντός του 2021. Για να επιτύχουμε αυτόν τον φιλόδοξο στόχο, χρειάζεται επιμονή και προσήλωση σε διαρθρωτικές και διορθωτικές κινήσεις. Προτεραιότητα παραμένει η επιτάχυνση της απομόχλευσης του ισολογισμού της Τράπεζας από Μη Εξυπηρετούμενες Χορηγήσεις. Η πανδημία μας καθυστέρησε, όμως συνεχίσουμε τις προσπάθειες για μείωση των κινδύνων στον ισολογισμό τόσο μέσω οργανικών όσο και μη-οργανικών λύσεων.

Παράλληλα, μένουμε προσηλωμένοι στη ψηφιακή μας μετεξέλιξη. Η πανδημία Covid-19 επιτάχυνε τη διαδικασία εστίασης στα εναλλακτικά κανάλια εξυπηρέτησης (Mobile App, Web Banking, ATM, κάρτες ανέπαφων συναλλαγών). Κατά το lockdown πέραν του 40% των πελατών που παραδοσιακά χρησιμοποιούσαν μόνο τα καταστήματα για τις τραπεζικές τους συναλλαγές, εξυπηρετήθηκε από τα εναλλακτικά κανάλια. Η χρήση των εναλλακτικών καναλιών εξυπηρέτησης αυξήθηκε κατά 30% από τον Φεβρουάριο ως τον Απρίλιο ενώ είχαμε πέραν των 10.000 νέων εγγραφών στα ψηφιακά μας κανάλια, 35% αύξηση στις ψηφιακές συναλλαγές και σχεδόν 40% αύξηση στις ηλεκτρονικές πληρωμές λογαριασμών. Σημαντική ήταν και η στροφή των πελατών στις ΑΤΜ, τις οποίες έμαθαν πλέον να χρησιμοποιούν για διάφορες συναλλαγές πέραν της κλασικής ανάληψης μετρητών. Πλέον, καταθέτουν χρήματα και επιταγές, τυπώνουν σύντομες καταστάσεις ό,τι ώρα τους βολεύει και πολλά άλλα. Το ευρύ δίκτυο ATMs νέας γενιάς της Ελληνικής Τράπεζας καλύπτει το 85% των τραπεζικών συναλλαγών, παρέχοντας εξυπηρέτηση 24/7.

Κοιτάζοντας στο μέλλον, η Ελληνική Τράπεζα εξακολουθεί να στοχεύει σε ένα πρωτοπόρο και κερδοφόρο Οργανισμό, που να διασφαλίζει προστασία στους καταθέτες του και να δημιουργεί σταθερή και βιώσιμη κερδοφορία για τους μετόχους. Συνεχίζουμε την αναπτυξιακή μας στρατηγική και μέσω μιας καθαρά πελατοκεντρικής προσέγγισης χρηματοδοτούμε την ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας, υποστηρίζοντας όλους τους βιώσιμους πελάτες μας και στον τομέα της λιανικής τραπεζικής αλλά και των επιχειρήσεων.

* Ο κ. Ιωάννης Μάτσης είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικής Τράπεζας.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.com.cy

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση