ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Οι επιχειρήσεις να επενδύσουν σε προσωπικό και τεχνολογία

Συνέντευξη του Χρίστου Κωμοδρόμου στην Οικονομική Καθημερινή

Της Ειρήνης Χριστοφόρου


Χρίστος Κωμοδρόμος - MEDIA LAB


«Προσπεράσαμε την κρίση της πανδημίας και είμαστε έτοιμοι για το άνοιγμα της αγοράς», δηλώνει στο ΔΕΚΑ στα ΔΕΚΑ ο Χρίστος Κωμοδρόμος, της Media Lab. Αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία του συμπεριφέρθηκε κατά την περίοδο της κρίσης, τις επαφές με τους πελάτες της, με τους οποίους υπάρχει διαχρονική σχέση, την τηλεργασία και τις νέες συνήθειες που φέρνει η πανδημία. Αναφέρεται ακόμα στους κερδισμένους από την κρίση και συμβουλεύει τις επιχειρήσεις να επενδύσουν σε προσωπικό και τεχνολογία.

1. Πόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις «ζεστούς» τους διαφημιζόμενους στην πανδημία για να συνεχίσουν να επικοινωνούν τα μηνύματά τους;

Με την πλειοψηφία των πελατών μας, υπάρχει διαχρονική σχέση. Στην βάση αυτής της σχέσης, σε μόνιμη βάση ενημερώνουμε για τις τάσεις της αγοράς και τις ευκαιρίες που δημιουργούνται για διασπορά των διαφημιστικών τους μηνυμάτων. Την περίοδο της πανδημίας, πελάτες μας, των οποίων οι επιχειρήσεις τελούσαν υπό ολική αναστολή εργασιών, δεν θα είχε νόημα, πιστεύω, για μας να συζητούμε για θέματα επικοινωνίας, όταν δεν υπήρχε η δυνατότητα αφενός των πωλήσεων και αφετέρου γνώση για το πότε θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα. Από την άλλη, είχαμε πελάτες μας με προϊόντα διαθέσιμα σε σημεία πώλησης, που δεν είχαν επηρεαστεί από την πανδημία π.χ. υπεραγορές, όπου οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν ή δεν επηρεάστηκαν από την πανδημία οπόταν και διατήρησαν τα διαφημιστικά τους πλάνα. Είχαμε και περιπτώσεις όπου υλοποιήσαμε διαφημιστικές καμπάνιες για προϊόντα πελατών όπου είδαν τα δεδομένα που είχε δημιουργήσει η πανδημία, ως ευκαιρία.

2. Οι επιδοτήσεις των επιχειρήσεων από την κυβέρνηση πιστεύετε ότι έπιασαν τόπο; Αν ναι, σε ποιο βαθμό;

Σίγουρα οι επιδοτήσεις αλλά και οι εφάπαξ χορηγήσεις βοήθησαν τα μέγιστα να διατηρήσουμε όλες τις θέσεις εργασίας και τις οικονομικές μας υποχρεώσεις προς τρίτους. Σε συνδυασμό με τη μείωση μη ουσιωδών εξόδων, πιστεύω ότι προσπεράσαμε την κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία και είμαστε έτοιμοι για το άνοιγμα της αγοράς.

3. Υπάρχει καταναλωτικό απόθεμα λόγω της πανδημίας;

Διαβάζοντας αναλύσεις που αφορούν σε οικονομικά θέματα στα ΜΜΕ, αντιλαμβάνομαι ότι όντως υπάρχει απόθεμα το οποίο έχει δημιουργηθεί κατά την περίοδο της πανδημίας. Ίσως ένα στοιχείο που τεκμηριώνει ως ένα βαθμό το πιο πάνω, είναι η αύξηση που παρατηρείται στο ύψος των καταθέσεων στις τράπεζες.

4. Σε ποιους τομείς πιστεύετε ότι θα κατευθυνθεί η κατανάλωση στην μετά την πανδημία εποχή;

Μετά από τέτοια τραυματική εμπειρία που έχει δημιουργήσει η πανδημία, ο κόσμος διψά για διασκέδαση, για ταξίδια και διακοπές και οτιδήποτε άλλο προσφέρεται στο να νιώσει ο καθένας «ελεύθερος» να ζήσει την ζωή του όπως και πριν από την πανδημία!

5. Οι πολυεθνικές επιχειρήσεις ή και τα διαφημιστικά δίκτυα με τα οποία συνεργάζεστε πώς αντιμετώπισαν αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση;

Αντιμετώπισαν την κατάσταση λίγο πολύ με τον ίδιο τρόπο που την αντιμετωπίσαμε και εδώ στην Κύπρο. Με μόνη διαφορά ίσως τις χρονικές περιόδους των Lock Down που υπήρχαν σε κάθε χώρα. Με τα στελέχη των εταιρειών, είχαμε επικοινωνία μέσω τηλεδιασκέψεων αφού οι πλείστοι εφάρμοσαν την τηλεργασία από το σπίτι.

6. Κατά την άποψή σας ποιοι ήταν οι κερδισμένοι της κρίσης; Ποια συμβουλή θα τους δίνατε;

Προφανώς, όσες εταιρείες δεν επηρεάστηκαν από την πανδημία. Πιστεύω ότι οι υπεραγορές, εταιρείες ειδών DIY, εταιρείες παραδόσεων δεμάτων, παραδόσεων φαγητού, τα χημεία. Η συμβουλή μου θα ήταν αφενός να διερευνήσουν δυνατότητες ανταπόδοσης στους καταναλωτές και αφετέρου, στην επένδυση στις επιχειρήσεις τους σε προσωπικό και τεχνολογία.

7. Ως προς τη διαχείριση αυτής της παγκόσμιας νέας τάξης πραγμάτων, τι γεύση σας αφήνει το κράτος μας αλλά και οι πολίτες του;

Θεωρώ ότι το κράτος διαχειρίστηκε, σε πολύ μεγάλο βαθμό, σωστά την πανδημία. Στήριξε όσο ποτέ άλλοτε τις επιχειρήσεις. Απέτρεψε με προγράμματα στήριξης να μην χαθούν θέσεις εργασίας και οι επιχειρήσεις να παραμείνουν βιώσιμες. Από τη άλλη, νιώθω ότι οι πολίτες στην πλειοψηφία τους συμπεριφέρθηκαν σωστά απέναντι στις εκκλήσεις των ειδικών για την πανδημία για τα μέτρα προστασίας. Φυσικά υπάρχουν και οι αρνητές που θεωρούν ότι όλα είναι ένα ψέμα. Και αυτό ισχύει μόνο μέχρι να νοσήσουν οι ίδιοι ή κάποιος δικός τους άνθρωπος!

8. Ποιες συνήθειες ήρθαν για να μείνουν κατά την άποψή σας;

Σίγουρα έχει επιταχυνθεί η στροφή μας στο διαδίκτυο για την διεκπεραίωση εκκρεμοτήτων που προ πανδημίας επιλέγαμε να το πράξουμε με προσωπική επίσκεψη. Εταιρείες πίσπευσαν την ετοιμασία των διαδικτυακών τους καταστημάτων, προφανώς εξ ανάγκης λόγω της πανδημίας, ώστε να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις από τα lock down. Ως εκ τούτου, όσο βελτιώνεται η εξοικείωση στην χρήση του διαδικτύου ειδικά σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, οι διαδικτυακές συναλλαγές θα γίνονται όλο και περισσότερο σε πιο μόνιμη βάση. Θεωρώ ότι η πανδημία έχει δημιουργήσει ένα νέο τρόπο σκέψης σε πολλούς εργοδότες, όσον αφορά τα εργασιακά. Δυνητικά, θα έχουμε συνδυασμό προσωπικής παρουσίας σε χώρο εργασίας και εφαρμογή κάποιου συστήματος τηλεργασίας. Από την στιγμή που η παραγωγικότητα, η απόδοση αλλά και η ομαδικότητα δεν επηρεάζονται, τότε θα πρέπει να αναμένουμε ακόμη και την ενίσχυση της τηλεργασίας.

9. Το φαινόμενο «Netflix» τι επίδραση πιστεύετε θα έχει στη διαφημιστική αγορά και με ποιον χρονικό ορίζοντα;

Από αναλύσεις που έχω μελετήσει, θεωρώ δεδομένο ότι το Netflix, όπως και αρκετές αν όχι όλες οι συνδρομητικές πλατφόρμες streaming περιεχομένου, θα προσθέσουν την δυνατότητα προγραμματισμού διαφημιστικών μηνυμάτων καθότι το μοντέλο με χαμηλή μηνιαία συνδρομή μόνο, δεν είναι βιώσιμο. Ως εκ τούτου, ίσως δούμε διάφορα επίπεδα συνδρομών, π.χ χαμηλή συνδρομή με διαφημιστικά μηνύματα, υψηλή συνδρομή premium με “Ads Free” περιβάλλον. Θα ανέμενα κάτι τέτοιο να συμβεί αφού ανοίξουν και οι υπόλοιπες πλατφόρμες την ευρωπαϊκή αγορά, πχ. Disney+.

Άνθρωποι της επικοινωνίας απαντούν για τις αλλαγές που φέρνει η νέα εποχή.

10. ΛΑΚΩΝΙΚΑ

1. Digital ή Τηλεόραση;
Τηλεόραση

2. Netflix ή AppleTv;
Netflix

3. Ραδιόφωνο ή Spotify;
Ραδιόφωνο

4. Ανάλυση ή είδηση;
Ανάλυση

5. Desktop ή mobile
Desktop

6. Twitter ή Instragram;
Instagram

7. Facebook ή Youtube;
Youtube

8. Notifications ή email;
Email

9. Zoom ή Teams;
Teams

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση

X