ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Στο προσκήνιο η συγχώνευση Renault-Nissan και στο βάθος Fiat

Στόχος της προσέγγισης αυτής είναι να εξαγοραστεί η τελευταία και να συγκροτηθεί ένας πανίσχυρος κολοσσός.

Kathimerini.gr

REUTERS, BLOOMBERG

Μία παλαιότερη συζήτηση για την ενδεχόμενη δημιουργία μιας σημαντικής διεθνούς «υπερδύναμης» στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας επανέρχεται στο προσκήνιο, σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας The Financial Times. Eιδικότερα, η γαλλική Renault, η οποία έχει πολυετή κοινοπραξία με την ιαπωνική Νissan, σχεδιάζει την επανεκκίνηση συζητήσεων για τη συγχώνευσή τους. Η διαδικασία θα ξεκινήσει μέσα στο προσεχές 12μηνο και όταν πραγματοποιηθεί η γαλλοϊαπωνική συνένωση, στη συνέχεια θα οργανωθεί η προσέγγιση της Fiat Chrysler Automobiles (FCA).

Στόχος της προσέγγισης αυτής είναι να εξαγοραστεί η τελευταία και να συγκροτηθεί ένας πανίσχυρος κολοσσός. O αμφιλεγόμενος ιδρυτής της κοινοπραξίας Renault-Nissan, πρώην επικεφαλής της και κατηγορούμενος για οικονομικές ατασθαλίες, Κάρλος Γκοσν, είχε πρώτος ξεκινήσει τις επαφές για συγχώνευση Renault-Fiat. Αυτές είχαν λάβει χώρα προ δύο ή τριών ετών, όπως αναφέρει η εφημερίδα, επικαλούμενη καλά πληροφορημένες πηγές. Επιπλέον, επισημαίνει ότι σε εκείνη τη συγκυρία το Παρίσι είχε διατυπώσει τις αντιρρήσεις του για τη συμμαχία. Πέραν αυτών των σχεδίων, όπως αναφέρει το Reuters, η Nissan αναδιοργανώνει το σύστημα διακυβέρνησής της, ώστε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο Κάρλος Γκοσν, στον οποίο είχαν συγκεντρωθεί υπερεξουσίες. Στη γαλλοϊαπωνική συμμαχία συμμετέχει και η επίσης ιαπωνική Mitsubishi.

Αξιοπιστία

Πάντως, υπενθυμίζεται ότι πέρυσι τον Νοέμβριο ο κάποτε κραταιός Κάρλος Γκοσν συνελήφθη για οικονομικές ατασθαλίες σχετιζόμενες με τις αμοιβές του από τη Νissan και το πώς τις δήλωνε στις οικονομικές υπηρεσίες της Ιαπωνίας, ενώ αποφυλακίστηκε πρόσφατα. Τόσο στην ιαπωνική όσο και στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έγιναν διοικητικές αλλαγές, ώστε να αμβλυνθεί ο αντίκτυπος από την υπόθεση Γκοσν, να βελτιωθεί η εταιρική διακυβέρνηση και να αποκατασταθεί η αξιοπιστία τους. Στο πηδάλιο του διοικητικού συμβουλίου της κοινοπραξίας Renault-Nissan τοποθετήθηκε ο Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ. Και αυτός ο ανασχηματισμός έχει ενισχύσει την πεποίθηση ότι τα δύο συμβαλλόμενα μέρη μπορούν να προχωρήσουν τα σχέδια συγχώνευσης των δραστηριοτήτων τους. Εάν όλα αυτά ευοδωθούν και υλοποιηθεί και η εξαγορά της Fiat Chrysler Automobiles, τότε θα δημιουργηθεί ένας διεθνούς βεληνεκούς όμιλος (Renault-Nissan-Fiat Chrysler Automobiles), o oποίος θα μπορέσει ευθέως να ανταγωνιστεί τη Volkswagen και την Toyota.

Αναφορικά, τώρα, με την επείγουσα ανάγκη να εξυγιανθεί το σύστημα διακυβέρνησης πρωτίστως της Nissan αλλά και της Renault κατόπιν, υπάρχουν πορίσματα σχετικής έρευνας. Η Nissan είχε αναθέσει σε ανεξάρτητη επιτροπή να μελετήσει το σύστημα αυτό και συμπέρανε τα εξής: ότι ενδεχομένως έγινε παραβίαση της νομοθεσίας και ο εκδιωχθείς πρώην πρόεδρός της Γκοσν είχε χρησιμοποιήσει για ίδιον όφελος χρήματα της εταιρείας. Στα χέρια του Κάρλος Γκοσν είχαν συγκεντρωθεί πολλές εξουσίες, ενώ στον διακανονισμό για τις αμοιβές του εν υπηρεσία και μετά τη συνταξιοδότησή του συμμετείχε και ο νυν διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Χιρότο Σαϊκάουα. Αφ’ ης στιγμής που προ 20ετίας η Renault με τον Κάρλος Γκοσν ως επικεφαλής της διέσωσε από χρεωκοπία και «βέβαιο θάνατο» τη Nissan, κανείς δεν τον αμφισβητούσε. Σύμφωνα με την επιτροπή, «ουδείς μπορούσε να φέρει αντιρρήσεις σε αυτόν, εφόσον είχε σχεδόν θεοποιηθεί ως σωτήρας». Τέλος, στις συστάσεις συγκαταλέγεται το να μην καταλαμβάνουν υψηλόβαθμες θέσεις στελέχη της Renault ή της Mitsubishi.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση