ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Το μοντέλο της Ford του 1920 ακολουθεί ο Μασκ για την Tesla

Ξεκίνησε μη γνωρίζοντας τίποτε για αυτοκίνητα και κατέληξε να έχει την εταιρεία με την υψηλότερη χρηματιστηριακή αξία στον κλάδο μέσα σε διάστημα δεκαέξι χρόνων

Kathimerini.gr

Ο Ελον Μασκ λαμβάνει εύσημα ως καινοτόμος επιχειρηματίας και ιδρυτής της καλιφορνέζικης Tesla, που έχει αλλάξει τα δεδομένα του παιχνιδιού. Ξεκίνησε μη γνωρίζοντας τίποτε για αυτοκίνητα και κατέληξε να έχει την εταιρεία με την υψηλότερη χρηματιστηριακή αξία στον κλάδο μέσα σε διάστημα δεκαέξι χρόνων. Ωστόσο, τα όσα πέτυχε δείχνουν πως είναι περισσότερο ένας άνθρωπος που μαθαίνει γρήγορα. Κι έτσι μπορεί να σφυρηλατεί συμμαχίες με εταιρείες που διαθέτουν τεχνολογία την οποία δεν έχει η Tesla, να προσλαμβάνει τους πιο άξιους υπαλλήλους τους και μετά να κάνει άλματα, υπερβαίνοντας όρια που δεν μπορούν να υπερβούν οι λιγότερο ριψοκίνδυνοι συνεταίροι του. Σήμερα ο Eλον Mασκ και η ομάδα του προετοιμάζονται να σχεδιάσουν τα νέα βήματα της Tesla, ώστε να μπορέσει να αποκτήσει μεγαλύτερη αυτάρκεια ως εταιρεία και να μην εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τους προμηθευτές της.

Ο νέος σχεδιασμός κυψελών καυσίμου καθώς και οι διάφορες διαδικασίες για την κατασκευή τους είναι απλά λίγες από τις εξελίξεις που θα επιτρέψουν στην Tesla να περιορίσει την εξάρτησή της από την Panasonic, την ιαπωνική εταιρεία που είναι συνεταίρος της και την προμηθεύει μπαταρίες.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν στο Reuters ότι ο Ελον Μασκ επιθυμεί κάθε τμήμα της δουλειάς του να μην εξαρτάται από άλλο και –είτε με τον έναν τρόπο είτε με τον άλλο– πιστεύει ότι μπορεί να το κάνει καλύτερα, ταχύτερα και φθηνότερα από τους προμηθευτές του – κι άλλοτε αποδεικνύεται σωστός, άλλοτε όχι. Στη συνεργασία του με την Daimler, η οποία τον βοήθησε να τελειοποιήσει το Model S, ο Ελον Μασκ γνώρισε τους αισθητήρες, που βοηθούν το αυτοκίνητο να παραμείνει εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, αλλά και το εξελιγμένο λογισμικό στο αυτοκίνητο. «Οχι μόνο έμαθε για τους αισθητήρες, αλλά πήγε πολύ παραπέρα. Είχαμε ζητήσει από τους μηχανικούς μας να φθάσουν στο φεγγάρι κι εκείνος πήγε κατευθείαν στον Αρη», λέει υψηλόβαθμο στέλεχος της Daimler. Από τη δε σχέση του με την Toyota, που είχε επενδύσει στην Tesla αρχικά, έμαθε τον έλεγχο ποιότητας. Στη συνέχεια προσέλαβε στελέχη των Daimler και Toyota, των τεχνολογικών κολοσσών Google, Amazon και Apple, αλλά και των αυτοκινητοβιομηχανιών Ford, Audi κ.λπ.

Η Tesla διατηρεί συνεργασίες για την παραγωγή μπαταριών με την Panasonic, τη νοτιοκορεατική LG Chem και την κινεζική Contemporary Amperex Technology, τις οποίες και θα διατηρήσει. Αλλά ταυτόχρονα η Tesla θα προχωρήσει και στον έλεγχο της παραγωγής των κυψελών καυσίμου, του βασικού δηλαδή στοιχείου της δέσμης μπαταριών σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σε ιδιαίτερα αυτοματοποιημένα εργοστάσια.

Ενα εξ αυτών βρίσκεται κοντά στο Βερολίνο στη Γερμανία και ένα άλλο στο Φρέμοντ στην Καλιφόρνια. Για να επιτύχει τον στόχο της αυτό, η Tesla έχει προσλάβει πάμπολλους ειδικούς στην κατασκευή και παραγωγή των εν λόγω κυψελών. Στόχος του Ελον Μασκ ήταν να δημιουργήσει μια άκρως καθετοποιημένη εταιρεία ή αλλιώς την ψηφιακή εκδοχή του μοντέλου παραγωγής που είχε δημιουργήσει η Ford στα τέλη του 1920. Ο πρώην διευθυντής της προμηθευτικής αλυσίδας στην Tesla, Τομ Βέσνερ, αναφέρει ότι «ο Ελον πίστευε πως μπορούσε να βελτιώσει καθετί που κατασκεύαζαν οι προμηθευτές του, και εννοούμε καθετί».

Σε δημοσίευμα του Reuters τον Μάιο αναφερόταν ότι η καλιφορνέζικη εταιρεία πρόκειται να αποκαλύψει φθηνές μπαταρίες, οι οποίες έχουν σχεδιαστεί να διαρκέσουν 1.000.000 μίλια. Επιπλέον, ασχολείται με το να εξασφαλίσει απευθείας προμήθεια βασικών υλικών των μπαταριών, όπως είναι το νικέλιο, ενώ παράλληλα κάνει δοκιμές ώστε οι κυψέλες να μην χρειάζονται το ακριβό κοβάλτιο. Πειραματίζεται, τέλος, με την παραγωγή υψηλής αυτοματοποίησης, ώστε να επιταχύνει τη διαδικασία.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση