ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Μικροί θεατές και επίδοξοι κινηματογραφιστές

Ταινίες διαφορετικές, όπως υποστηρίζουν οι υπεύθυνοί του, διαλεγμένες «κόντρα στα στερεότυπα που αναπαράγουν η τηλεόραση και το Χόλιγουντ»

Kathimerini.gr

ΤΟΥ ΑΙΜΙΛΙΟΥ ΧΑΡΜΠΗ

Λένε ότι το πιο δύσκολο και απαιτητικό κινηματογραφικό κοινό είναι τα παιδιά και οι έφηβοι. Επίσης είναι αυτό που, αναλογικά του πλήθους του, φέρνει τα περισσότερα και (κυρίως) πιο σταθερά έσοδα στη βιομηχανία του σινεμά, η οποία με τη σειρά της αποβλέπει σε αυτό ακόμη και σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας. Το 23ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους, πάντως, σίγουρα δεν έχει σκοπό το κέρδος. Διεξάγεται άλλωστε δωρεάν και διαδικτυακά φέτος, από αύριο και μέχρι τις 5/12, καλώντας μικρούς και μεγάλους να συντονιστούν στο online.olympiafestival.gr και να παρακολουθήσουν 90 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, από όλο τον κόσμο.

Ταινίες διαφορετικές, όπως υποστηρίζουν οι υπεύθυνοί του, διαλεγμένες «κόντρα στα στερεότυπα που αναπαράγουν η τηλεόραση και το Χόλιγουντ». Πράγματι, ένα πάγιο ζήτημα του παιδικού και του νεανικού σινεμά έχει να κάνει με το ποια θέματα θεωρούνται «κατάλληλα» γι’ αυτές τις ηλικίες. Το Φεστιβάλ Ολυμπίας απαντά με θάρρος, όλα: η οικογένεια, η φιλία, ο έρωτας, η φύση, οι τέχνες, το Διαδίκτυο, αλλά και τα κοινωνικά: η μετανάστευση, η φτώχεια, η παραβατικότητα, ο θρησκευτικός φανατισμός και, φυσικά, η πανδημία. Τρόπος υπάρχει πάντα να παρουσιαστούν όλα αυτά έτσι ώστε να συμφωνούν με τον ψυχισμό αλλά και την ανεπτυγμένη, συχνά ιδιοφυή, φαντασία των παιδιών.

Στιγμιότυπο από το ντοκιμαντέρ «A Second Family».

Τα διαγωνιστικά τμήματα του φεστιβάλ είναι και φέτος αρκετά. Μεγάλου και μικρού μήκους μυθοπλασίας, κινουμένων σχεδίων και ντοκιμαντέρ, με φιλμ που έρχονται από 47 συνολικά χώρες του κόσμου. Ενδεικτικά ξεχωρίζουμε την «Αντιγόνη» από τον Καναδά, η οποία μεταφέρει την αρχαιοελληνική τραγωδία στη σύγχρονη εποχή, με ηρωίδα μια έφηβη μετανάστρια και… χορό τους συνομηλίκους της, που κινητοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης· το «Γιος-Μάνα» από το Ιράν, με ένα παράλογο δίλημμα, ενδεικτικό των οπισθοδρομικών παραδόσεων· το «When Hitler Stole Pink Rabbit» της βραβευμένης με Οσκαρ Γερμανίδας Καρολίνε Λινκ, με πρωταγωνίστρια μια 9χρονη Εβραιοπούλα που βιώνει τον ξεριζωμό αλλά και την ανιδιοτελή αγάπη κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ξεχωριστό ενδιαφέρον έχει φέτος το ειδικό τμήμα «Camera Zizanio», το οποίο κάθε χρόνο δίνει στα παιδιά από την Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο την ευκαιρία να γυρίσουν τις δικές τους ταινίες μικρού μήκους, μόνα τους ή στο πλαίσιο του σχολείου. Αυτή τη φορά, τα περισσότερα φιλμ γυρίστηκαν σε συνθήκες περιορισμού, οι οποίες πάντως φαίνεται πως ενέπνευσαν τους μικρούς κινηματογραφιστές με εντυπωσιακά αποτελέσματα, όπως μας λένε οι διοργανωτές.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Σινεμά: Τελευταία Ενημέρωση