
Kathimerini.gr
Υστερα από μία δεκαετία καθαρισμού και αποκατάστασης, τα μουσεία του Βατικανού αποκάλυψαν πρόσφατα στο κοινό την «τελευταία και πιο σημαντική» αίθουσα στο Αποστολικό Παλάτι, από τις λεγόμενες «Αίθουσες του Ραφαήλ». Η αίθουσα, η οποία ζωγραφίστηκε από τον Ραφαήλ και τους μαθητές του ξεκινώντας από το 1500, είναι αφιερωμένη στον Μεγάλο Κωνσταντίνο και στη συμβολή του στη διάδοση της χριστιανικής πίστης στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και «έκρυβε» μια ιδιαίτερη τεχνική του ζωγράφου. «Με αυτήν την αποκατάσταση, ξαναγράφουμε ένα μέρος της ιστορίας της τέχνης που αφορά την κληρονομιά του ανθρώπου που πέθανε στο απόγειο της Αναγέννησης», είπε η διευθύντρια των μουσείων, Μπάρμπαρα Τζάτα, στο Associated Press.
Ο Πάπας Ιούλιος Β΄ κάλεσε τον νεαρό Ραφαήλ στη Ρώμη το 1508 για να διακοσμήσει ένα από τα διαμερίσματά του. Ακόμη και εκείνη την εποχή, υπήρχαν αναφορές ότι ο ζωγράφος ήθελε να διακοσμήσει την αίθουσα με λάδι απευθείας στον τοίχο, για να δώσει στις εικόνες μεγαλύτερη λαμπρότητα. Οι τεχνικοί ανακάλυψαν ότι δύο γυναικείες φιγούρες, η Φιλία και η Δικαιοσύνη, ήταν στην πραγματικότητα ελαιογραφίες σε τοίχο, όχι τοιχογραφίες στις οποίες το χρώμα εφαρμόζεται σε υγρό σοβά. Ωστόσο ο Ραφαήλ πέθανε πριν ολοκληρωθεί η αίθουσα και οι μαθητές του δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν την τεχνική του.