ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
 

Θέλουμε το φεστιβάλ μας να έχει μια οικειότητα και μια ζεστασιά

Η Στέγη Χορού Λευκωσίας διοργανώνει για 14η χρονιά το φεστιβάλ On Bodies

Του Απόστολου Κουρουπάκη

Του Απόστολου Κουρουπάκη

kouroupakisa@kathimerini.com.cy

Η Στέγη Χορού Λευκωσίας διοργανώνει για 14η χρονιά το φεστιβάλ On Bodies, όπως έχει μετονομαστεί τα δύο τελευταία χρόνια, το οποίο πραγματοποιείται στις 27-30 Μαΐου με παραστάσεις, εργαστήρια και συζητήσεις που θα παρουσιαστούν στην κύρια σκηνή, αλλά και στον κήπο της Στέγης Χορού Λευκωσίας. Στη φετινή έκδοσή του έχει χωριστεί σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες, το Bodies on Stage, που είναι παραστάσεις διάρκειας 25 περίπου λεπτών στην κύρια σκηνή της Στέγης, το Bodies in the Garden, που είναι πεντάλεπτες παρουσιάσεις στον κήπο που περιβάλλει τη Στέγη, και το Future Bodies, που είναι μια σειρά από μικρές ομιλίες που αφορούν το μέλλον του χορού. Για το φεστιβάλ μίλησα με τον Πέτρο Κονναρή, καλλιτεχνικό διευθυντή της Στέγης Χορού Λευκωσίας, ο οποίος μου λέει πώς το φεστιβάλ είναι ένα αρκετά διεπιστημονικό φεστιβάλ και θα περιλαμβάνει παραστάσεις σύγχρονου χορού και performances, μιας και συμμετέχουν και καλλιτέχνες που είναι διεπιστημονικοί ή προέρχονται από την performance art, με έργα νέων, αλλά και καταξιωμένων καλλιτεχνών με βάση την Κύπρο και το εξωτερικό, που προτείνουν διάφορες πτυχές, πρακτικές και αισθητικές του καλλιτεχνικού σώματος του χορού. Σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «θέλουμε να συνεχίσουμε μια πρωτοβουλία από τους φορείς του χορού, για να δούμε τις ανάγκες της χορευτικής κοινότητας, πώς χτίζουμε την εξέλιξη του πεδίου».

–Για 14η χρονιά το φεστιβάλ On Bodies, λοιπόν...

–Το φεστιβάλ θα περιλαμβάνει παραστάσεις σύγχρονου χορού και performances, μιας και συμμετέχουν και καλλιτέχνες που είναι διεπιστημονικοί ή προέρχονται από την performance art, είναι ένα αρκετά διεπιστημονικό φεστιβάλ, με έργα νέων, αλλά και καταξιωμένων καλλιτεχνών με βάση την Κύπρο και το εξωτερικό. Βασικά, θέλουμε να συνεχίσουμε μια πρωτοβουλία από τους φορείς του χορού, για να δούμε τις ανάγκες της χορευτικής κοινότητας, πώς χτίζουμε την εξέλιξη του πεδίου».

–Φέτος υπάρχει κάποια διαφοροποίηση;

–Γι’ αυτό και φέτος έχουμε νέα ενδιαφέροντα κομμάτια. Το ένα είναι ένα οκτάωρο performance που θα ξεκινήσει από το πρωί του Σαββάτου, μέχρι και το τέλος του φεστιβάλ και πρόκειται για ένα περιπατητικό performance, που θα είναι κατά κάποιο τρόπο μια αναγνώριση της Λευκωσίας και οι θεατές θα μπορούν να το παρακολουθούν διαδικτυακά, και να εντοπίζουν τον performer artist. Το άλλο θα είναι πιο συμμετοχικό, αλλά και άλλα που βάζουν τον θεατή σε μια πιο συμβατική θέση του πώς παρακολουθώ τον χορό. Βασικά, αυτό που με ενδιαφέρει να φέρω στο φεστιβάλ είναι το πώς παρακολουθώ κάτι. Στην έκδοση επίσης που θα έχουμε για το φεστιβάλ έχουμε εντάξει κάποιες σχετικές απλές ερωτήσεις, όπως το τι βλέπεις, τι ακούς, πώς συνδέεις αυτό που παρακολουθείς με το σήμερα. Αυτό που προσπαθήσαμε να κάνουμε με την επιτροπή επιλογής ήταν να έχουμε ένα φεστιβάλ, με έργα πιο conceptual, με έργα που είναι πιο χορογραφικά, αφηρημένα και πολιτικά έργα. Γενικά να έχουμε ένα καλλιτεχνικό εύρος, πάντα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του φεστιβάλ... ό,τι μπορεί να στηρίξει...

–Τι μπορεί και τι δεν μπορεί να στηρίξει;

–Αυτό που γίνεται φέτος, μαζί με τη Στέγη Χορού Λεμεσού, είναι ότι οι δύο Στέγες Χορού, Λευκωσίας και Λεμεσού, έχουν θεσμοθετηθεί και λαμβάνουν συγκεκριμένο κονδύλι από τις Πολιτιστικές Υπηρεσίας, χωρίς να πρέπει να αιτούνται για τα Προγράμματα Πολιτισμός. Σίγουρα αυτό μας βοηθάει, και να είμαστε πιο ανοικτοί σε αυτό που μπορούμε να κάνουμε. Οπωσδήποτε υπάρχουν τεχνικοί περιορισμοί, αλλά αυτό στο οποίο στοχεύουμε είναι το φεστιβάλ να έχει μια οικειότητα και μια ζεστασιά, αφού και ο χώρος μας τα προσφέρει αυτά...

–Μετά από 14 χρόνια τι θα έλεγες ότι έχει αλλάξει στο πεδίο του χορού; Πόσο έχει αναπτυχθεί;

–Υπάρχει σαφώς ανάπτυξη της τέχνης του χορού. Αυτό που παρατηρώ τα τελευταία χρόνια είναι ότι μπαίνει νέο αίμα, νέοι χορογράφοι, και βλέπω μια μεγάλη επιθυμία και να μπουν στον κόσμο και να δημιουργήσουν. Επίσης, βλέπω μια εξέλιξη στο πώς και ως θεατές, αλλά και ως δημιουργοί παρατηρούμε τον χορό. Αν θες, αυτό είναι που θα ήθελα και εγώ να φέρω, το πώς δηλαδή μπορούμε να παρατηρήσουμε και τι διαφορετικοί τρόποι παρακολουθούσης μπορούν να προκύψουν μέσα από το φεστιβάλ.

–Πώς παρακολουθούμε λοιπόν τον χορό; Ένας μη μυημένος θεατής; Υπάρχουν κανόνες;

–Δεν θα έλεγα πως υπάρχουν κανόνες. Θα πρέπει να είμαστε όλοι κατ’ αρχάς ανοικτοί σε αυτό που βλέπουμε, να αποδεχθούμε αυτό που παρακολουθούμε, αλλά και ότι ως θεατές έχουμε μια έγκυρη άποψη αυτού που βλέπουμε, ανεξαρτήτως του επιπέδου μας. Δεν έχει να κάνει με το σωστό ή το λάθος, αλλά να μπω σε έναν διάλογο με τον εαυτό μου...

–Στο ρωτάω γιατί το κοινό έχει μια δυσκολία στο να παρακολουθήσει τέτοιες εκδηλώσεις...

–Ο χορός έχει σίγουρα αυτή τη δυσκολία παρακολούθησης, διότι είναι λιγότερο γραμμικός, αν και όχι πάντα. Επειδή δεν υπάρχει ο λόγος, ή ότι η ιστορία είναι περισσότερο κατακερματισμένη ο κόσμος έχει αυτή τη δυσκολία και επειδή αναζητεί αυτή τη γραμμικότητα. Έχει λοιπόν ενδιαφέρον να φύγει ο θεατής από αυτή τη γραμμικότητα, και να δει τον χορό όπως σου είπα πριν.

–Ποιες είναι οι δυσκολίες του κόσμου του χορού;

–Σίγουρα είναι ένα θέμα αυτό με την αναγνώριση του καλλιτέχνη χορευτή. Επίσης, μία πρόκληση είναι η ανάπτυξη κοινού και αυτό έχει να κάνει πώς και εμείς οι ίδιοι επικοινωνούμε αυτό που κάνουμε προς οποιονδήποτε. Χρειάζεται περισσότερη συζήτηση, αλλά και να ακούμε. Και αυτό μάλιστα προσπαθούμε να κάνουμε και με το φεστιβάλ φέτος, με την ενότητα Future Bodies, που έχει να κάνει με το πώς μιλάμε για τις ανάγκες μας και τι χρειαζόμαστε, αλλά και με το εργαστήριο με την Έρικα Χαραλάμπους που έχει να κάνει με την κριτική χορού, πώς γενικά εκπαιδευόμαστε στο να γράψουμε, να συζητήσουμε για το τι είδαμε, αλλά και το πώς εν τέλει το παρουσιάζουμε.

–Είναι αλήθεια ότι σε αυτόν τον τομέα έχουμε κενό...

–Δεν έχουμε κριτικές χορού, και αυτό είναι που θέλουμε με το εργαστήριο της Έρικας να φέρουμε, στο πώς γράφουμε, και πάλι στο πλαίσιο αυτού που σου είπα προηγουμένως, κάθε άποψη είναι έγκυρη, πάντα με ευαισθησία και ειλικρίνεια αλλά και με κριτική ματιά.

–Κλείνοντας, τι θα ήθελες να αφήσει το Φεστιβάλ On Bodies και

–Θα ήθελα να αφήσει ότι ήταν ένα γεμάτο διήμερο. Θα ήθελα να δείξει μια νέα ταυτότητα, σε τι μπορεί να εξελιχθεί και φυσικά να φέρει κοντά την κοινότητα του χορού και τους φίλους της.

Περισσότερες Πληροφορίες

Πότε/Πού: ΦΕΣΤΙΒΑΛ ON BODIES 2022, Παρασκευή 27 – Δευτέρα 30 Μαΐου. Στέγη Χορού Λευκωσίας, Παρθενώνος 25, Λευκωσία.

Επικοινωνία: www.dancehouselefkosia.com | www.facebook.com/dancehouse.lefkosia 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS

Θέατρο-Χορός: Τελευταία Ενημέρωση