ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ανοδικά οι χριστουγεννιάτικες e-αγορές

Αύξηση εορταστικών πωλήσεων στις ΗΠΑ με ώθηση από τα ηλεκτρονικά καταστήματα

Kathimerini.gr

REUTERS, BLOOMBERG

Συγκρατημένη αύξηση αναμένεται να εμφανίσουν σε ετήσια βάση οι εορταστικές αγορές στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες τυπικά εγκαινιάστηκαν με την Ημέρα των Ευχαριστιών στις 26 Νοεμβρίου και την επονομαζόμενη Μαύρη Παρασκευή και εκτείνονται μέχρι την εκπνοή του 2015. Με την αρωγή των διαδικτυακών πωλήσεων εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα δείξουν αύξηση της τάξεως του 3,7%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία και τις εκτιμήσεις της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανεμπορίου στις ΗΠΑ, οι αγορές στα καταστήματα κυμαίνονται στα ίδια περίπου επίπεδα με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, ενώ πολύ μεγαλύτερες ήταν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις. Το τετραήμερο από την Πέμπτη 26 έως την Κυριακή 29 Νοεμβρίου περισσότερα από 103 εκατομμύρια άνθρωποι ψώνισαν ηλεκτρονικά στις ΗΠΑ, ενώ τα καταστήματα επισκέφθηκαν σχετικά λιγότεροι, και συγκεκριμένα 102 εκατομμύρια καταναλωτές. Η Μαύρη Παρασκευή –ανεξαρτήτως ορισμένων διενέξεων που κατά καιρούς παρατηρούνται μεταξύ των πελατών– θεωρείται η απαρχή των χριστουγεννιάτικων αγορών. Πέρυσι ο όμιλοι λιανεμπορίου αποφάσισαν να συνεχίσουν τις εκπτώσεις και τις προσφορές της Μαύρης Παρασκευής και μέσα στον Δεκέμβριο. Αποτέλεσμα ήταν να εκδηλωθεί πολύ δυναμικό καταναλωτικό κύμα την εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανεμπορίου, Ματ Σέι, εξέφρασε την αισιοδοξία του για το καταναλωτικό κλίμα, το οποίο βελτιώνεται χάρη στην πτώση της ανεργίας και τη φθηνή βενζίνη.

Γενικά, τα στελέχη των ομίλων του λιανεμπορίου ήταν ευχαριστημένα από τις δαπάνες του τετραημέρου. Πάντως, η μετατόπιση των καταναλωτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα δίνει ένα διπλό μήνυμα στον κλάδο: προσφέρει έναν παραπάνω δίαυλο για την προσέγγιση των καταναλωτών, αλλά ταυτόχρονα πλήττει τις πωλήσεις στα πολυκαταστήματα και στις αλυσίδες ένδυσης. Επιπλέον, πολλοί όμιλοι με δυσκολία ανταγωνίζονται τη διαδικτυακή υπεροχή της Amazon. Αναφορικά με τις κατά κεφαλήν δαπάνες, αυτές ανήλθαν στα 299,60 δολάρια, αλλά δεν μπορούν να συγκριθούν με το 2014, λόγω νέας μεθοδολογίας της ομοσπονδίας. Το 2014 οι ατομικές δαπάνες την περίοδο των Ευχαριστιών είχαν κυμανθεί στα 381 δολάρια και στα 407 δολάρια το 2013.

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Επιχειρήσεις: Τελευταία Ενημέρωση