ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Μετρό Θεσσαλονίκης: Εγκαίνια με πολιτικό χρώμα και έμμεσες αναφορές

Ταυτόχρονα άνοιξαν οι πόρτες των 13 σταθμών για τους πολίτες, που ανέμεναν επί ώρα απέξω μέσα στη βροχή για να τους επισκεφθούν

Kathimerini.gr

Τις πύλες του στο κοινό άνοιξε στη 13.30 το μεσημέρι το μετρό της Θεσσαλονίκης. Το σύνθημα έδωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, πατώντας «συμβολικά» (με την έννοια ότι… δεν αντιστοιχούσε σε κάποια λειτουργία) ένα μπλε κουμπί, που έδωσε το σύνθημα -για να αναχωρήσει ο πρώτος συρμός από το Αμαξοστάσιο.

Ταυτόχρονα άνοιξαν οι πόρτες των 13 σταθμών για τους πολίτες, που ανέμεναν επί ώρα απέξω μέσα στη βροχή για να τους επισκεφθούν.

Η τελετή εγκαινίων, που πραγματοποιήθηκε στο αμαξοστάσιο του μετρό στην Πυλαία, κράτησε περίπου 2,5 ώρες και ήταν έντονα πολιτική, με πολλές έμμεσες αναφορές στις αντιρρήσεις που εκφράστηκαν τα προηγούμενα χρόνια για πτυχές του έργου (ιδίως το θέμα των αρχαιοτήτων).

Την εκδήλωση ξεκίνησε ο διευθύνοντας σύμβουλος της Αττικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, εκφράζοντας τη χαρά του για τα εγκαίνια με τη φράση «ένα ταξίδι τελείωσε, ένα άλλο αρχίζει» και καταλήγοντας, απευθυνόμενους στους εργαζόμενους στο έργο: «Παιδιά, τα καταφέραμε».

Το «χορό» των πολιτικών αιχμών άνοιξε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης, αναφέροντας ότι η μακρά και πολύπαθη περίοδος κατασκευής του έργου «στάθηκε για πολλά χρόνια τροχοπέδη στην αναπτυξιακή πορεία της πόλης και οδήγησε στη συστηματική απαξίωση των θεσμών».

«Οι δεκαετίες που χρειαστήκαμε για να φτάσουμε εδώ δεν παραγράφονται. Σήμερα όμως πρέπει να κλείσει ένα κεφάλαιο δυσπιστίας. Η Θεσσαλονίκη έχει μόνο μια επιλογή, να πάει παρακάτω», ανέφερε.

Τον λόγο έλαβε ο Αλέξανδρος Εξάρχου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, που ήταν επικεφαλής της κατασκευαστικής κοινοπραξίας. «Ένα χρόνο νωρίτερα, όταν ανέλαβα τη διοίκηση της ΑΚΤΩΡ, δέχθηκα ένα τηλεφώνημα από εσάς πρωθυπουργέ, που αξιώνατε να είναι έτοιμο το έργο το Νοέμβριο του 2025»- για να διορθωθεί… από τον ίδιο τον πρωθυπουργό ως προς το έτος (2024).

Ο κ. Εξάρχου τόνισε τη συμβολή της κοινοπραξίας αλλά και των πολιτικών προϊσταμένων του έργου, προεξαρχοντος του πρωθυπουργού: «Αν δεν υπήρχε η δική σας εμμονή πρωθυπουργέ, το έργο δεν θα είχε ολοκληρωθεί στο χρόνο του».

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος, Απόστολος Τζιτζικώστας, επέλεξε να είναι… αυτοαναφορικός, σημειώνοντας πόσο υποστήριξε το έργο ως Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και θα υποστηρίξει τώρα την επέκτασή του από τη νέα του θέση.

Αλλά και έντονα «κομματικός», σημειώνοντας ότι «είμαι περήφανος γιατί το έργο ξεκίνησε με πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή και ολοκληρώθηκε με Κυριάκο Μητσοτάκη».

Αυτοαναφορικά ξεκίνησε και ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, αναφέροντας πως όταν ξεκίνησε το έργο και αυτός ξεκινούσε την πορεία του στην τοπική αυτοδιοίκηση «και 18 χρόνια αργότερα χορήγησα στο μετρό την άδεια λειτουργίας του».

Στη συνέχεια, ως πολιτικός προερχόμενος από τη Θεσσαλονίκη, επιτέθηκε επανειλημμένα σε όσους συγκρούστηκε πολιτικά για το έργο αυτό τα προηγούμενα χρόνια: «το έργο τροφοδοτήθηκε από πολιτικές και οικονομικές παθογένειες, αναμετρήθηκε με την τοξικότητα της εποχής και κατέληξε σε ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα», ανέφερε.

«Στο μέλλον εύχομαι να αφήσουμε το έργο έξω από την πολιτική- η Θεσσαλονίκη έζησε την πολιτικής εργαλειοποίηση του έργου», «το έργο τελείωσε επειδή τα έβαλε με τον πολιτικό βολονταρισμό και συγκρούστηκε με ιδεοληψίες και εμμονές», ήταν μερικές από τις αναφορές του (πάντως στην εκδήλωση παρέστησαν τόσο ο τέως υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, όσο και ο τέως πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος).

Πιο συγκρατημένος πολιτικά ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, που αναφέρθηκε στη μακρά διαδρομή και τις προκλήσεις του έργου. «Παραδίδουμε ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν γίνει ποτέ στην Ελλάδα από πλευράς τεχνικών απαιτήσεων και κόστους», ανέφερε, εξαίροντας τα οφέλη από τη λειτουργία του έργου.

Την εκδήλωση έκλεισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. «Το είπαμε και το κάναμε. Το έργο αυτό είναι σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και όλης της Ελλάδας», ανέφερε, ενώ επανέλαβε τη δέσμευσή του ότι το έργο θα επεκταθεί προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη.

«Στο μετρό καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της Ελλάδας που θέλουμε να αφήσουμε πίσω» ανέφερε, ενώ εκτίμησε ότι «πολλοί καλοπροαίρετοι πολίτες που είχαν επιφυλάξεις κατά τη διάρκεια του έργου, σήμερα θα αλλάξουν γνώμη». «Είμαι περήφανος και αποφασισμένος να μην αφήσω να χαθούν άλλες ευκαιρίες. Αρκετά με την ηττοπάθεια και τα συμπλέγματα», ανέφερε.

Και έκλεισε απευθυνόμενος σε όσους εργάστηκαν στο έργο («κάθε φορά που θα μπαίνετε στο μετρό, θα σκέφτεστε ότι έχετε βάλει το λιθαράκι σας») και στους πολίτες της Θεσσαλονίκης («Είμαι σίγουρος ότι θα αγαπήσετε, θα χαρείτε και θα προστατεύεσετε αυτό τον θησαυρό»).

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Ελλάδα: Τελευταία Ενημέρωση