ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Loading...
 

Ναυάγιο στη συνεργασία Apple με Kινέζους για μπαταρίες Ι.Χ.

Ζήτησε εργοστάσιο στις ΗΠΑ και αποκλειστικότητα χρήσης και εισέπραξε άρνηση

Kathimerini.gr

Ο λόγος ο οποίος ναυάγησαν οι συνομιλίες του αμερικανικού κολοσσού της Apple με τις κινεζικές εταιρείες κατασκευής μπαταριών CATL και BYD είναι ότι εμμένει σε μια μονοπωλιακή οπτική. Ζήτησε από τις δυνητικές συνεταίρους της να στελεχώσουν ομάδες και να κατασκευάσουν εργοστάσια μπαταριών στις Ηνωμένες Πολιτείες, τις οποίες μπαταρίες, όμως, θα χρησιμοποιούσε μόνον η ίδια για τα μελλοντικά ηλεκτρικά της αμάξια. Η απάντηση που έλαβε και από τις δυο ήταν αρνητική, ενώ και η CATL ούτως ή άλλως δεν ενδιαφερόταν να διατηρεί μονάδα στις ΗΠΑ. Τα σχετικά αναφέρει σε αποκλειστικό δημοσίευμά του το ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς, επικαλούμενο έγκυρες πηγές και επισημαίνοντας ότι οι κινεζικές εταιρείες ενημέρωσαν κάποια στιγμή το προηγούμενο δίμηνο τον αμερικανικό κολοσσό για την αδυναμία τους να ανταποκριθούν στις προδιαγραφές του. Παρά ταύτα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η Apple δεν απελπίζεται και προσβλέπει σε επανάληψη των επαφών μαζί τους.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι κινεζικές εταιρείες κατασκευής μπαταριών για τα αυτοκίνητα που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια, βρίσκονται σε πιο προχωρημένη φάση από τις ανταγωνίστριές τους ως προς την παραγωγή φθηνότερων προϊόντων. Πρόκειται για μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος(LFP), που απαιτούν λιγότερο κόστος κατασκευής και αυτές προτιμά η Apple. Καθόλου τυχαία προ ολίγων ημερών και η καλιφορνέζικη αυτοκινητοβιομηχανία Tesla ανακοίνωσε πως για τα φθηνότερα μοντέλα της θα χρησιμοποιεί αυτές τις μπαταρίες και όχι εκείνες των ιόντων λιθίου, όπως έκανε μέχρι πρότινος.

Από τη δική της πλευρά η CATL, η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο στην κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, δεν έδειξε να ενδιαφέρεται για εργοστάσιο στις ΗΠΑ, αφενός λόγω δαπάνης, αφετέρου λόγω των τεταμένων σινοαμερικανικών σχέσεων, όπως τόνισαν οι προαναφερθείσες πηγές. Συν τοις άλλοις, η κινεζική εταιρεία θεώρησε αδύνατον να δημιουργήσει αποκλειστικά και μόνο για την Apple μια ξεχωριστή ομάδα ανάπτυξης του προϊόντος λόγω των δυσκολιών εξεύρεσης του ανάλογου προσωπικού. Η CATL σε ανακοίνωσή της αρνήθηκε τα περί συνομιλιών με τον κολοσσό, εμμένοντας στο ότι αξιολογεί κάθε ευκαιρία και πιθανότητα κατασκευής μονάδας στις ΗΠΑ. Η δε BYD, η οποία διατηρεί εργοστάσιο μπαταριών σιδήρου-φωσφορικού άλατος στο Λάνκαστερ της Καλιφόρνιας, αρνήθηκε να κατασκευάσει ακόμη ένα και να συμπήξει ομάδα με μοναδικό έργο να προμηθεύει τον αμερικανικό κολοσσό τεχνολογίας.

Οπως επισημαίνει το Ρόιτερς, οι εξελίξεις αυτές φέρουν την Apple στο σημείο να εξετάζει εναλλακτικές, όπως το να προσεγγίσει ιαπωνικές κατασκευάστριες μπαταριών. Κατά τις καλά πληροφορημένες πηγές, που έχουν προαναφερθεί, εκπρόσωποί της μετέβησαν προ ημερών στην Ιαπωνία για τον λόγο αυτό. Μία από τις επιλογές της Apple φαίνεται πως είναι η Panasonic.
Το 2020, πάντως, πηγές με γνώση του θέματος είχαν αποκαλύψει στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς ότι η Αpple σχεδιάζει να παρουσιάσει στη διεθνή αγορά το δικό της ηλεκτρικό αμάξι έως το 2024. Θα πρέπει, τέλος, να επισημανθεί ότι το αδιέξοδο των συζητήσεων παρατηρείται σε μια περίοδο κατά την οποία ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν επιδιώκει να αναδειχθεί η χώρα σε κόμβο ηλεκτρικών οχημάτων, αποσκοπώντας με ορίζοντα το 2030 τα μισά από τα νέα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ TAGS
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Άλλα άρθρα συγγραφέα

Kathimerini.gr

Νέα: Τελευταία Ενημέρωση

X